Więcej zaangażowania! – eksperci oceniają działania regionów w mediach społecznościowych

W ocenie ekspertów, obecność regionów w mediach społecznościowych to konieczność. Niestety województwa nadal nie doceniają ich wartości, a nieumiejętnie prowadzona komunikacja nie angażuje mieszkańców i turystów.
O autorze
1 min czytania 2016-09-14

Takie wnioski płyną z opinii zebranych w infografice „Marketing miejsc w mediach społecznościowych”. Dokument przygotowany został przez zespół ekspertów zajmujących się promocją miejsc, miast i regionów, wykładowców kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” na AGH w Krakowie.

Regiony, w większości przypadków, nie doceniają możliwości jakie dają im media społecznościowe, stąd niska jakość prowadzonej tam komunikacji. – W wyniku błędnej komunikacji region nie budzi zainteresowania, a irytację – ocenia Marcin Gajownik z Agencji Promocji Miast i Regionów / Brainmade.

Zaangażowanie osób w publikowane treści to podstawowy miernik skuteczności działań w mediach społecznościowych. – Zaangażowani, czyli zmotywowani do podjęcia szeroko pojętej akcji (pozostawienia komentarza, udostępnienia treści, subskrybowania kanału itd.), użytkownicy mogą zaskakująco podnieść efektywność działań marki – mówi Dagmara Pakulska, Online Strategist MJCC. Doraźne i sporadyczne działania, a takie w większości są prowadzone, nie gwarantują zaangażowania i sukcesu.

Jak działać skutecznie?

Zgromadzono w infografice dane pozwalają odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące aktywności regionów w mediach społecznościowych: z jakich kanałów korzystają?; które regiony mają najwięcej Fanów?; jak ich angażują? Dodatkowo, infografika zawiera szereg wskazówek i porad, które pomogą uczynić działania województw w mediach społecznościowych bardziej skutecznymi.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Eksperci proponują także, by regiony poszły o krok dalej w swoich akcjach. Social media należy traktować jako coś więcej niż tylko platformę do promocji – kluczową ich cechą jest możliwość dwustronnej komunikacji. – Regiony mogą zadawać swoim mieszkańcom pytania i na bazie zebranych odpowiedzi lepiej dostosowywać swoje działania do ich potrzeb – proponuje Adrian Gamoń z Social Frame, agencji odpowiedzialnej za komunikację Małopolski w social meda. Region jest jednym z najlepiej radzących sobie w mediach społecznościowych.

Zgromadzone w infografice podpowiedzi i wskazówki są uniwersalne – z sukcesem można wykorzystać je w promocji nie tylko regionów, ale także miast, miejsc czy produktów lokalnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Studia pomogą w osiągnięciu sukcesu

Osoby zainteresowane projektowaniem skutecznej komunikacji miast, miejsc i regionów powinny zainteresować się kierunkiem studiów „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. To nowa oferta dydaktyczna Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, przygotowana przez zespół uznanych praktyków i teoretyków marketingu. Więcej informacji na www.marketingmiejsc.edu.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pełny raport można pobrać ze strony.