Grupa Żywiec drugi raz z rzędu została nagrodzona w prestiżowym konkursie content marketingu Szpalty Roku. Jury konkursu nagrodziło GŻ w kategorii strategia content marketigowadla pracowników za „niekonwencjonalny pomysł na integrację pracowników, realizację strategii oraz efekty”. To już druga nagroda dla Grupy Żywiec za komunikację z pracownikami – pierwszą firma otrzymała za stworzenie, wspólnie z agencją Autenika, portalu dla pracowników i aktywizację firmowej społeczności, która w tym roku została użyta jako główny kanał komunikacji.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
„Budowanie zaangażowania pracowników to coraz większe wyzwanie. Skończyły się czasy, gdy wystarczyło wysyłać maile, wydawać firmową gazetę czy organizować proste konkursy. Stąd nasz niestandardowy pomysł na akcję” – mówi Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.
Narrację akcji zbudowano wokół Ligi Mistrzów, której sponsorem jest Heineken – jedna z marek GŻ. Akcja, podobnie jak LM, miała się kojarzyć z walką o najwyższe cele oraz ze wspólnym, zespołowym wysiłkiem. Akcję oparto m.in. na wspólnym kibicowaniu, komentowaniu boiskowych wydarzeń oraz interakcjach z triumfatorem Ligi Mistrzów, Jerzym Dudkiem. Całość trwała ponad 6 miesięcy. Efekty? Ponad 1000 uczestników (50% pracowników firmy), ponad 50 000 unikalnych wizyt, łącznie ponad 7 000 komentarzy, lajków i innych interakcji. Liczba aktywnych użytkowników portalu wzrosła o ponad 40%.
Akcja powstała przy współpracy z Agencją Autentika, która odpowiadała nie tylko za stronę techniczną, ale też koncepcyjną i kreatywną.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
„Już na etapie projektowania firmowych mediów społecznościowych trzeba myśleć o oryginalnych aktywacjach powiązanych z celami biznesowymi. Należy tu wykorzystać potencjał komunikacyjny marek firmy i w oparciu o niego zbudować strategię aktywacji dla pracowników” – zaznacza Michał Samojlik, Dyrektor zarządzający Autentiki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing