Biznes po koreańsku, czyli jak to się robi na Wschodzie

Biznes po koreańsku, czyli jak to się robi na Wschodzie
Korea Południowa jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów na świecie. Dzięki możliwościom, jakie oferuje, staje się idealnym miejscem na start biznesu czy nawiązanie strategicznych partnerstw. Warto to wykorzystać.
O autorze
3 min czytania 2016-10-26

Korea Południowa, niewielki kraj położony na dalekim wschodzie, jest domem wielu znanych na całym świecie gigantów, takich jak Samsung, LG, Hyundai, Kia czy SsangYong. Największym miastem Korei, a zarazem najbardziej rozwiniętym jest Seul, który od wielu lat zachwyca i przyciąga.

W przeciągu kilkudziesięciu lat, przy ogromnym tempie rozwoju stał się jedną z najbardziej rozwiniętych metropolii na świecie. Stolica Korei Południowej jest miastem technologii, innowacji, możliwości ekonomicznych, stwarzającym idealne warunki do powstawania biznesu. Nie dziwi więc fakt, że młode firmy, nie tylko te krajowe, postanawiają właśnie tam wystartować. Także coraz więcej przedsiębiorstw już istniejących na rynku decyduje się skorzystać z możliwości, jakie daje to miasto, i poszerza swoją działalność, tworząc wydziały i wchodząc na koreański rynek.

Podróż do Seulu jest długa i może wiązać się z przesiadkami, które często powodują kilkugodzinną przerwę w podróży. Odkąd LOT ruszył z bezpośrednim połączeniem z Warszawy, już w niewiele ponad 10 godzin można znaleźć się w tej przodującej w biznesie i technologii metropolii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Seul, miasto technologii i nocnego życia

Seul często opisywany jest jako miasto przyszłości. Jego mieszkańcy żyją w jednym z najbardziej zaawansowanych elektronicznie środowisk, dosłownie otoczeni technologią z każdej strony. Nie rozstają się oni ze swoimi smartfonami, które wykorzystywane są prawie do wszystkiego, m.in. robienia zakupów, oglądania telewizji, dokonywania rezerwacji, czytania, grania i nieustannej komunikacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To kilkumilionowe miasto ciągle się rozwija. Widać to szczególnie po niezwykle rozbudowanej infrastrukturze, która dodatkowo zachęcać ma do pozostawienia samochodu w domu. Działa tam jedna z największych sieci metra na świecie, która pozwala dotrzeć praktycznie wszędzie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Seul jest miastem, które nigdy nie śpi. Nocne życie swobodnie przeplata się z obowiązkami dnia codziennego. Zarówno w dzień, jak i w nocy tempo nie maleje. Sklepy otwarte są całą dobę, tak samo jak centra rozrywki, kina, kluby, restauracje czy salony z grami, które cieszą się ogromną popularnością nie tylko wśród młodzieży. Niekiedy pracownikom firm zdarza się bezpośrednio z klubu nocnego jechać do pracy i dla nikogo nie jest to czymś dziwnym. Wielką atrakcją dla mieszkańców są również koncerty gwiazd K-popu, popularnego w Korei gatunku muzycznego. Koncerty te są jednakże zgoła inne od tych znanych nam z Polski. Zamiast prawdziwych gwiazd wyświetlane są ich trójwymiarowe hologramy.

W mieście znajdują się także obiekty historyczne, które kontrastują z wszechotaczającą technologią. Zwiedzić można m.in. niezwykłe pałace z czasów dynastii Joseon, w tym pałać królewski, określany mianem „Serca Seulu”. Zabytki te cieszą się ogromną popularnością wśród turystów, codziennie przyciągając rzesze zainteresowanych.

Dzięki innowacyjności, nastawieniu na biznes, różnorodności, a także otwartości na zagraniczne inwestycje Seul przyciąga uwagę największych marek na rynkach światowych, przeganiając zainteresowaniem takie metropolie jak Szanghaj czy Hongkong.

Marki z Korei

Od lat 60. Korea uznaje rozwój przemysłu za jeden z najważniejszych celów dla kraju. Dzięki takiemu podejście i tworzonym przez państwo możliwościom i ułatwieniom, w kraju tym powstało wiele marek, które szybko podbiły światowe rynki swoimi produktami i stały się liderami w swoich dziedzinach.

Jedną z najbardziej rozpoznawalnych jest Samsung. Firma powstała w 1938 roku i w pierwszych latach zajmowała się m.in. handlem czy branżą ubezpieczeniową. Dopiero pod koniec lat 60. Samsung zainteresował się branżą elektroniki użytkowej, a w latach 80. firma postanowiła rozpocząć produkcję central telefonicznych, faksów, a także telewizorów. Od tamtego czasu, marka rozwinęła się i stała gigantem produkującym przeróżne produkty elektroniczne sprzedawane na całym świecie. Obecnie kontroluje aż 30 proc. samego rynku telefonów komórkowych. Przychody firmy liczone są rocznie w setkach miliardów dolarów. Podobnie Kia, która zaczynała od tworzenia rowerów oraz części do nich, czy Hyundai, na początku produkujący na licencji Forda, szybko stały się markami popularnymi i docenianymi na całym świecie.

Koreańskie marki są obecne i bardzo dobrze widoczne na polskim rynku. Oprócz sprzedaży swoich produktów, wiele z nich zaczyna rozwijać się u nas i angażować w rynek, wykorzystując istniejące możliwości. Dobrym przykładem jest LG, które posiada m.in. kilka fabryk, w tym obecnie budowaną fabrykę akumulatorów, a także rozwinięty klaster przemysłowy, i już planuje kolejne duże inwestycje.

Korea dobrym partnerem biznesowym dla Polski

Niezwykła pracowitość i przedsiębiorczość Koreańczyków, a także ich otwarcie na nauki ścisłe przyczyniają się do szybkiego rozwoju kraju. Nie bez przyczyny więc PKB jest tam znacznie wyższe niż w Polsce.

Korea jest awangardą światowego postępu technologicznego, krajem, w którym cały czas znajduje się miejsce na nowe odkrycia, nowe technologie, nowy biznes. Warto to wykorzystać. Nastawienie samego państwa do przemysłu ma ogromny wpływ na powstawanie nowych przedsiębiorstw. Koreański rząd od dawna wprowadza programy mające na celu pomoc w rozwoju nowych, jak i istniejących biznesów. Ustanowił on także wiele aktów prawnych mających na celu promocję zagranicznych inwestycji.

Czynniki te wskazują, że Korea Południowa jest państwem, które jest otwarte na inwestycje, oferuje wiele możliwości biznesowych i będzie się to w najbliższym czasie zmieniało jedynie na korzyść dla zagranicznych przedsiębiorców.

Korea staje się jednym z najważniejszych partnerów biznesowych Polski. Kolejne ułatwienia w handlu dają coraz większe możliwości polskim firmom na start na rynku koreańskim, a także na nawiązanie strategicznych partnerstw biznesowych.

Aby ułatwić kontakt i podróże do Korei, LOT wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów i stworzył połączenia z Warszawy, które umożliwią dotarcie bez przesiadki do Seulu w nieco ponad 10 godzin. Pełny rozkład planowanych najbliższych lotów znajdziesz na tej stronie. W ofercie znajdują się również loty z Gdańska, Wrocławia, Szczecina, Poznania, Rzeszowa, Krakowa i Katowic.

Publikacja powstała we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT.