Kreatywność rządzi – podsumowanie 2016 r. i prognozy na 2017 r

Z jednej strony coraz bardziej zaawansowane technologie, komunikacja via media społecznościowe, a z drugiej – budowanie długofalowego zaangażowania uczestnika eventu poprzez osobiste doświadczenie, jego kontakt ze światem danego produktu, usługi, czy idei.
O autorze
2 min czytania 2017-01-16

Tak w skrócie można podsumować miniony rok w polskiej i europejskiej branży eventowej. 

W 2016 r. w polskiej branży eventowej agencje kładły coraz większy nacisk na to, aby event był efektywnym elementem całościowej komunikacji marketingowej marki. Te najlepsze zawsze dbały o jak największe zaangażowanie uczestników wydarzeń – zarówno w ramach komunikacji zewnętrznej (klienci ostateczni, B2B), jak i wewnętrznej (pracownicy). W komunikacji wewnętrznej rośnie rola eventu jako wsparcia Employer Brandingu. Pracownicy to doskonali ambasadorowie firmy, więc profesjonalne agencje dbają o pozyskanie ich uwagi i wywołanie pozytywnych emocji – nie tylko podczas samego eventu, ale i przed wydarzeniem oraz po nim, korzystając z różnorodnych narzędzi.   

Współczesny świat to nadmiar bodźców. Aby skutecznie dotrzeć z przekazem do odbiorców musimy przykuć ich uwagę, nawiązać osobistą relację i sprawić, żeby byli naprawdę TU i TERAZ, czyli na naszym evencie – mówi Marta Dunin-Michałowska, prezes Mea Group. Każde wydarzenie, które Mea Group realizuje dla klienta jest unikalne, bo jest częścią świata danej marki, wpisuje się w niepowtarzalne DNA produktu lub usługi. Nasza kreatywność, a potem realizacja na najwyższym poziomie sprawiają, że w 2016 roku mieliśmy przyjemność tworzyć wiele innowacyjnych projektów – od kameralnych spotkań dla 25 osób aż po imprezy masowe dla około 1000 uczestników – a i bieżący rok zapowiada się dla nas dobrze. 

Klienci – wśród których w minionym roku dominowały firmy z branż FMCG, finansowej i ubezpieczeniowej – wykazują się coraz większą odwagą, są otwarci na nietypowe rozwiązania, czy oryginalne (np. plenerowe) miejsca spotkań pod warunkiem, że wpisuje się to w budowanie świata marki. Kreatywność jest w cenie, bo właśnie nieszablonowe idee i działania zapewniają obecnie sukces na rynku, przyciągają uwagę odbiorców i mediów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dużą popularnością cieszą się inicjatywy łączące media społecznościowe ze spotkaniami na żywo – jak np. akcja Tymbark Tour, podczas której fani YouTube mieli okazję spotkać się z ulubionymi twórcami na organizowanych w poszczególnych miastach spotkaniach. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze zrealizowanej przez Mea Group serii eventów Tymbark Tour. Te wydarzenia potwierdziły zainteresowanie projektem, który realizujemy już od roku w ramach obecności marki Tymbark na YouTube. Fani Studia Tymbark byli zachwyceni możliwością spotkania swoich idoli – mówi Jacek Bielarz, Category Manager marki Tymbark. Najdłużej pozostaną w naszej pamięci reakcje uczestników gry w Escape Roomie, który został zaaranżowany w specjalnie zaprojektowanym, zielonym dwupiętrowym autobusie. Akcja doskonale wpisała się w strategię marki, która nade wszystko ceni bezpośredni kontakt z konsumentem i zawsze stara się być tam, gdzie on.

Ten rok może przynieść eventy, o których będzie głośno nie tylko na poziomie Polski, ale i Europy. O profesjonalizmie i dojrzałości polskiej branży eventowej świadczy m.in. fakt, że coraz częściej polskie firmy odpowiadają za całościową obsługę eventową danej marki w regionie EMEA. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wygrywając kolejne projekty przekonaliśmy się, że dla klientów niezwykle ważne jest, aby wybrana agencja eventowa była prawdziwym partnerem w szeroko rozumianej komunikacji. Partnerem kreatywnym, czasami nieco szalonym, ale i odpowiedzialnym, sumiennym, a także efektywnym kosztowo – mówią Magda Kozicka, project director i Andrzej Nykowski, creative director Mea Group. Mea Group to bardzo ścisła współpraca pomiędzy działem kreacji a działem produkcji agencji. Często się ze sobą spieramy, ostro dyskutujemy, ale na koniec dnia właśnie dzięki temu powstają niepowtarzalne rozwiązania, które zdobywają uznanie klientów.   

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W nowym roku zapewne branża nie będzie mogła narzekać na nudę, bo oczekiwania wobec niej rosną: ma m.in. znajdować nowatorskie formy komunikacji, ułatwiające dzielenie się doświadczeniami, wzbudzać emocje i pozostawać na dłużej nie tylko w umysłach, ale i sercach odbiorców.