Wakacyjny MUST HAVE!

Wiecie, że w Polsce jest aż 25,8 mln internautów*? Aż 48% spośród nich dokonało kiedyś zakupu online – czy warto wykorzystać taki potencjał rynku e-commerce – to chyba oczywistość!
O autorze
2 min czytania 2016-07-18

Podczas wakacji, kiedy to staramy się ograniczyć siedzenie przy komputerze lub wyjeżdżamy na urlop i zwyczajnie nie bierzemy ze sobą laptopa, strony przeglądamy głównie na urządzeniach mobilnych. Dostosowanie strony sklepu do urządzeń mobilnych jest absolutną koniecznością. Według raportu Gemius aż 81% użytkowników wykorzystuje laptopa do e-zakupów, 41% kupuje za pomocą smartfona, 24% poprzez tablet, a 2% kupuje za pomocą czytnika e-booków.

Świat się zmienia, jeszcze całkiem niedawno znalezienie hot spotu czy komputera z Internetem na wczasach było czymś skomplikowanym, dzisiaj wiele osób normalnie pracuje na plaży czy nad jeziorem mając dostęp do internetu mobilnego. Zmienił się również sam sprzęt – laptopy stały się mniejsze, lżejsze i bardziej dostępne cenowo. Czy w czasach takich udogodnień, kiedy to zakupy możemy robić dokładnie w momencie w którym odczujemy taką potrzebę, nie warto zainwestować dobrą i dostosowaną do użytkownika mobilnego stronę?


Są sprzęty, które chcemy kupić „na gorąco” – w danym momencie – przykład sklep z aparatami digital24.pl wdrożony przez zespół 2ClickShop.

Nie traktujmy tego jako trend – statystyki cały czas rosną, a niezadowolenie klientów, którzy mają trudności z zakupem w Twoim sklepie będzie rosnąć. W momencie, kiedy klient raz się zniechęci i znajdzie sklep o podobnym asortymencie, w którym zakupi potrzebny przedmiot, nigdy nie wróci na stronę Twojego. Kiedy raz się do czegoś zniechęcimy trudno nas przekonać abyśmy drugi raz próbowali, dlatego im wcześniej zainwestujesz w intuicyjny sklep mobilny, tym mniej stracisz potencjalnych klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Strona mobilna gwarantuje Twojemu klientowi:

  • zakup w dowolnym miejscu i czasie,
  • zakup dokładnie w momencie, w którym klient odczuwa potrzebę konkretnej rzeczy
  • poszukanie produktu w momencie, w którym zobaczył go u innej osoby i chce zobaczyć ile kosztuje
  • porównać ceny w sklepie stacjonarnym a w internetowym
  • możliwość pokazania najbliższym, co chce zakupić bez włączania domowego komputera – na urządzeniu mobilnym
  • szybką transakcję bez zbędnych rejestracji
  • zakupienie potrzebnej rzeczy – nawet podczas urlopu z szybką dostawą i łatwą płatnością

To właśnie powyższe cechy powodują, że coraz częściej decydujemy się na transakcje poza domem. Nadal wiele sklepów nie jest jeszcze dostatecznie dostosowanych – statystyki bezbłędnie pokazują że głównym problemem esklepów jest niewygodne wypełnianie formularzy, brak czytelności strony oraz brak responsywnej strony. Dopiero kolejne problemy drażniące użytkowników to złe łącze internetowe lub niewygodny sposób płatności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Szukając informacji na blogu lub na portalu, często korzystamy z telefonów lub tabletów – przykład blog swiat-agd.com.pl

Kolejnym trendem, który jest bardzo popularny podczas wakacyjnych wycieczek jest multiscreening. Często zainspirowani okolicznościami szukamy czegoś na telefonie, tablecie, następnie po powrocie do domu kończymy transakcję na laptopie lub komputerze stacjonarnym – do takich czynności niezbędna jest strona wyświetlająca się na wszystkich urządzeniach mobilnych.


Wykorzystaj narzędzie i wykorzystaj okazje sprzedażowe przy promocji Twojego e-sklepu – stworzone przy współpracy 2ClickShop i bloga Klinika E-commerce.

Ważnym elementem jest oczywiście promocja Twojego e-sklepu, świetnym sposobem jest wykorzystanie okazji sprzedażowych – początek wakacji, koniec lata, pierwszy dzień szkoły. Dodając w mailingu indywidualne kody rabatowe na konkretne okazje zwiększamy szanse zakupów w e-sklepie. Pamiętaj – promocja jest równie ważna co UX/UI, ale o tym innym razem. 🙂

*Raport E-commerce w Polsce 2016 Gemius dla e-Commerce Polska


Barbara Pilawska

PR Specialist w agencji interaktywnej oraz internet software house Trol Intermedia. Pasjonatka e-commerce, nowych technologii i marketingu, stała bywalczyni eventów branżowych i networkingów. Prywatnie miłośniczka historii sztuki, literatury i jazzu.