Event marketing – możesz próbować go po kawałku, jak również skosztować w całości

Event marketing – możesz próbować go po kawałku, jak również skosztować w całości
Żyjemy w dobie biznesu wirtualnego i globalnego marketingu. Ilość konsumentów, do których kierowane są komunikaty wciąż rośnie. Z dnia na dzień stają się oni całkowicie bezosobowi.
O autorze
1 min czytania 2016-12-07

Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie ile i w jaki sposób do nich dociera. Z tego powodu firmy wdrażają w swojej strategii takie formy oddziaływania na konsumenta, które pozwalają przede wszystkim na maksymalizację kontaktu z nim. Nowoczesne zarządzanie powinno realizować się w otoczeniu zewnętrznym jak i wewnętrznym, a zatem docierać do klientów, kontrahentów, jak również środowisk opiniotwórczych oraz pracowników. Tutaj z pomocą przychodzi jedno z najskuteczniejszych narzędzi umożliwiających osiągnięcie założonego celu – event marketing.

Wykorzystanie event marketingu na potrzeby firmy nie tylko kształtuje jej wizerunek, ale też buduje tożsamości społeczną, inspiruje, a nawet wyznacza trendy. Można także stwierdzić, że nadaje nowy wyraz całej organizacji. Na całym świecie branża wydarzeń jest wiodącą formą promocji wielkich korporacji i stanowi niezastąpiony sposób na budowanie trwałych, opartych na emocjach więzi  i relacji z klientem.  

Ostatnie lata pokazują, że sytuacja w sektorze organizacji wydarzeń , w której mieści się event marketing zmienia się na lepsze, a świadomość klientów dotycząca jej użyteczności wciąż rośnie. Jest to zdecydowanie jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków przyszłości i najefektywniejszych sposobów na komunikację bezpośrednią z grupą docelową.

Kampania eventowa powinna pozytywnie zaskakiwać, kreować aurę dobrej zabawy, a za razem edukować. Osiągnąć ten efekt i co ważniejsze, przełożyć go na trwałą, intensywną relację potrafią tylko najlepsi. Wraz z rosnącą świadomością klientów rosną również ich wymagania. Uczynienie z eventu skutecznego narzędzia marketingowego to nie lada wyzwanie. Liczy się wiedza, doświadczenie, kreatywność oraz umiejętność holistycznego spojrzenia na strategię danej firmy, marki czy idei. Należy podążać za rozwijającym się rynkiem, poszukiwać nowych rozwiązań i inspiracji. Trzeba działać z pasją i obserwować rzeczywistość, aby wciąż prezentować klientom nowe pomysły i wizje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Istotnym celem jest uświadomienie zleceniodawcy, że event marketing ma ogromny potencjał i może być taką samą metodą promocji jak reklama czy PR.  Można go próbować po kawałku organizując konferencje, szkolenia, pikniki czy zajęcia team building,  jak również skosztować w całości jako kompletny, złożony mechanizm zarządzania poprzez wydarzenia, w ramach których następuje osiąganie celów firmy. Forma, poprzez którą można realizować event marketing jest nieograniczona. Stanowi on niezwykle cenne narzędzie, które w rękach kompetentnej, twórczej osoby może po prostu zdziałać cuda!

Słuchaj podcastu NowyMarketing