NapoleonCat wprowadza analizę Facebookowych reakcji

Ikony reakcji (tzw. reactions) na Facebooku, z jednej strony dają użytkownikom więcej możliwości wyrażania opinii, z drugiej zaś stanowią dodatkową informację o wydźwięku publikowanych treści, która jest szczególnie cenna dla marek.
O autorze
1 min czytania 2016-08-17

Od sierpnia użytkownicy platformy NapoleonCat mogą korzystać z nowej funkcji, umożliwiającej analizę reakcji na profilach własnych i konkurencyjnych.

Nowa funkcja NapoleonCat pokazuje zarówno sumę, jak i liczbę poszczególnych reakcji na profilach. Użytkownicy mogą zatem sprawdzać, ile ich posty zdobyły polubień, serduszek, zachwytów czy oznak niezadowolenia. Wprowadzona zmiana dotyczy postów publikowanych po 31 lipca 2016r. Wszystkie wcześniejsze posty zawierają wyłącznie dane dotyczące polubień.

To usprawnienie w analityce NapoleonCat ma wpływ na następujące wskaźniki:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Polubienia, dostępne w analityce w zakładce Zaangażowanie, zastąpione są reakcjami, czyli sumą następujących reakcji: Lubię to!, Super, Ha ha, Wow, Przykro mi, Wrr.

  • Interakcje (liczba interakcji dziennie), prezentowane w zakładce Zaangażowanie, uwzględniają sumę wszystkich reakcji. Są one brane pod uwagę zarówno przy danych pokazujących sumę interakcji (wykres liniowy), jak i danych zliczających reakcje fanów (wykres słupkowy – reakcje fanów). Dostępne są również dane szczegółowe dla poszczególnych reakcji, pokazujące dokładną liczbę każdej z nich, jak również procentowy udział poszczególnych ich typów.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się

  • ER (wskaźnik zaangażowania Engagement Rate) jest liczony uwzględniając wszystkie reakcje (bez podziału na ich wagę).
  • Social Interaction Index (SII) również uwzględnia reakcję (nie tylko polubienia).

Zmiana ta jest również widoczna w module „Treści” – analizując najbardziej angażujące posty, użytkownicy mogą sprawdzać sumę wszystkich interakcji, bądź też wybrać, które reakcje interesują ich najbardziej i filtrować po konkretnej ikonie.

Zmiany wprowadzone przez NapoleonCat pozwolą marketerom i osobom odpowiedzialnym za tworzenie, prowadzenie, optymalizację czy też analizę działań w mediach społecznościowych, na otrzymywanie dokładniejszych danych ilościowych, jak i jakościowych dotyczących wydźwięku publikowanych przez daną markę treści. Nowa funkcja platformy to kolejny krok w kierunku dostarczania użytkownikom szczegółowej wiedzy, mającej przełożenie na bardziej efektywną komunikację klientów na Facebooku. Osoby zainteresowane przetestowaniem nowej funkcji i innych możliwości platformy mogą założyć darmowe konto testowe.