Kuba Błaszczykowski podbija serca użytkowników mediów społecznościowych

Reprezentacja Polski po raz pierwszy w historii dotarła tak daleko w mistrzostwach Europy. Nic więc dziwnego, że temat Euro wzbudzał (i nadal wzbudza) tak duże zainteresowanie w mediach.
O autorze
1 min czytania 2016-07-05

Najgorętsze dyskusje przenosiły się sprzed ekranów telewizyjnych do sieci, a mediach społecznościowych aż zawrzało. 

Emocje nie kończyły się wraz z gwizdkiem sędziego. Dyskusje, analizy, sondaże, podsumowania piłkarskich rozgrywek trwały w społecznościach jeszcze długo po meczach. Jednym z najbardziej lubianych zawodników polskiej reprezentacji stał się Kuba Błaszczykowski – zdobywca dwóch goli na Euro. Jeszcze większą popularność Błaszczykowski zyskał po sobotnim ćwierćfinałowym meczu z Portugalią. Poniżej zestawienie przygotowane przez NapoleonCat.

Błaszczykowski w Social Media

Największy przyrost fanów Błaszczykowski odnotowywał dzień po rozgrywanych meczach, czyli 13 czerwca, kiedy to na jego Facebookowym profilu przybyło ok. 88,5 tys. nowych zainteresowanych. 26 czerwca zdobył jeszcze więcej fanów, bo aż ponad 123 tys. Największy przyrost miał miejsce dzień po ćwierćfinałowej rozgrywce z Portugalią. Wówczas to w mediach społecznościowych nastąpiło ogromne poruszenie. Organizowane były liczne akcje wspierające naszego piłkarza. Tylko 1 lipca profil Kuby Błaszczykowskiego polubiło prawie 156 tys. użytkowników Facebooka.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poniższy wykres przedstawia rozkład liczby osób, które wykonały jakąś akcję związaną z facebookowym profilem Kuby Błaszczykowskiego (z podziałem na użytkowników pod kątem kraju pochodzenia). Największa aktywność została odnotowana 2. lipca, a najaktywniejsi byli fani pochodzący z Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tego dnia (02.07.2016) na facebookowym profilu Błaszczykowskiego opublikowany został tylko jeden post. Poniżej interakcja dla tego wpisu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najwięcej interakcji z facebookową stroną Kuby Błaszczykowskiego odnotowano 25 czerwca – w dniu meczu ze Szwajcarią (1/8 finału). Poniższy wykres pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną Kuby Błaszczykowskiego. Wskaźnik Social Interaction Index (SII) bierze pod uwagę posty, komentarze, polubienia, i udostępnienia na analizowanej stronie, a także wspomnienia o niej dokonane przez inne strony lub użytkowników.

Poniżej znajdują się posty, które zostały opublikowane przez administratora strony Błaszczykowskiego tego właśnie dnia (25.czerwca).

Jednak nie samym Facebookiem człowiek żyje.  Kuba Błaszczykowski zyskał również ogromne zainteresowanie na Instagramie. Tylko od 25 czerwca, czyli w nieco ponad tydzień, nasz reprezentant zyskał aż 274,5 tys. nowych obserwujących.

Najwięcej followersów na instagramowym koncie Kuby przybyło 26. czerwca oraz 1. i 2. lipca.

Również 26.06  i 01.07  odnotowano największą ilość komentarzy i polubień.

Poniżej pokazujemy 10 najbardziej angażujących treści opublikowanych na Instagramowym koncie Kuby Błaszczykowskiego. Największe zaangażowanie zyskał wpis po serii rzutów karnych.

Twitter natomiast zaćwierkał  #blaszczykowski