Zawód youtuber #3: Dawid Adamek, Andrzej Tucholski

Zawód youtuber #3: Dawid Adamek, Andrzej Tucholski
Budowanie kanału na YouTube, współpraca youtuberów z markami oraz efekt Gonciarza w serwisie Patronite, to tylko część z tematów poruszanych w trzecim odcinku z serii „Zawód youtuber” w roli głównej z Dawidem Adamkiem i Andrzejem Tucholskim.
O autorze
1 min czytania 2016-07-28

W malowniczej scenerii Łazienek Królewskich w Warszawie powstała rozmowa wyjątkową. Jest ona nie lada gratką nie tylko dla marketerów, ale także początkujących twórców video, którzy szukają swojej drogi. Poruszyliśmy w trakcie wywiadu bowiem takie aspekty jak współpraca z sieciami partnerskimi (MCN) czy budowanie społeczności w serwisie YouTube.

Andrzej Tucholski stał się w Polsce personą niezwykle rozpoznawalną dzięki blogowi „JestKultura”. Dziś poza blogowaniem (www.andrzejtucholski.pl) prowadzi również kanał na YouTube. Jak sam o sobie mówi i pisze, wraz z czytelnikami i widzami uczy się nowych rzeczy. Jest również mówcą i prelegentem na licznych konferencjach. Andrzej jest postacią nie tylko fascynującą ale również ogromnie inteligentną, co robi tym bardziej wrażenie zważywszy na jego wiek – 25 lat. Jego doświadczenie w blogowaniu i tworzeniu treści na YouTube zaowocowały zaproszeniami do takich mediów jak TVN i TVP, BBC Radio czy Radia Czwórka.

Dawid Adamek jest współtwórcą jednego z największych w Polsce kanałów omawiających szeroko pojętą tematykę kina. Kanał Sfilmowani współpracował dotychczas nie tylko z markami kinowymi tj. Cinema City, Multikino, ale także z firmami, które z filmem na dużym ekranie niewiele mają wspólnego, jak na przykład Dulux. Dawid Adamek nazywa siebie niespełnionym krytykiem. I to właśnie recenzje są jednym z kluczowych formatów video na kanale Sfilmowani.

„Zawód youtuber” to projekt realizowany przez Magdalenę Daniłoś na jej kanale YouTube, którego celem jest pokazanie polskiej sceny YouTube od kuchni. Marketerzy mają ogromne obawy prze rozpoczęciem komercyjnej współpracy z twórcami video w Polsce. Dzięki tym wywiadom wiele niejasnych do tej pory aspektów współpracy youtuberów z markami staje się bardziej przejrzystych. W wywiadach konfrontowane są ze sobą zawsze stanowiska dwóch twórców realizujących zupełnie różne od siebie treści.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj