Społeczeństwo TL;DR

Społeczeństwo TL;DR

Jeśli przyjrzycie się z boku temu, jak ludzie dookoła Was korzystają ze smartfonów, to szybko zauważycie, że odbywa się to przy okazji. Przy okazji oglądania telewizji, czekania na przejściu dla pieszych czy jazdy samochodem (czego nie polecam). Przy okazji miliona innych czynności.

Luke Wroblewski, pisząc w "Mobile First" o koncepcji drugiego oka i drugiego kciuka, zaleca designerom, by przy projektowaniu interfejsów mobilnych pamiętali o tym, że już nigdy nie wrócimy do sytuacji, w której medium przykuwa pełną uwagę odbiorcy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

I trzeba się z tym pogodzić. Nie dość, że nasza koncentracja obniża się, to jeszcze jesteśmy celem, narastającej w tempie wykładniczym, masy komunikatów, głównie reklamowych. Bronimy się przed tym, ale w efekcie stajemy się społeczeństwem TL;DR - społeczeństwem "za długie, nie przeczytałem".

Mobile stał się katalizatorem i jednocześnie sandboksem nowego myślenia o budowaniu wartości dla tego młodego, rozleniwionego społeczeństwa - głównie ze względu na okoliczności wykorzystywania smartfonów, wielkość i "dotykowość" ekranów oraz nowe wzory zachowań użytkowników.

Co to znaczy? Między innymi to, że oprócz dotychczasowych czynników (rozdzielczość ekranu, szybkość łącza) bierzemy pod uwagę także fizyczne miejsca użytkowania smartfonów (czy czas ładowania danych z sieci jest akceptowalny przy 3G? A przy EDGE? Czy kontrast przy pełnym słońcu będzie odpowiednio wysoki?) czy nawet wielkość kciuka statystycznego użytkownika.

Nie, nie żartuję - to są rzeczy, które mają ogromne znaczenie przy ostatecznym odbiorze mobilnej usługi.

Zapytacie, po co aż tak szczegółowa analiza? Wszystko przez wspomniane TL;DR, które mówi nam: macie 8 sekund naszej skoncentrowanej uwagi. Jeśli coś się za długo ładuje, jeśli od razu nie wiemy, jak nawigować po aplikacji/stronie, to znaczy, że nie działa. Nie mamy czasu zastanawiać się dlaczego. Skorzystamy z czegoś, co działa.

Projektujcie tak, aby działało.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij