Bez patosu, bez zadęcia – po prostu prawdziwe życie w nowych spotach IKEA

Bez patosu, bez zadęcia – po prostu prawdziwe życie w nowych spotach IKEA
IKEA rozpoczęła nową kampanię #jesiennezmiany. Zrealizowane w jej ramach spoty odbiegają scenariuszem od klasycznych reklam. Zamiast promocji dostajemy krótkie filmy przedstawiające sceny z życia różnych rodzin.
O autorze
1 min czytania 2016-10-24

W pierwszym spocie w ramach kampanii #jesiennezmiany ukazane są codzienne chwile z życia młodej rodziny, Anastazji i Kuby oraz ich córeczki Helenki. Narratorem jest Anastazja, która opowiada m.in. o tym, jak rodziła w domu, poznała swojego partnera, czy o zbliżającym się drugim dziecku i zmianach, jakie ją czekają. Same produkty IKEA w reklamie są jedynie tłem.

Drugi spot „Rozdział 2, Olek i Franek” utrzymany jest w tej samej konwencji i przybliża nam kolejną rodzinę oraz jej codzienne zmagania.

Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Grey Group Poland, a produkcją spotów zajęła się Fog Content Agency. Komunikację w internecie realizują agencje: K2, Kalicińscy.com, Performance Media i Hash.fm, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC.

IKEA znana jest z wielu niecodziennych akcji reklamowych. Jedną z nich było urządzenie na Dworcu Centralnym sceny teatru improwizowanego, w postaci kawalerki. Internauci mogli zamieszczać na Facebooku propozycje, które następnie byłby realizowane przez aktorów. Dzięki live streamingowi każdy mógł sprawdzić, co w danej chwili dzieje się na scenie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku IKEA przeprowadziła niezwykły eksperyment. W ramach doświadczenia posadzono tyłem do siebie osoby, które na co dzień są sąsiadami, ale się nie znają, i zachęcono je do rozmowy. Akcja miała na celu pokazanie, że warto poznać bliżej osoby mieszkające obok.

Innym ciekawym przykładem działań IKEA jest Kuchnia Spotkań. Marka umożliwia wspólne gotowanie ze znajomymi, udostępniając w pełni wyposażoną przestrzeń kuchenną.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się