Aleksandra Chalimoniuk (Sokołów): Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie

Aleksandra Chalimoniuk (Sokołów): Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie

Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.

1. W komunikacji najważniejsze jest ….

Na co dzień zajmuję się nie marketingiem, lecz szeroko pojmowaną komunikacją. Dzisiaj  granica między marketingiem a PR mocno się zaciera, dla mnie jednak PR to nie marketing polegający na reklamie i promocji przy wykorzystaniu tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi a posługiwanie się intelektualnymi narzędziami komunikacji. Najważniejsze jest właściwe odczytywanie potrzeb konkretnych osób i grup oraz znajdowanie – przy pomocy dobrze dobranych narzędzi – najlepszych odpowiedzi na nie. To umiejętność „słuchania” – nie tylko w sensie dosłownym – i odpowiedniego reagowania. Szczególnie istotne, by zachowywać tu obustronność wymiany.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł

Program edukacyjny Sokołowa „Smaki dobrego życia”, w którym udało nam się połączyć promocję zdrowego żywienia z działaniami Akademii Smaku Sokołów. Zwracamy uwagę na potrzeby konkretnych grup odbiorców, także tych o szczególnych wymaganiach żywieniowych i budujemy wrażliwość społeczną dotyczącą takich problemów jak np. cukrzyca, prawidłowe żywienie dzieci, potrzeby osób starszych. Prowadzimy cykliczne warsztaty kulinarne, rozbudowując je o elementy edukacyjne, a nawet wiedzę o kulturze. Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do aspektów żywieniowych, lecz mówimy o podnoszeniu całościowej jakości życia.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć...

Komunikacja dlatego jest fascynująca, że każdy dzień przynosi nowe wyzwanie. Każde jest trudne i ciekawe, bo każde jest nowe. Nie ma dwóch tych samych problemów – zawsze działasz w innym otoczeniu. Generalnie najważniejszym wyzwaniem jest przekonywanie, że komunikacja na każdym poziomie jest niezwykle ważna dla skutecznego prowadzenia biznesu. Zmiana nastawienia do stylu komunikowania, przekonanie do konieczności podjęcia efektywnej komunikacji i nieustannego dostosowywania jej do zmieniających się warunków to codzienność. Najważniejsze są efekty.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to...

Nowa strona internetowa firmy sokolow.pl – projekt zainicjowany i zrealizowany jako wspólne przedsięwzięcie, angażujące wiele działów firmy i jej pracowników.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć to…

Zazdrość nie jest tu najlepszym słowem, ale w ostatnim okresie moją uwagę zwróciła między innymi kampania, do której Wrangler zaprosił piosenkarkę Kimbrę. Celem kampanii było zachęcenie kobiet do otwartego mówienia o swoich osiągnięciach oraz promowanie siły i sukcesów kobiet. Zwłaszcza w Polsce, gdzie wciąż tak trudno przychodzi nam chwalenie się swoimi małymi i dużymi sukcesami, taka kampania by się przydała. Według mnie kampanie oprócz emocji, które oczywiście muszą wywoływać, powinny nieść za sobą jeszcze wartość dodaną, edukacyjną, prowadzić do drobnych zmian w życiu odbiorców danego produktów.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w komunikacji to…

Współpraca z influencerami – nie jest to trend najnowszy, ale jak pokazuje nasze doświadczenie w projekcie Akademii Smaku Sokołów, taka współpraca przynosić może ogromne korzyści. Co ważne, taka współpraca musi być długofalowa i budowana konsekwentnie – nie tylko jako błyskotliwe, lecz jednorazowe akcje.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w komunikacji to…

Nie chcę się odnosić do działań przereklamowanych, natomiast na pewno nie jestem zwolenniczką działań prowadzonych ściśle według „książkowych” zaleceń i bezkrytycznego podążania ścieżkami wytyczonymi przez ekspertów. Trzeba być elastycznym, a narzędzia jedynie dostosowywać.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Z pewnością zaangażowanie połączone z twórczą inicjatywą. Przekonanie, że pracujemy dla naszego wspólnego sukcesu. Zaufanie do wzajemnych kompetencji i przyjmowanie argumentów drugiej strony. Praca agencji nie może ograniczać się do wykonywania tego, co chce klient. Szczerze mówiąc uważam, że z agencjami, które posługują się tylko taką argumentacją, nie warto współpracować.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Ze wszystkiego, co mnie otacza – oglądam, słucham, czytam. Nie można budować skutecznych strategii komunikacyjnych bez szerokiej i ogólnej wiedzy o świecie. W ostatnich latach zafascynowała mnie ideologia Design Thinking i Zarządzanie Innowacją. Śledzę nowości w tej dziedzinie oraz znakomitych praktyków, których w Polsce nie brakuje. Obserwuję trendwatcherów i moich kolegów dziennikarzy, którzy zawsze są na bieżąco i wiele można się od nich nauczyć.

10. Moja kampania marzeń… 

Zintegrowana kampania, poruszająca ważne zagadnienie społeczne i inspirująca do zmian w życiu, podniesienia jego jakości. Kampania, która realnie wpłynęłaby na życie konkretnych osób. To trochę przeniesienie mojego doświadczenia z pracy dziennikarza, kiedy podczas realizacji reportaży o tematyce społecznej czy zdrowotnej od czasu do czasu dzięki interwencji udało się komuś pomóc, poprawić jakość życia, uratować z opresji. Myślę, że pracując w biznesie, także można realizować ważne dla społeczeństwa i jednostek cele.

11. Zajmuję się komunikacją dlatego że…

Komunikacja jest naprawdę fascynującą dziedziną – to, jak się zmienia, jakich nowych obszarów dotyka, ile nowych narzędzi pojawia się niemal z dnia na dzień. To prawdziwa pasja ☺

 

Aleksandra Chalimoniuk
Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij