Effie Awards 2016 już rozdane! 30 brązowych statuetek, 18 srebrnych, 9 złotych oraz Grand Prix dla firmy Play

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Effie Awards 2016 już rozdane! 30 brązowych statuetek, 18 srebrnych, 9 złotych oraz Grand Prix dla firmy Play

24 października, podczas tegorocznej Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku.

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, General Manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix. Galę poprowadził Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider.

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:

  • Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

  1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)
  2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)
  3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)
  4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)
  5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska; (w kategorii: LIMITED BUDGET)
  6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)
  7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)
  8. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)
  9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE)

Specjalne wyróżnienia dla agencji:

  • Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką 7 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

„Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards, polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. - powiedziała podczas Gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury - Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102 i żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin. A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary…”

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok znacząco przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając rok 2016), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrost ten wyniósł 41%. W tegorocznym konkursie zostały otwarte 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

„Effie Poland jest najdynamiczniej rozwijającym się programem w Europie, obecnie znajdujemy się w Top 5, na co ma wpływ również wysoki poziom zgłaszanych kampanii. Effie to święto klientów i agencji, statuetka Effie to nagroda za dobrą współpracę zespołów” - powiedziała Anna Zimecka, Project Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.

Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:

Sponsorzy Strategiczni: Radio ZET, TVN, Onet.;
Sponsorzy Wspierający: AMS, New Age Media, Facebook;
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS sensory media; Gemius
Partnerzy: Nespresso, Kukbuk, Belvedere, Mielżyński,
Partnerzy Technologiczni: Samsung, Siskin
Patroni Medialni: Radio ZET Chilli, wirtualnemedia.pl, Monitor Magazine, Book Of Luxury Forbes, Business Insider.

Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym Konfederacja Lewiatan.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij