FKA TWIGS o sporcie i sztuce

FKA twigs pełniąc rolę dyrektor kreatywnej najnowszej kampanii Nike Spring Zonal Strength Tights, opracowała, wyreżyserowała i wystąpiła w teledysku „do you believe in more?”, który podkreśla potęgę sportu jako formy ekspresji.
O autorze
2 min czytania 2017-01-12

Co myśli FKA twigs?

Wierzę, że sukces osiągamy w momencie, gdy przygotowanie spotyka szansę. Zarówno w muzyce, jak i w sporcie. Tu nie chodzi o moment skoku z trampoliny. Nie chodzi o żaden dźwięk, który tworzysz. To raczej ten czas przed – to przygotowanie, trening i szansa. To właśnie jest ta chwila, gdy uzyskujesz swój najlepszy wynik lub pokazujesz, jak dobrym muzykiem jesteś.

Zawsze odkąd pamiętam fascynowały mnie treningi oraz rozwijanie swoich zainteresowań.

Gdy miałam trzy lata, rozpoczęłam naukę tańca w lokalnym centrum młodzieży, a gdy skończyłam siedem lat, trenowałam już aż sześć różnych stylów tanecznych. Wtedy też rozpoczęła się moja przygoda z aktorstwem. W wieku ośmiu czy dziewięciu lat zaczęłam śpiewać.

Gdy inni chcieli wyjeżdżać na wakacje lub spędzać czas z przyjaciółmi, ja pragnęłam uczęszczać na wszystkie możliwie zajęcia. Kiedy Nike zaprosił mnie do tego projektu, zobaczyłam w nim szansę pokazania młodym ludziom, że mogą stać się najlepszą wersją samych siebie. Zebrałam więc zespół niesamowitych ludzi, którzy dbają o swoje ciało i mają swój własny niepowtarzalny styl. Pomogą mi pokazać, jak ważne jest być zdrowym i stać się jeszcze lepszym uprawiając sport.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chcąc rywalizować lub tworzyć musisz znać siebie, być skoncentrowanym. Siła i wrażliwość będą Twoimi sprzymierzeńcami. W tej najważniejszej chwili dla sportowca znajduje się wszystko, co zrobiłeś, wszystko, co poświęcili Twoi rodzice oraz wszyscy ludzie, którzy Cię wspierali w drodze do tego sukcesu. Musisz zaakceptować swoje przeznaczenie i mieć zarówno siłę fizyczną, jaki i psychiczną, by zrobić to, co powinieneś.

Tak samo jest, gdy tworzysz. Możesz ciężko pracować nad projektem przez cały rok – być w studio do 4 nad ranem, może poprosić przyjaciół o pomoc. I wtedy przychodzi ten moment, zanim pokażesz wszystko światu. A gdy to zrobisz, nadchodzi chwila prawdy. Ludzie nie zawsze widzą w tancerzach sportowców, ale my też nimi jesteśmy. Taniec pozwolił mi spotkać młodych ludzi, którzy ciężko pracują i całe życie poświęcają aktywności fizycznej. Moim zdaniem reprezentują współczesny ruch, który definiuję jako nieograniczone zgłębianie dowolnego sportu. Będąc tancerką staram się wykorzystać swoją delikatność i zaakceptować siebie. Od małego tancerze uczeni są patrzeć w lustro, obserwować swoje ciało, sylwetkę, mieć perfekcyjną linię. Nadchodzi jednak taki moment, gdy musisz po prostu odpuścić i zaufać, że dotrzesz tam, gdzie chcesz. To właśnie poprzez taniec zdajesz sobie sprawę, że istnieje piękno w niedoskonałości. Myślę, że to jest właśnie coś, co może ludzi zaintrygować.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marzę, by było tak, że nawet nie zdajesz sobie sprawy, że ćwiczysz. Robisz po prostu swoje i osiągasz cele będąc dumną na każdym etapie drogi. My, podobnie jak młodzi ludzie w filmie, sprawiamy, że ruch to coś więcej niż fitness. Gdy tańczę, nie myślę o tym, że ćwiczę właśnie mięśnie brzucha lub nogi. Ale jeśli ćwiczę dużo, czuję się pewnie w swoim ciele. Tylko poprzez trening, muzykę, spędzanie czasu z przyjaciółmi i poznawanie swojego ciała, nagle czuje się silniejsza.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„do you believe in more?” mówi o dziewczynie, która dorastając różniła się od swoich rówieśników, która w małym mieście chciała robić to, czego nikt inny nie chciał, która wychowała się nie mając dużo pieniędzy, ale która miała tak dużo determinacji i nadziei w sobie. Chciałam robić więcej w swoim życiu. Chciałam robić wszystko.

„do you believe in more?” to pytanie, które każdy może sobie zadać. Czy wierzysz, że za sześć miesięcy będziesz biegał szybciej lub skakał wyżej? Czy wierzysz, że będziesz mógł ćwiczyć dłużej?

Czy wierzysz, że możesz osiągnąć swoją najlepszą formę? Czy wierzysz, że możesz wykorzystać swoją pewność siebie, by uzyskać awans w pracy albo skończyć projekt? To odnośni się do wszystkiego, czego chcesz.