Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Wałbrzyska legenda przynosi realne zyski

Od kiedy w 2015 roku rozpoczęto poszukiwania zaginionego 70 lat wcześniej złotego pociągu, Wałbrzych w jednym dniu zyskał sławę. Rozgłos – oprócz napływu turystów – przyniósł miastu także inne wymierne korzyści, liczone obecnie nawet w milionach złotych.
O autorze
1 min czytania 2016-11-10

Gdyby dwa lata temu zapytać kogoś o skojarzenia z Wałbrzychem, niewiele osób potrafiłoby bez przygotowania wymienić miejscowe atrakcje. To jednak przeszłość. Złoty boom, jaki przytrafił się 120-tysięcznemu miastu z powodu złota rzekomo ukrytego na 65. kilometrze trasy kolejowej z Wrocławia, zmienił los Wałbrzycha. Złoty pociąg napędzany popularnością, którą rozdmuchały zagraniczne media – w tym tych najbardziej opiniotwórcze jak New York Times, BBC, Wall Street Journal, CNN czy Reuters – nieustannie przynosi zyski miastu i jego mieszkańcom.

Złoty pociąg – realne zyski z legendarnego źródła

Nadal nie potwierdzono w 100%, czy w Wałbrzychu znajduje się złoty pociąg. Nie przeszkadza to wcale turystom z Polski i zagranicy, którzy szturmują najważniejsze miejscowe atrakcje. O tym, jak wzrosła popularność miasta świadczy chociażby fakt, że Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu zanotowało w 2016 roku 180% wzrost odwiedzin w porównaniu z sierpniem minionego roku. Słynny Zamek Książ w 2015 roku odwiedziło natomiast 305 tys. osób, czyli tyle, ile wynosi zaludnienie Katowic. Przyniosło to 1 mln złotych dochodu właścicielom tej jednej z najbardziej znanych atrakcji na Dolnym Śląsku.

W obliczu tak wielkiego zainteresowania miasto podjęło się nawet wyceny działań, jakie musiałoby przeznaczyć na promocję w prasie i telewizji, gdyby nie sława zyskana dzięki złotemu pociągowi. Kwota okazała się niebagatelna, bo wyniosła aż 500 mln zł. Warto dodać, że budżet Wałbrzycha na 2016 rok to 560 mln zł, a wydatki na działania PR-owe stanowią zaledwie 0,3% całości.

Bezcenny odpoczynek w Wałbrzychu

Wałbrzych bez wątpienia zyskał w oczach inwestorów jako atrakcyjne miejsce do rozwoju biznesu. Poszukiwania skarbu z okresu II wojny światowej i próby zgłębienia złotej tajemnicy nie gwarantują rozwiązania zagadki, na szczęście okolica oferuje wiele innych możliwości zarówno biznesowych, jak i wypoczynkowych. Przed zbadaniem gruntu do inwestycji warto zapomnieć choć na chwilę o złotym pociągu i zwiedzić miasto, które jest prawdziwą perłą Dolnego Śląska. Zaciekawiony? Więcej informacji o Wałbrzychu można znaleźć w e-booku przygotowanym przez AccorHotels.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj