Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Działaj lokalnie – VI Rajd Czechowicki (case study)

Działaj lokalnie – VI Rajd Czechowicki (case study)
Lokalne wydarzenia sportowe, szczególnie z dziedzin które sięgają dołka, nie są marketingowym eldorado. Kasa, kasa, kasa, kasa... i tak w kółko.
O autorze
2 min czytania 2013-03-04

Ale ci, którzy grzebią się z komunikacją marketingową i myślą przy tym, co robią, wiedzą, że nie zawsze pieniądze przekładają się na pomysły, efekt końcowy, słupki w excelu, liczbę lajków, etc.

Rok temu na mapie imprez sportów motorowych, z głośnym piskiem opon znów dał o sobie przypomnieć VI Rajd Czechowicki. Impreza ta rozgrywana lokalnie, ma za sobą kawał porządnej historii. Ci, co interesują się sportami motorowymi znają takie nazwiska, jak Leszek Kuzaj czy Kajetan Kajetanowicz. Między innymi ci zawodnicy rywalizowali na trasach tego rajdu.

Pierwsze zawody rozegrano w 1995 roku. Były to świetne czasy zarówno dla całej dyscypliny. Czas jednak płynął i tak Europę dopadł kryzys. Ze względu na to, że rajdy samochodowe są megadrogą dyscypliną, sponsorzy zaczęli wycofywać się ze wspierania startów poszczególnych zawodników oraz imprez. Rajd Czechowicki także na tym ucierpiał.

Czy powiedzieliśmy temu dość? Nie, bo kryzys ekonomiczny jest jak Yeti, a wróż Maciej nie jest naszym przyjacielem. Zrobiliśmy za to coś prostego. Po prostu zakasaliśmy rękawy, wykorzystując nasze umiejętności. Za pomocą strzykawki o nazwie MOTOREFEKT w skali nie tylko lokalnej ale również ogólnopolskiej, udało nam się wpomponować nową krew w Rajdy Czechowickie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyglądając się V edycji, opracowaliśmy spis tego, co można usprawnić. Koniec końców, podczas zeszłorocznej, VI edycji:

  • prowadziliśmy działania Public Relations w lokalnych mediach (Radio, TV, Prasa, Internet)
  • prowadziliśmy działania Public Relations w ogólnopolskich portalach rajdowych
  • zarządzaliśmy profilem i komunikacją na fanpage’u: www.facebook.com/rajdczechowicki
  • utrzymywaliśmy relacje z lokalnymi i ogólnopolskimi mediami oraz patronatami medialnymi
  • projektowaliśmy i wdrożyliśmy całkowicie nową stroną internetową www.rajdczechowicki.pl
  • zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyniki online na żywo, na stronie rajdu
  • zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązania na stronie rajdu, umożliwiające oglądanie transmisji na żywo, z poszczególnych odcinków specjalnych,
  • zarządzaliśmy kompleksowo oficjalną stroną internetową wydarzenia (zdjęcia, tekst, filmy, wirtualne biuro prasowe)
  • opracowywaliśmy teksty ofert – sponsorskich i patronackich
  • przygotowaliśmy scenariusz dla spotu radiowego, promującego VI Rajd Czechowicki
  • opracowywaliśmy nowy logotyp VI Rajdu Czechowickiego
  • opracowywaliśmy graficzne wszystkie materiały promujące rajd
  • opracowywaliśmy graficzne materiały identyfikacyjne dla organizatora i uczestników rajdu
  • opracowywaliśmy mapy rajdu
  • stale monitorowaliśmy media lokalne i internetowe

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po wytężonych dniach, godzinach i minutach pracy, usiedliśmy do statystyk.

Zebraliśmy je, ogłaszając światu:

  • 113 tysięcy unikalnych odsłon, w ciągu 1,5 miesiąca prowadzenia strony www.
  • 23 tysiące unikalnych odwiedzin strony www, z których każda trwała średnio ponad 5 minut!
  • 20 tysięcy wyświetleń filmu video “The Best Of” rajdu w serwisie YouTube.
  • 15 tysięcy to liczba użytkowników, do których za jednym razem docierały informacje z fanpage’a!
  • 90 kliknięć “Lubię to” fanpage’a, w ciągu 1 dnia!
  • 65 startujących załóg, z różnych części Polski, co stanowi absolutny rekord w zawodach tej rangi.
  • 58 publikacji w ogólnopolskich portalach związanych z tematyką rajdów samochodowych (w tym wypowiedzi zawodników, artykuły, informacje prasowe).
  • 40 publikacji w lokalnych i regionalnych portalach informacyjnych (w tym wypowiedzi zawodników, artykuły, informacje prasowe).
  • 27 emisji spotów radiowych w ciągu 5 dni, promujących rajd na antenie Radio Planeta Bielsko-Biała i Antyradio Katowice.
  • 8 publikacji w lokalnej prasie (tygodniki, dwutygodniki).
  • 3 relacje telewizyjne z rajdu, wykonane przez TVN TURBO, TV Silesię i TV PLESS.

+ wzmianki o rajdzie na antenie Radio Bielsko, Radio Planeta (Bielsko-Biała, Katowice), Antyradio (Katowice) i Radio Katowice.

Dlaczego akurat taki case? Ponieważ dowodzi on, że lokalnym wydarzeniom pod warunkiem chęci do pracy i wykorzystaniu nowego marketingu w połączeniu z tradycyjnym, można nadać solidny wiatr w żagle nawet niszowemu wydarzeniu.

Kończąc case – “Myśl globalnie, działaj lokalnie”. Nie rób inaczej!