Pozdro Techno dla seniorów

Przełamanie standardów komunikacji. Syn, organizator Up To Date Festival, razem z Ojcem (główny bohater, 65 lat) tworzą spot „Bagaż życia” naszpikowany niespotykaną w filmach promo autentycznością emocji i moralnego przekazu.
O autorze
2 min czytania 2016-09-20

Internet mówi o łzach wzruszenia. W przeciągu doby spot miał ponad 130 tyś. wyświetleń, obecnie już powyżej 200 000.

Głos Tomasza Knapika zachęca pokolenie 50+ do udziału w darmowym festiwalu techno i rapu. Motyw przewodni produkcji tworzy kultowa reklamówka a’la Hugo Boss, a gościnnie występuje tu m.in Ewa Kasprzyk i kilkuset mieszkańców Białegostoku.

Takiej formuły spotu promującego kulturę jeszcze nie było. Za realizację odpowiada Krzysztof Kiziewicz, autor obsypanego nagrodami KTR filmu ”Primacol Lowlanders. The Urban Tribe” o drużynie amerykańskiego futbolu na Podlasiu.

Up To Date Festival to wydarzenie, którego twórcy potrafią prowadzić skuteczną viralową komunikację filmami osiągającymi setki tysięcy obejrzeń. Organizatorzy stworzyli filmy z profesorem Miodkiem, Krystyną Czubówną czy Cinkiem, archetypem polskiej ulicy. Wytyczyli też nowe trendy marketingu wydarzeń kulturalnych.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tym razem główną postacią filmu jest 65-letni Stanisław, ojciec dyrektora kreatywnego festiwalu Cezarego Chwicewskiego, pomysłodawcy najnowszej produkcji. Pan Staszek godzi się na realizację „z miłości do syna”, ale przy okazji zachęca swoje pokolenie do poznawania techno i udziału w imprezie. Zwłaszcza, że organizatorzy zapewniają pokoleniu 50+ bezpłatne wejście za okazaniem dowodu, w myśl – muzyka łączy pokolenia, synowie i córki słuchają muzyki z rodzicami. 

Film „Bagaż życia” to opowieść pełna humoru, ciepła i emocji – tych płynących z pasji do muzyki, ale i tych wynikających z więzi rodzinnych oraz zwykłych, codziennych spraw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To zupełne odwrócenie kategorii i przełamanie stereotypów. Video promujące imprezę techno nie musi być dynamicznym, głośnym klipem, tak jak techno w ambitnej wersji od Up To Date Festival jest nie tylko dla młodych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Produkcja

Film miesza konwencje i łączy gatunki, by promować muzykę jako wartość, która kulturowo łączy, nie dzieli. Powstał w wyniku niskobudżetowej, dwumiesięcznej produkcji, realizowanej w kilkudziesięciu lokacjach, po przejechaniu 6 tysięcy kilometrów, z 10- godzinnej surówki. W scenie zbiorowej z mieszkańcami miasta wzięło udział ponad 400 osób.

O Festiwalu

Up To Date to wydarzenie odbywające się od 7 lat w Białymstoku, pierwotnie w dawnych magazynach wojskowych Węglowa, a obecnie po raz pierwszy – w podziemiach Stadionu Miejskiego, a także Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz klejnocie Podlasia – Pałacu Branickich.

Festiwal jest świetnie znany koneserom muzyki techno, ambient i hip-hop. Wyróżnia go nie tylko wysoka jakość, odważny i  starannie selekcjonowany line-up,  ale także charakter wyrażany oryginalnym marketingiem, identyfikacją,  akcjami streetartowymi, a zwłaszcza odkrywczym i niesztampowym PR-em.  

Inicjatorami przedsięwzięcia są od lat ci sami ludzie ze stowarzyszenia Pogotowie Kulturalno Społeczne – Jędrzej Dondziło i Cezary Chwicewski, którzy wbrew przeciwnościom i na przekór festiwalowym trendom organizacyjnym, sami, oddolnie, z wiernym gronem wolontariuszy, tworzą imprezę doskonale znaną miłośnikom gatunku nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Tegoroczna edycja odbędzie się już w dniach 23-24 września.  

Więcej informacji na www.uptodate.pl 

Pozdro Techno!

Wąski budżet imprezy (w stosunku do wielkich festiwali komercyjnych) wymusza marketing wygrywający kreacją, a nie nakładami. Działania promocyjne Up To Date Festival od lat cechuje niepowtarzalna komunikacja i styl wizualny, zaskakujące filmy oraz nośny claim „Pozdro Techno”. To wiodący motyw wlepek, koszulek, materiałów promocyjnych, a ostatnio także limitowanej kolekcji Pozdro Techno De Luxe, która prezentowana premierowo na Festiwalu Audioriver zachwyciła nie tylko fanów muzyki, ale i mody.

Upcyklingowe ubrania z ciuchów używanych, kolekcja Pozdro Techno De Luxe https://goo.gl/vcZGw9  

Instalacje:

https://goo.gl/iPPOFb 
https://goo.gl/qTydTf 
https://goo.gl/F7CQYH 

Murale:

https://goo.gl/BxYUPa 
https://goo.gl/01HjJu 

Poprzednie filmy Up To Date w liczbach:

791 505 wyświetleń 2011 Takie coś jest możliwe tylko w  Białymstoku:  

41 860 wyświetleń 2012 The Real Thing:

596 900 wyświetleń 2013 PO PIERWSZEJ NUTCE:

1 434 294 wyświetlenia 2013 BISZ MAŁPA ZEUS THE RETURNERS – WRÓCĘ TU :

240 577 wyświetleń 2013 Prof. dr hab. Jan Miodek o Pozdro Techno:

653 805 wyświetleń 2013 Długo cię znajdę? 

74 938 wyświetleń 2014 Miłość do Muzyki:

22.000 wyświetleń  2015 The room:

Łącznie 4 355 011 na kanałach YT, FB i Vimeo.  

Zadanie dofinansowane ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.
Zadanie realizowane przy wsparciu finansowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Partnerem Festivalu Up To Date jest T-Mobile Electronic Beats