Jak polskie firmy korzystają z reklamy efektywnościowej?

Search Engine Marketing to wciąż najpopularniejsza forma reklamy efektywnościowej, z jakiej korzystają polskie firmy. Na znaczeniu zyskują jednak także działania performance w obszarach social media, mobile i wideo. Wyniki badania będzie można podczas konferencji Performance Marketing Day 2013.
O autorze
1 min czytania 2013-03-15

19 marca, w trakcie Performance Marketing Day 2013 zostaną również zaprezentowane wyniki pierwszego badania nt. wykorzystania performance marketingu przez polskie firmy. Zostało ono przeprowadzone przez Harvard Business Review Polska/ICAN Institute na zlecenie iProspect. Dla osób, które nie będą mogły wziąć udziału w konferencji przewidziany jest streaming na żywo z wystąpienia z prezentacją wyników. 

Badanie Harvard Business Review Polska/ICAN Institute, 2013

Badanie potwierdziło, że SEO jest najpopularniejszym obszarem performance marketing w Polsce. Firmy korzystają jednak również z wielu innych narzędzi. Już ponad 20% z nich reklamuje się w mobile, a niewiele mniej zdecydowało się na reklamę efektywnościową w social media. Dla większości firm (57 proc.) marketing efektywnościowy to przede wszystkim sposób na bezpośrednie pozyskiwanie klientów.

– Wyniki badania sugerują, że polscy marketerzy nie znają wszystkich możliwości, jakie oferuje performance marketing i nie wykorzystują w pełni jego potencjału, m.in. w kwestii łatwości obliczania zwrotu z inwestycji – komentuje Michał Kreczmar, dyrektor zarządzający iProspect Polska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szczegółowe informacje o wynikach badania zostaną przedstawione w trakcie konferencji. Jej uczestnicy dowiedzą się również m.in. jakie cele może realizować performance, jak optymalizować koszty działań marketingowych oraz jak w zautomatyzowany sposób efektywnie kupować powierzchnie reklamowe. Poznają także trendy w reklamie efektywnościowej, nowe formaty (wideo, mobile, rich media, social media) oraz case study najciekawszych kampanii reklamowych realizowanych w modelach efektywnościowych.

Chcesz zdobyć wejściówę na konferencję? Sprawdź ostatni newsletter od nas.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Informacje o badaniu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na zlecenie iProspect i Aegis Media Polska ankiety przeprowadził instytut badań ICAN/Harvard Busienss Review, w lutym b.r na grupie 329 managerów z 329 firm działających na polskim rynku. Głównym kryterium doboru było korzystanie z performance marketingu. Zastosowano metodę CATI (Computer Assisted Telephone).