Content marketing w B2B – skuteczne praktyki

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Content marketing w B2B – skuteczne praktyki

W 2016 roku content marketing został uznany za niosący najlepsze skutki handlowe w digital marketingu. Obecnie aż 89% firm sprzedających w sektorze B2B wykorzystuje treści w swojej strategii reklamowej, a 68% kupujących deklaruje, że content jest jednym z ważniejszych czynników, prowadzących do...

źródło zdjęcia głównego: fotolia.com 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

... zawarcia transakcji. Jak efektywnie wykorzystać marketingowy potencjał treści? Prezentujemy badania wykonane na gruncie Ameryki Północnej, gdzie rynek w zakresie content marketingu jest o wiele dojrzalszy. Ich rezultaty pozwolą wyznaczyć kierunki rozwoju także w Polsce.

Skuteczne treści i kanały dystrybucji, pomiar efektów, satysfakcja z prowadzonych działań, cele marketingowe – to tylko niektóre z informacji, zawartych w infografice przygotowanej przez firmę SEMTEC.

Sektor B2B za strategiczne w 2017 roku uznał blogi! Jak publikować, by wpisy przynosiły ruch, a blog stał się źródłem leadów? Obok wartości merytorycznej postów istotne okazują się również: ich objętość, częstotliwość dodawania oraz różnicowanie materiału dodatkową treścią audiowizualną.

Email otrzymał najwięcej głosów, jeśli chodzi o efektywności kanałów dystrybucyjnych. Wskazało go aż 91% ankietowanych. Nieco mniej, 71% padło na LinkedIn. W ubiegłym roku to on święcił tryumfy, generując dla B2B 80% leadów. Wciąż wyprzedza pod kątem skuteczności YouTube’a, Twittera czy Facebooka.

Niewiele, bo tylko 21% badanych mówi o bardzo zadowalających efektach prowadzonych kampanii. Najwięcej marketerów: 53% wskazuje na umiarkowaną satysfakcję. Dlaczego? Wśród powodów wielokrotnie podaje się problemy z mierzeniem wyników długofalowych działań. Sporym utrudnieniem może być także brak udokumentowanej strategii contentowej. Tymczasem marketing treści łączy tak wiele form, sposobów promocji, że brak planu, wiążącego wszystkie w spójną i przemyślaną całość, nie pozwala w pełni wykorzystać ich potencjału.

Content marketing pochłania średnio 29% budżetu reklamowego B2B. Aż 40% firm planuje zwiększenie wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Głównym celem, dla którego prowadzi się kampanie jest generowanie leadów. Ważne okazują się także: branding, zaangażowanie użytkowników oraz utrzymywanie dotychczasowej liczby zapytań ofertowych. Sprzedaż, zyskując 61% wskazań, znajduje się za nimi.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij