Program lojalnościowy w branży farmaceutycznej

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Program lojalnościowy w branży farmaceutycznej

Skuteczność programów lojalnościowych odnotowywana jest w niemal wszystkich branżach, ale szczególnie znaczenie mają one w farmaceutycznej. Podmioty rynku healthcare obowiązuje bowiem zakaz reklamowania – w zakresie usług i produktów, w związku z czym uwzględniający przepisy prawa program...

...lojalnościowy może mieć istotne znaczenie w komunikacji na linii apteka – pacjent.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zakaz reklamowania

Apteka niejako jest częścią obszaru określanego jako służba zdrowia. Wynika to z tego, że jej klienci (pacjenci) nie tylko szukają w niej produktów (leków), ale też profesjonalnej porady. Już standardowa formuła „skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą” dołączona do ulotek preparatów stawia pracownika apteki w zupełnie innej roli aniżeli tylko sprzedawcy leków czy suplementów. Zakup produktu często więc wiążę się z poradą, jakiej oczekuje klient od farmaceuty.

Dlatego też ustawa z 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne zabrania aptekom stosowania reklamy rozumianej jako działalność ukierunkowana na zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych i wyrobów medycznych składających się na ofertę. Jedyną więc dostępną formą budowania relacji z klientami wydaje się być program lojalnościowy, przy czym nie może on uwzględniać leków i wyrobów medycznych refundowanych przez NFZ.

Rynek farmaceutyczny

Rynek farmaceutyczny w Polsce systematycznie się rozwija, a wartość sprzedaży leków wciąż rośnie. Powoduje to wzrost zainteresowania programem lojalnościowym jako formą budowania relacji z klientami (pacjentami) na każdym poziomie rynku farmaceutycznego.

Źródło: MotivationDirect

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij