Organizatorzy Projekcji opowiadają o konferencji i designie

Już niespełna tydzień dzieli nas od długo oczekiwanej pierwszej edycji poznańskiej konferencji o designie Projekcje, która odbędzie się 5 listopada w Concordia Design. Będzie to nie lada wyzwanie i w pewnym sensie test dla organizatorów wydarzenia, którzy jak sami przyznali tak szerokie...
O autorze
3 min czytania 2016-10-25

…zainteresowanie konferencją przerosło ich oczekiwanie. Mamy wielką przyjemność porozmawiać ze sprawcami tego całego zamieszania.

Kim są organizatorzy Projekcji? To przede wszystkim młodzi i pełni zapału projektanci graficzni oraz ilustratorzy, którzy mieszkają w Poznaniu, natomiast działają międzynarodowo. Kuba „Enzo” Rutkowski wraz z Natalią Żerko prowadzą studio brandingowe Kommunikat. Alicja Piotrowska oraz Kuba Piechota są duetem tworzącym Fromsquare, studio projektowe specjalizujące się w zakresie animacji i brandingu. Piotr Świerkowski od 9 lat projektuje interfejsy webowe i aplikacyjne oraz pełni funkcję Art Directora w torpedov.com. Natomiast Ewelina Dymek pracuje jako ilustratorka i udziela się również jako projektant graficzny w studiu Uniforma.

Skąd pojawił się pomysł na stworzenie Projekcji?

Kuba Piechota: Pomysł stworzenia Projekcji powstał z chęci zespołowego zainicjowania wydarzenia, którego celem będzie wspólne poszerzanie wiedzy, wymiany zdobytych doświadczeń oraz wzajemna inspiracja w codziennych działaniach projektowych.

Kim jest Wasz potencjalny uczestnik?

Kuba Rutkowski: Projektant graficzny pracujący już zawodowo. Chcemy trafić do dojrzałych projektantów, którzy wiedzą w jakim kierunku chcą się rozwijać. Jednak nadal szukają możliwości do rozwijania swoich umiejętności i poszerzania świadomości projektowej. Chcielibyśmy także trafić do tych projektantów graficznych, którzy szukają świeżości i inspiracji. Którzy może są zmęczeni swoją pracą i potrzebują motywacji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ewelina Dymek: Coraz częściej słyszy się o wypaleniu zawodowym i sami miewamy takie dni, gdy czujemy się zupełnie pozbawieni nowych pomysłów. Jest oczywiście mnóstwo serwisów branżowych, gdzie można znaleźć wiele inspirujących projektów, ale jednak moim zdaniem najlepszym źródłem zarówno inspiracji, jak i motywacji do dalszego działania jest bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem.

Co jest największym wyzwaniem dla organizatora konferencji?

Natalia Żerko: Przede wszystkim ustalenie realnego planu. Jest bardzo dużo elementów, które wpływają na przebieg samego procesu organizacji, więc trzeba mieć przewidziane scenariusze na różne ewentualności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kuba Piechota: Jeśli pod mianem Organizatora występuje kilka osób, największym wyzwaniem jest wzajemna i umiejętna koordynacja dziejących się równocześnie kilkudziesięciu działań organizacyjnych, które wspólnie składają się na finalny całokształt konferencji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czym kierowaliście się przy doborze prelegentów tegorocznej edycji?

Alicja Piotrowska: Po pierwsze to portfolio, nagrody oraz wyróżnienia, natomiast po drugie to po prostu niezwykłe osobowości – prawdziwi praktycy, pasjonaci, inicjatorzy, którzy stanowią idealne dopełnienie konferencji, której tematem przewodnim są Inspiracje.

Piotr Świerkowski: Przyświecał nam temat jaki wybraliśmy dla pierwszej edycji, czyli „Inspiracje”. One skłoniły nas do takiej a nie innej obsady. Bardzo zależało nam na tym, by dobrać osoby z różnych dziedzin, doświadczone i kreatywne, dlatego właśnie będziemy gościli świetne i uznane studio Resn, z Krisem Hermanssonem i Marcusem Brownem na czele oraz polską agencję Huncwot, która sama najlepiej reklamuje się świetnymi projektami. Poza silnym „digitalem” postawiliśmy na doświadczonego polskiego Ilustratora i Grafika Patryka Hardzieja, którego prace elektryzują wielu fanów na całym świecie. Branding z kolei będzie obsadzony głównie przez warszawskie Hopa Studio pracujące na bardzo wysokim poziomie dla naprawdę świetnych klientów. Niebanalny temat wystąpienia zaprezentują też dziewczyny ze studia less. oraz szef polskiej platformy edukacyjnej, certyfikowanej przez Adobe Grzegorz Rog. Stawkę uzupełni prelegent z allegro.pl, będącego liderem polskiego rynku e-commerce.

Co wyróżnia Projekcje od reszty konferencji o designie w Polsce/zagranicą?

Kuba Rutkowski: Myślę, że dzięki podejściu do organizacji wg. motta „Przez projektantów graficznych, dla projektantów” udało nam się stworzyć taką formułę konferencji, która ma swoją oryginalność. Najbardziej wyróżniającym się elementem jest konkurs – Bitwy Graficzne. Konkurs przeznaczony był dla wszystkich projektantów, a polegał na zabawie formą. Głównym zadaniem było stworzenie własnej interpretacji graficznej logo Projekcji. Zwycięzca Bitew Graficznych zostanie ogłoszony podczas konferencji.

Co Was inspiruje?

Natalia Żerko: Moją inspiracją są ludzie, wydarzenia, miejsca – wszystko co mnie w jakiś sposób porusza.

Kuba Rutkowski: Kawa z rana. Jestem typem obserwatora. Często łapię się na tym, że się rozglądam, błądzę wzrokiem po wszystkim na czym zawieszę wzrok i uzmysławiam to sobie dopiero, gdy sieknie mnie jakiś pomysł.

Ewelina Dymek: Muzyka, natura, człowiek. Zabrzmi to banalnie, ale rzeczywiście wyłapuję inspiracje ze wszystkiego co mnie otacza, ze strzępek rozmów, pewnych zdarzeń zaobserwowanych na ulicy, a także z gotowania!

Piotr Świerkowski: Zderzenie się różnych idei, niestandardowe rozwiązania i nowe miejsca.

Alicja Piotrowska: Możliwość podjęcia wspólnych działań, muzyka, podróże.

Kuba Piechota: Projekcje!

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym harmonogramem wydarzenia i obserwowania Projekcji, bo organizatorzy na pewno nie poprzestaną na jednej edycji!