Jak znaleźć najlepszych użytkowników na Facebooku, czyli zaawansowane grupy odbiorców Custom Audiences

Jak znaleźć najlepszych użytkowników na Facebooku, czyli zaawansowane grupy odbiorców Custom Audiences
Chyba większość marketerów, na co dzień zajmujących się kampaniami płatnymi na Facebooku, nie może nadążyć za nowościami, które sukcesywnie są dodawane do serwisu. Ostatnio wiele z nich dotyczyło bardziej zaawansowanych grup odbiorców, czyli Custom Audiences.
O autorze
3 min czytania 2016-10-17

Jak dzięki tej funkcji dotrzeć do odpowiednich użytkowników na Facebooku?

Wiadomo, zbudowanie odpowiedniej grupy odbiorców jest obok wyboru celu i kreacji jednym z 3 głównych czynników udanej kampanii reklamowej. Nic więc dziwnego, że Facebook cały czas poszerza możliwości targetowania. Dzięki nim dotarcie do ważnej dla reklamodawcy grupy odbiorców jest coraz łatwiejsze.

Już w tym momencie Facebook daje nam ogromne możliwości tworzenia bardziej zaawansowanych grup użytkowników. Grupy te mogą okazać się dla reklamodawców prawdziwymi „żyłami złota” pod warunkiem, że będą wiedzieli, gdzie i w jaki sposób je wykorzystać.

Budowanie zaangażowania i generowanie sprzedaży to dwa główne cele prowadzenia działań na Facebooku. Wyszukujmy zatem osoby, które są zainteresowane naszymi usługami/produktami i które mogłyby być potencjalnymi klientami. Dzięki nim, prowadzone kampanie mogą stać się jeszcze bardziej efektywne.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Plik z danymi klientów

Wiadome jest, że łatwiej zachęcić do interakcji własnych klientów niż tych, którzy nas w ogóle nie znają. Facebook daje nam możliwość zbudowania grupy odbiorców opartej na danych, które posiadamy na temat własnych klientów. Jeszcze do niedawna dane te ograniczały się wyłącznie do adresu e-mail, telefonu lub ID konta na Facebooku, natomiast teraz – aby z większym prawdopodobieństwem połączyć użytkownika z naszymi danymi, możemy dodawać więcej informacji tj. wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy datę urodzenia. Im więcej informacji na temat użytkownika podamy, tym większe prawdopodobieństwo, że system odnajdzie go w serwisie. Z naszego doświadczenia wynika, że grupy te są najbardziej efektywne spośród wszystkich dostępnych opcji zaawansowanych grup odbiorców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czas spędzony na stronie

Dzięki tej opcji możemy dobrać użytkowników z własnej strony, którzy są najbardziej aktywni pod względem czasu spędzonego w witrynie. To pozwala zwiększyć  sprzedaż, biorąc pod uwagę osoby, które zainteresowały się produktami lub usługami ze strony. Warto wykorzystywać je  do dalszych działań promocyjnych. W opcjach mamy do wyboru najaktywniejszych 5%, 10% i 25% użytkowników, przy czym 5% będzie spędzało na stronie najwięcej czasu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Zaangażowanie w publikowaną treść

Zaangażowani użytkownicy są bardzo wartościową grupą dla każdego biznesu na Facebooku. Osoby te chętniej wchodzą w interakcję z naszymi treściami reklamowymi i mogą być potencjalnymi klientami. Kiedy prowadzimy kampanie,  których zawartością są reklamy z filmem wideo, formularzem lub kanwą, mamy możliwość stworzenia grup odbiorców na podstawie interakcji użytkowników z poszczególnymi zasobami reklamowymi.

W niedługim czasie zostanie dodana także nowa opcja utworzenia grupy, która będzie zawierała osoby dzielące się zawartością strony na swoich profilach.

 

Na ten moment jednak mamy 3 zawartości reklamowe, na podstawie których możemy stworzyć zaangażowane grupy i są to:

Film

W tym wypadku mamy możliwość zbudowania listy na podstawie osób, które były zaangażowane w  wybrane przez nas wideo. Użytkownicy, którzy obejrzeli 95% filmu, są potencjalnie bardziej zainteresowani daną treścią niż inni.

Pozyskiwanie kontaktów

Aby zebrać osoby, które dokonały interakcji z kampaniami Lead Ads, należy również wykorzystać zaawansowane grupy odbiorców na podstawie zaangażowania. W momencie wybrania interesującego nas formularza możemy np. wybrać osoby, które otworzyły formularz, ale go nie przesłały.

Kanwa

Ostatnią z dostępnych opcji budowania zaangażowanych grup odbiorców jest zbudowanie grupy na podstawie interakcji użytkowników z kanwą. Jest to format reklamy Rich Media dostępny w emisji tylko na urządzeniach mobilnych. W momencie wybrania kanwy, na której chcemy oprzeć całą grupę, możemy wybrać osoby, które ją otworzyły bądź za jej pomocą przeszły na zewnątrz serwisu. 

Grupy odbiorców ze strony – kombinacje niestandardowe

Kupujący

Tworzenie grup na podstawie standardowych zdarzeń na stronie tj. zakup lub zapis na newsletter, nigdy nie było prostsze. Biorąc pod uwagę najistotniejsze zdarzenie dla wielu reklamodawców czyli zakup – jesteśmy też w stanie wybrać bardziej niestandardową grupę odbiorców na podstawie wartości dokonywanych zakupów. Jeśli zatem przykładowo, prowadzimy działania dla sklepu z zabawkami, na podstawie piksela Facebooka możemy ‘wyciągnąć’ grupę wszystkich klientów, którzy dokonali na stronie zakupów za min. 500zł w przeciągu ostatnich 180 dni.  

 

Tylko z mobile

Istnieje też możliwość stworzenia grupy odbiorców na podstawie typu urządzenia, na którym przeglądają oni naszą witrynę. Jeśli zatem chcemy zbudować grupę osób, które w przeciągu ostatnich 30 dni odwiedziły nasz serwis na urządzeniu z systemem iOS przynajmniej 2 razy, należy wykorzystać kombinację niestandardową jak na screenie poniżej:

 

Dodatkowo – WARTO poszerzyć zasięg i na podstawie wymienionych grup, budować grupy podobnych odbiorców.

Szczególnymi typami grup, na których podstawie należy tworzyć grupy podobnych odbiorców, powinny być grupy, zawierające klientów dokonujących konwersji na stronie tj. zakup powyżej danej kwoty. Dzięki temu znajdujemy osoby bardzo podobne do naszych najlepszych klientów, które z większym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.

Facebook cały czas poszerza możliwości dla reklamodawców, warto je zatem znać i w miarę możliwości testować podczas prowadzenia działań reklamowych. Może to przynieść wiele korzyści, w tym najważniejsze – zwiększenie sprzedaży i budowanie świadomości naszej marki.