Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

13 działań dla e-commerce, o których powinieneś pamiętać

13 działań dla e-commerce, o których powinieneś pamiętać
Jeżeli pracujesz w branży e-commerce, powinieneś wiedzieć, że stojąc w miejscu, robisz krok w tył. Chcąc być silnym graczem na rynku, musisz nadążać za dynamicznym rozwojem nowych technologii i zmieniającymi się nawykami konsumentów.
O autorze
4 min czytania 2016-10-07

Poniżej przedstawiam tegoroczne trendy, które napędzają e-commerce na całym świecie, ale nie traktuj ich jako ciekawostkę. Potraktuj je jako instrukcję i patrz, jak twoja sprzedaż przesiada się z roweru do Ferrari.

1. Marketing totalny

Wybór narzędzi i sposobów dotarcia do twojej grupy docelowej jest obecnie tak ogromny, że mało który biznes może pozwolić sobie na działania we wszystkich obszarach. A tych jest już bardzo wiele – marketing mobilny, wirusowy, e-mail marketing, content marketing, marketing w wyszukiwarkach czy w mediach społecznościowych – każda odmiana eMarketingu może przynieść twojej firmie inne korzyści. Dlatego najlepiej skupić się na działaniach, dzięki którym dotrzesz do swoich klientów najskuteczniej. Analizuj i wybierz mądrze.

2. Sprzedaż wielokanałowa

85% osób, które kupują online zaczyna proces zakupu na jednym urządzeniu, a kończy na innym. Ponadto ci konsumenci kupują częściej i wydają trzy razy więcej niż klienci posługujący się tylko jednym kanałem. Sprzedaż może się więc zacząć na smartfonie, następnie klient może sprawdzić produkt w stacjonarnym sklepie, aby ostatecznie kliknąć „zapłać” na laptopie. To wiąże się ze wzmożoną pracą nad dostosowaniem strony twojego sklepu do wszystkich urządzeń mobilnych oraz przygotowaniem odpowiedniej i spersonalizowanej komunikacji marketingowej dla wszystkich dostępnych kanałów, ale będzie warto!

3. Sprzedaż w mediach społecznościowych

Do tej pory używałeś mediów społecznościowych do komunikacji z konsumentami. Dzięki nim poznawali twoją markę lepiej, angażowali się „lajkując”, komentując i dzieląc się treściami, dowiadywali się o nowych produktach i promocjach. Wkrótce powszechną praktyką stanie się również prowadzenie sprzedaży bezpośrednio w mediach społecznościowych. Świadczy o tym fakt, że Facebook, Twitter i Pinterest zapowiedzieli stworzenie guzików na swoich portalach, dzięki którym konsumenci będą mogli dokonać natychmiastowego zakupu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. Mobilne być albo nie być

Według raportu Criteo pod koniec 2015 roku 40% globalnych zakupów online było wykonywanych na urządzeniach mobilnych, a do 2017 roku ich liczba ma wzrosnąć do 70%. Nowe technologie to przede wszystkim narzędzie millenialsów, a tych żyje na świecie 2 biliony i już przypisuje im się połowę zysków ze sprzedaży detalicznej online w skali globalnej. Jeśli więc witryna twojego sklepu nie jest jeszcze przystosowana do wygodnych zakupów na urządzeniach mobilnych, niech ta zmiana stanie się twoim priorytetem.

5. Beacony integrujące online z offlinem

Jak donosi Google, 82% użytkowników smartfonów, podejmując zakupowe decyzje w stacjonarnym sklepie wykorzystuje telefon do szukania informacji. Ta statystyka pokazuje olbrzymi potencjał tkwiący w integracji światów online i offline. Beacony mają go dodatkowo wzmocnić – montowane w tradycyjnych sklepach nadają sygnał do smarftona czy tableta klienta za pomocą łączności Bluetooth LE, przesyłając mu informacje np. o dzisiejszych promocjach. Frisco.pl wykorzystywało już swoje beacony na centralnej stacji metra w Warszawie, wysyłając użytkownikom, którzy zainstalowali aplikację sklepu, kupon na zakupy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

6. Analityka źródłem sukcesu

Bez narzędzi analitycznych jesteś jak dziecko we mgle. Nie wiesz, co preferują twoi klienci i ile czasu spędzają na danej podstronie, nie wiesz jak zbudować strategię i plan rozwoju, nie rozumiesz dlaczego konsumenci opuszczają koszyki bez dokonania zakupu. 2016 r. to odpowiedni czas, aby zacząć w pełni integrować swoje dane sprzedażowe z narzędziami analitycznymi. Pilnuj swojego podwórka, obserwuj zachowania klientów i wyciągaj wnioski, które pozwolą ci dostosować działania tak, jak tego potrzebuje twoja grupa docelowa. Sprawdź, czy narzędzie analityczne w Twoim sklepie obsługuje w pełni zmiany i zwroty zamówień klientów. Zainteresuj się prawdziwymi kosztami pozyskania klienta, przypisuj je do odpowiednich kanałów i wreszcie poznaj wskaźnik CLV, definiujący długookresową wartość klienta pozyskanego z konkretnego źródła promocji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

7. Indywidualne podejście

Personalizacja to nie fanaberia ani modne słowo. To absolutna konieczność. Klienci oczekują spersonalizowanej oferty i komunikacji, która odpowiada ich potrzebom, a nawet spełnia ich marzenia. Opierając się na analizie zachowań konsumentów oraz ich historii wyszukiwań, możesz zaproponować klientowi właściwe produkty i treści, które będą o wiele bardziej perswazyjne, niż generyczne wołanie o uwagę do wszystkich i zarazem do nikogo.

8. Opowieści o treści

Dostarczanie klientom właściwych treści to już nie trend, ale powszechna praktyka najmocniejszych biznesów. Sprzedajesz produkty z danej branży, to pokaż, że się na tym znasz! Wyróżnij się wśród konkurencji, zapewniając swojej grupie docelowej coś ekstra – mogą to być merytoryczne poradniki, rankingi, zestawienia, artykuły, wideo. W ten sposób sprawisz, że to na twojej witrynie konsumenci będą szukać wartościowych informacji i tutaj zrobią swoje zakupy.

9. Powrót Pop-upów

Irytujące pop-upy, które kiedyś jak szarańcza zasłaniały interesujące nas witryny powracają w zupełnie nowej odsłonie. Już nie drażnią, tylko rozdają darmowe produkty, prezenty, promocje w zamian za adres email użytkownika. Po dopisaniu się na listę mailingową, reklama nie wyświetla się konsumentowi nigdy więcej. A mając zbudowaną bazę mailingową zainteresowanych klientów… Można osiągnąć tak wiele, że jest to temat na osobny artykuł.

10. Wyprzedaż czasowa

To działanie najlepiej sprawdza się dla sklepów, których codzienne oferty nie są ograniczone czasowo. Sprawdź o jakiej porze dnia twoją witrynę odwiedza najwięcej klientów i zaoferuj im pop-up z informacją o czasowej przecenie wybranego produktu (najlepiej nie dłuższej niż 36 godzin). Taka presja bywa trudna do przezwyciężenia, dlatego przy niewielkim koszcie realizacji masz duże szanse na sukces.

11. Oszałamiające strony główne

Od 2015 roku modne stały się ogromne zdjęcia wysokiej jakości lub wideo, które witają użytkownika na stronie głównej. Często są tak duże, jak cała strona, jednak dzięki temu skutecznie przyciągają uwagę. Firmy wykorzystują tego typu materiały, aby przedstawić konsumentom swój obszar działania w bardzo efektowny sposób. Jest to wciąż świeże rozwiązanie, którego większość firm jeszcze nie stosuje, łatwo więc sprawić dobre wrażenie na swoich klientach, zapewniając im zniewalające wrażenia estetyczne.

12. Chat z klientem

Do tej pory zespół ds. obsługi klientów siedział i czekał, aż użytkownik sam skorzysta z chata i zada pytanie. Obecny trend stawia na pierwszy kontakt ze strony serwisu, który komunikuje się z klientem zanim ten zdecyduje się na zakup. Dzięki temu można dowiedzieć się, jakie są potrzeby użytkownika, zaoferować mu poradę oraz zachęcić do zakupu. Zwiększone zaangażowanie to zwiększone szanse na kompletną transakcję.

13. Dostawy i zwroty

Minusem kupowana online zawsze był fakt, że na swój produkt trzeba czekać; można więc powiedzieć, że satysfakcja klientów jest odwrotnie proporcjonalna do czasu dostawy zamówienia. Amazon już wprowadził usługę dostarczania przesyłki w ciągu 24 godzin i wkrótce stanie się to standardem. Wysoka cena wysyłki również zniechęca klientów, możesz więc wyjść naprzeciw ich potrzebom, zapewniając szybką i jak najtańszą przesyłkę. Z kolei przejrzysta procedura zwrotu (i najlepiej bezkosztowa) sprawi, że konsumenci będą mniej obawiać się zakupu i chętniej zdecydują się na realizację transakcji.