Polacy w 2016 roku postawili na prezenty handmade

DaWanda.pl - platforma z produktami handmade od polskich twórców - podsumowała zakupy świąteczne Polaków w 2016 roku. Ręcznie wykonane prezenty znalazły się w ponad 115 tys. polskich domów. Największą popularnością cieszyły się: autorska ceramika, dekoracje ścienne, ręcznie wykonana biżuteria...
O autorze
2 min czytania 2017-01-09

…kreatywne zabawki, kolorowe skarpety oraz ubrania od polskich projektantów. Badanie objęło okres 1.11 – 23.12.2016.

Produkty tworzone ręcznie i trend DIY zyskują na popularności wśród konsumentów poszukujących świątecznych podarunków. Widać to m.in. na platformie DaWanda.pl, która w okresie przedświątecznym (1.11-23.12.2016) zanotowała bardzo duży ruch: prawie 2,5 mln użytkowników odwiedziło ją niemal 39,5 mln razy.

W tym roku tylko na platformie DaWanda.pl Polacy kupili ponad 115 tys. produktów handmade z kluczowych kategorii prezentowych. To tak jakby wszyscy mieszkańcy Włocławka podarowali swoim bliskim prezenty z niezależnych pracowni.

W tym roku królowały rzeczy z kategorii dom i styl życia, moda oraz biżuteria.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Użytkownicy platformy DaWanda.pl kupili w okresie przedświątecznym ponad 24 tys. produktów do domu. Połowę stanowią rzeczy do kuchni, co może wynikać z mody na gotowanie i trend slow food. Bardziej świadomi konsumenci zwracają uwagę nie tylko na to, co znajdzie się na ich talerzu, ale również lubią się otaczać designerską ceramiką użytkową, która powstaje w lokalnych pracowniach. Polska ceramika przeżywa renesans. Rodzimi twórcy do perfekcji opanowali łączenie form użytkowych z designem wysokiej klasy.

Równie popularne były plakaty, autorskie grafiki i ilustracje oraz poduszki czy ręcznie robione narzuty i koce. Koneserzy wnętrz docenili grubo plecione pledy wełniane, wpisujące się w trend extreme knitting.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W odróżnieniu od oferty globalnych marek czy sieciowych sklepów produkty tworzone przez rodzimych twórców mogą być personalizowane i wykonane na specjalne zamówienie klienta. To duży atut, szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy szukamy oryginalnych i wyjątkowych prezentów. Za produktami handmade przemawia również jakość ich wykonania oraz fakt, że stoi za nim konkretny twórca i jego historia. W przeciwieństwie do rzeczy z masowej produkcji, każdy detal jest dopracowany. Klient ma pewność, że przedmiot, który podaruje bliskiej osobie nie zniszczy się szybko w trakcie użytkowania – mówi Konrad Selerski, Country Operating Officer w DaWanda.pl

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Moda, biżuteria, oraz akcesoria to kolejne kategorie produktów handmade, które były popularne w listopadzie i grudniu. Wybrało je ponad 51 tys. klientów. Wielu z nich świadomie sięga po autorską modę i biżuterię, by zamanifestować sprzeciw wobec masowej produkcji i warunków, w jakich się odbywa. Kupujący chcą się również wyróżnić na polskiej ulicy. Niezależny styl projektantów i ręczne wykonane dodatki pomagają im zamanifestować ich niebanalne podejście do mody.

Ręcznie tworzone produkty dla dzieci również zostały docenione. Kreatywne i edukacyjne zabawki, maskotki wykonane z ekologicznych materiałów czy tipi – bestseller ostatnich miesięcy – powędrowały do 13496 maluchów.

Ciekawy trend, który utrzymuje się od zeszłego roku, to popularność kolorowych skarpet. Ponad 7 tysięcy par trafiło przed świętami do nowych właścicieli. Skarpety przestały być traktowane jako koło ratunkowe, gdy brakuje pomysłu na inny prezent, a stały się modnym dodatkiem.