AccorHotels angażuje blogerów w obronę czystego Bałtyku

Papieros z filtrem rozkłada się w morzu ponad 24 miesiące, a puszka po napoju nawet 10 lat. Blogerzy mieli okazję się o tym przekonać w trakcie warsztatów fotograficznych zorganizowanych przez AccorHotels w ramach See Bloggers.
O autorze
2 min czytania 2016-08-23

AccorHotels, Blogerzy na warsztatach fotograficznych uczyli się, jak robić zdjęcia produktowe. 

W warsztatach fotograficznych, które poprowadził Marcin Bójko,redaktor naczelny czasopisma Foto Plus, wzięło udział kilkudziesięciu blogerów z całej Polski. Znaleźli się wśród nich specjaliści od gotowania, mody, urody oraz diety. Nie brakowało także pasjonatów podróżowania, recenzentów książek i blogerów lifestyle’owych. 

AccorHotels połączył pożyteczne z… pożytecznym

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

AccorHotels, Blogerzy fotografowali m.in. puste puszki po napojach.

Zdjęcia produktowe? W Gdyni blogerzy mogli dowiedzieć się, na czym polega ten rodzaj fotografii. Wiedzę zdobytą w teorii sprawdzali później w praktyce. Na uczestników czekało 5 stanowisk, przy których znajdowały się nietypowe rzeczy. Jakie? Były to różne przedmioty, które – choć wyglądają niepozornie – wyrzucone do morza, stają się niebezpiecznymi dla ekosystemu śmieciami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Blogerzy testowali swoje umiejętności i zdobytą wiedzę, robiąc zdjęcia nylonowej linie, zapalniczce, tubce po kremie, puszce oraz papierosowi. Dlaczego wybrano akurat te przedmioty? Celem całej akcji było nie tylko przekazanie wiedzy technicznej dotyczącej wykonywania i obróbki zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom, lecz także uświadomienie uczestnikom postępującego zanieczyszczenia polskiego morza.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Każdy z uczestników warsztatów mógł w trakcie wydarzenia prowadzić dokładną fotorelację. Troje autorów najlepszych relacji zostało nagrodzonych przez AccorHotels voucherami na weekendowy pobyt lub kolację w jednym z hoteli tej sieci. 

AccorHotels, Wśród przedmiotów pojawiły się też często rzucane do morza papierosy.

AccorHotels zwraca uwagę na zanieczyszczenie Bałtyku

Według ostatnich badań aż 10% Bałtyku to pustynie wodne, w których nie ma żadnego życia. Skażenie wody jest w tych miejscach na tyle wysokie, że nie przetrwają tam żadne gatunki zwierząt czy roślin. Groźne dla morskich stworzeń są nie tylko substancje czy płyny łączące się z wodą, lecz także śmieci wyrzucane przy plaży. Najczęściej są to właśnie tubki po kremach do opalania, niedopałki papierosów, zużyte zapalniczki oraz puszki po napojach – te drobne przedmioty są najczęściej połykane przez ryby i ptactwo. Bardzo często można także spotkać dryfujące po Bałtyku nylonowe liny wyrzucane ze statków i portów, w które później zaplątują się foki szare – coraz rzadziej występujące dziś w polskich wodach.

AccorHotels po raz kolejny oddaje blogerom głos 

AccorHotels, Warsztaty dla blogerów poprowadził znany dziennikarz Marcin Bójko.

To już piąta akcja AccorHotels angażująca blogerów z całej Polski. W czerwcu twórcy internetowi mieli okazję wziąć udział w spacerze „Historia hotelami pisana”, w tracie którego w nietypowy sposób poznali historię Warszawy. Wcześniej blogerzy uczestniczyli w warsztatach fotograficznych organizowanych na dachu hotelu Novotel w Warszawie, czyli na 111 m wysokości! Podobne spotkania miały także miejsce w Gdańsku i Poznaniu.

To jednak pierwsze takie wydarzenie przygotowane przez AccorHotels dla blogerów, które miało na celu zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczenia wód i plaż Bałtyku. Na warsztatach organizatorzy zachęcali uczestników do zmiany swoich nawyków w trakcie wakacyjnego odpoczynku nad morzem.

Patronem i inicjatorem warsztatów był AccorHotels. Za ich organizację na zlecenie sieci hoteli odpowiadała agencja Contented by They.pl.