Nowa Strategia Grupy SARE – multikanałowość i wysoka specjalizacja w technologii internetowej

Co najmniej 20-proc. wzrost poziomu EBITDA, budowa i integracja technologii oraz rozwój kompetencji w zakresie omnichannel, to jedne z priorytetów, jakie Grupa SARE ogłosiła w nowej Strategii Korporacyjnej, obejmującej lata 2017-2019. Spółka przedstawiła również wizję swojego biznesu do 2021 r.
O autorze
3 min czytania 2017-02-03

Nowa wizja spółki zakłada, że SARE będzie wiodącą polską Grupą w obszarze wsparcia procesów sprzedaży marketingiem internetowym, skutecznie wdrażającą innowacyjne rozwiązania technologiczne. Strategia zakłada szereg działań, mających na celu poprawę efektywności działania Grupy oraz zapewnienie swoim klientom narzędzi wspierających sprzedaż, które będą jednocześnie atrakcyjne kosztowo oraz dostosowane do ich potrzeb.

Niezmiennie, nadrzędnym celem będzie dla nas przede wszystkim satysfakcja naszych klientów – zarówno obecnych, jak i przyszłych. Specjalnie dla nich, zostały przygotowane innowacyjne narzędzia, które będą pomocne przede wszystkim w zwiększeniu sprzedaży w modelu omnichannel, ale także i wśród standardowych rozwiązań abonamentowych. Będziemy budować wartość spółki oraz zapewniać ponadprzeciętne zwroty z zainwestowanego kapitału dla akcjonariuszy. Zamierzamy stać się wysoko wyspecjalizowaną w technologii internetowej, multiusługową i innowacyjną Grupą – mówi  Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A.

Strategia SARE S.A. to efekt wzrostu skali działalności Grupy. Jednocześnie jest ona odpowiedzią na narastającą konkurencję w branży nowych technologii komunikacyjnych i marketingowych.

Dynamiczny wzrost skali działalności Grupy SARE wymagał zmiany modelu biznesowego, uwzględniającego zwiększenie stopnia integracji Grupy i uzyskania efektu synergii oraz co kluczowe, zidentyfikowania najbardziej perspektywicznych obszarów i opracowania strategii ich dalszego rozwoju. Stawiamy sobie ambitne, ale naszym zdaniem w pełni osiągalne cele – komentuje Krzysztof Zawadzki, członek zarządu SARE S.A.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Grupa SARE stawia na  badania i rozwój własnej technologii oraz zwiększenie kompetencji w zakresie omnichannel, prowadząc jednocześnie działania w zakresie fuzji i przejęć. Realizacja powyższych celów, doprowadzić ma do uzyskania wiodącej pozycji w branży marketingu internetowego w Polsce.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że rozwój organiczny nie jest wystarczający aby zapewnić odpowiedni poziom wzrostu. Rynek na którym działamy jest wyjątkowo dynamiczny. Chcemy być beneficjentem jego rozwoju. Dobre wyniki Grupy SARE dają przestrzeń do realizacji rozwoju przez przejęcia podmiotów działających w branży – komentuje Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Strategia Grupy SARE S.A. zakłada możliwość dokonywania przejęć podmiotów działających w najbardziej perspektywicznych obszarach. Dotyczy to w szczególności firm działających w obszarze video marketingu czy tworzących rozwiązania mobilne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To segmenty o najwyższej dynamice wzrostu, jednocześnie są doskonałym uzupełnieniem dla pozostałych linii biznesowych Grupy SARE. Przewagą Grupy SARE jest, i nadal będzie, kompleksowa oferta. Klient w jednym miejscu otrzymuje pełne doradztwo i wsparcie sprzedaży. Zaprzęgnięcie wszystkich nowoczesnych narzędzi do wsparcia sprzedaży pod jednym parasolem daje ponadprzeciętne rezultaty. To podstawowa wartość dodana rozwiązań dostarczanych przez SARE. To także nasza ważna przewaga konkurencyjna. Zaskakująco mało podmiotów jest w stanie dostarczyć tak kompleksowy zestaw narzędzi i uwalniać istniejące synergie – komentuje Dariusz Piekarski, prezes zarządu SARE S.A. – Każda złotówka zainwestowana w nasze narzędzia, przekłada się na konkretny wymierny wzrost sprzedaży u klienta. Nasze hasła „SARE. Way to sell” i  „SARE. Czysty zysk” używane przez nas w identyfikacji wizualnej są w pełni uzasadnione.

Nowa strategia Grupy SARE – informacje kluczowe dla rynku kapitałowego

Nowa strategia Grupy SARE kładzie duży nacisk na wartość dla akcjonariuszy. Wyraża się to w celach finansowych zarządu obejmujących wzrost wartości Grupy SARE mierzony kapitalizacją rynkową.

Za główny cel stawiamy sobie dalszy wzrost kapitalizacji rynkowej SARE S.A. i tym samym wzrost wartości dla akcjonariuszy. Paliwem do tego wzrostu będzie stała poprawa wskaźników finansowych Grupy SARE, stanowiących fundament do wzrostu jej wyceny – mówi Krzysztof Zawadzki, członek zarządu SARE S.A. – Zakładamy, że realizacja strategii przełoży się na dynamiczny wzrost wyników Grupy SARE. W naszej ocenie, realne jest aby w okresie realizacji strategii EBITDA rosła r/r nie mniej niż o 20%.   

Nowa strategia Grupy SARE przynosi także zmianę w zakresie polityki dywidendowej. Zasadą polityki dywidendowej w SARE S.A., w zakresie wypłaty dywidendy, jest realizowanie wypłat stosownie do wielkości wypracowanego zysku netto i możliwości Spółki – dodaje Przemysław Marcol, członek zarządu SARE S.A.

Zarząd SARE S.A., przy podejmowaniu decyzji dotyczącej rekomendacji wypłaty dywidendy, będzie brał pod uwagę, w szczególności bieżącą i przyszłą sytuację finansową Spółki, jej cele strategiczne oraz koszt i możliwości pozyskania finansowania.

Grupa SARE S.A. zaprezentuje wyniki finansowe za 2016 rok 22 marca 2017 roku. Zarząd spółki przedstawi swoją rekomendację w zakresie dywidendy w oparciu o wyniki analizy potrzeb gotówkowych oraz możliwości finansowych spółki.