Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Orkiestra zagrała rekordowo. Nawet w mediach

62 miliony złotych, 120 tys. wolontariuszy, 1700 sztabów oraz olbrzymie wsparcie mediów. W ciągu ostatnich trzech dni o WOŚP pojawiło się ponad 10 tysięcy wzmianek o wartości 28,5 mln złotych. Tegoroczny brak wsparcia TVP najwyraźniej nie przeszkodził Orkiestrze w zyskaniu medialnego rozgłosu.
O autorze
1 min czytania 2017-01-17

Analiza medialna dotyczy obecności 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pod uwagę wzięto publikacje od soboty 14.01 do poniedziałku 16.01 do godz. 12:00.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat WOŚP w poszczególnych kanałach przekazu (14-16.01.2017)

Zainteresowanie mediów było ogromne. W prasie, internecie oraz radiu i telewizji o WOŚP wzmiankowano ponad 10 tysięcy razy. Większość materiałów ukazała się na portalach internetowych, a 284 wyemitowano w RTV. Co prawda w kanałach Telewizji  Polskiej (w tym regionalnych) o WOŚP wzmiankowano zaledwie 40 razy. Jednak w rozgłosie wydarzenia pomogły inne media, w tym oczywiście TVN. Łącznie  w TVN, TVN24 i TVN BiŚ o Wielkiej Orkiestrze mówiono w ponad 500 różnych wejściach. Bardzo duża była także aktywność stacji radiowych, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych, które szczególnie często informowały o tym, co dzieje się w poszczególnych regionach Polski. Zdecydowanie dominowały TOK FM i Radio Zet. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wykres 2. Liczba publikacji w najaktywniejszych tytułach w podziale na typ medium

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Prasa opisywała wydarzenia związane z Finałem w 246 artykułach. Większość z nich stanowiły tytuły regionalne. W dziennikach ogólnopolskich ukazały się 23 materiały, z czego niemal połowa (9 publikacji) na łamach „Gazety Wyborczej”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W internecie na temat WOŚP najczęściej pisano na regionalnym portalu Wielkopolskie.naszemiasto.pl. W ścisłej czołówce znalazły się także Kulturadostepna.pl i Najnowsze-wiadomosci.eu.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to wydarzenie odbywające się jednocześnie w wielkich miastach, ale także mniejszych miejscowościach w całej Polsce. Znajduje to odbicie w ogromnym zaangażowaniu mediów regionalnych. Dotyczy to zarówno lokalnych wydań dzienników, portali internetowych o regionalnej tematyce, jak i regionalnych stacji radiowych. W najmniejszym stopniu stacji telewizyjnych, głównie z powodu tegorocznego braku zaangażowania TVP.

W źródłach lokalnych zamieszczono 7636 materiałów, czyli zdecydowaną większość.

Wykres 3. Udział procentowy publikacji na temat WOŚP w mediach ogólnopolskich i regionalnych

Całość tego zestawienia można podsumować jeszcze jedną imponującą liczbą – wartością ekwiwalentu reklamowego. AVE publikacji, które się ukazały w  ciągu trzech analizowanych osiągnęło wartość 28,5 mln zł.  

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.