Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 2/3

Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 2/3

Fenomenalnym narzędziem łączącym w sobie nowoczesne media, element współzawodnictwa oraz to, co można określić modnym dzisiaj pojęciem lifestyle’u jest Foursquare. Ile mogą zyskać firmy na zaangażowaniu się w życie jego społeczności?

fot: Foursquare

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Znając wymieniane w części pierwszej mechanizmy nakręcające działanie serwisu oraz wykorzystując narzędzia oferowane przez 4SQ możemy skutecznie promować nasz biznes. Wystarczy poświęcić trochę czasu na przygotowanie własnej oferty i strategii komunikacji. Jakimi narzędziami dysponujemy?

Powiadomienia

Platforma oferuje funkcję wysyłania powiadomień do znajdujących się w pobliżu osób, które wcześniej już odwiedziły nasze miejsce. Taką opcję można wykorzystać do przesyłania klientom informacji np. o promocjach, ofertach, nowych produktach czy wydarzeniach. Możemy przesyłać także zdjęcia naszego produktu np. serwowanej u nas kawy czy ciasta albo okładki płyty, która dzisiaj ma w naszym sklepie premierę.

Opcja dostępna jest tylko na komputerach stacjonarnych, nie zawierają jej aplikacje mobilne.

Foursqaure Specials – jak łączyć tradycyjne promocje z możliwościami aplikacji 4SQ

Będąc właścicielem lokalu możemy organizować specjalne promocje (Foursquare Specials – specjale), które udostępniamy naszym klientom w zamian za korzystanie z platformy (zostają odblokowane po zaczekinowaniu i najczęściej pokazaniu przez klienta urządzenia przy kasie). Nasze oferty wyświetlone zostaną użytkownikom aplikacji – nie tylko śledzącym nasz profil, ale wszystkim będącym w pobliżu, dzięki czemu mogą pokierować do nas potencjalnych klientów. Mogą to być np. zniżki bądź darmowe produkty w zamian za zaczekinowanie się na miejscu. Można także postarać się o bardziej finezyjne wyzwania dla naszych klientów. Specjalne promocje można podzielić na kilka kategorii. Różne firmy proponują swoim klientom gratyfikacje w ramach kilku rodzajów promocji (poniżej wymyślone bądź prawdziwe przykłady ofert dla stałych dziedzin przyjętych przez serwis):

  • Friends Special (Przyjaciele) – Zaczekinuj się w naszym pubie z 3 przyjaciółmi, a dostaniecie paluszki do piwa gratis.
  • Swarm Special (Mnogość) – Jeśli zaczekinuje się 30 osób na raz, każdy dostanie mały zestaw skrzydełek gratis.
  • Flash Special (Szybkość) – Pierwsze 25 osób, które zaczekinuje się do godziny 20 dostaje 30% zniżki.
  • Newbie Specials (Pierwszy raz) – Za zaczekinowanie się u nas po raz pierwszy dostaniesz gratis kawałek ciasta.
  • Check-in (Zaczekinowanie) – Odbierz darmowe przystawki za zaczekinowanie się u nas.
  • Loyalty Specials (Lojalność) – Odbierz darmowe ciastko za każde co trzecie zaczekinownaie.
  • Mayor Specjals – Każdy major dostaje 20% zniżki do rachunku.

Można wybrać te kategorie, które najbardziej pasują do naszego biznesu albo użyć kombinacji kilku. Jak stworzyć specjalną promocję.

Komentarze

Osoby odwiedzające nasz biznes mogą później zostawiać opinie na temat swojego doświadczenia. Sposób wyświetlania komentarzy został tak skonstruowany, aby na szczycie pojawiały się opinie, które otrzymają od innych użytkowników najwięcej polubień. Ideą jest więc to, by na górze znajdowały się opinie i komentarze najbardziej trafne, a serwis był dla jego użytkowników możliwe pomocny.

Komentarze pod profilem jednej ze szczecińskich kawiarni Columbus.

Udzielanie się w komentarzach oraz odpowiadanie również na te negatywne pomaga budować ludzką twarz marki. Dodatkowo na portalach społecznościowych z pozytywnym odbiorem spotykają się wszelkie cenne dane i wskazówki. N 4SQ możemy umieścić informacje dotyczące firmy i lokalu, np. o najbliższym bankomacie, przystanku tramwajowym czy o happy hours.

 

Z komentarzy na profilu jednego ze szczecińskich Starbucksów można się dowiedzieć, że kawiarnia oferuje zniżkę 1 zł jeśli przyjdzie się z własnym kubkiem.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij