Pokaż mi swoje biuro, a powiem ci kim jesteś. Aranżacja siedziby KaiZen HR

Siedziba KaiZen HR mieści się przy ulicy Podchorążych 71, nieopodal warszawskich Łazienek Królewskich. To biuro szyte na miarę i przykład tego, jak precyzyjnie przestrzeń może odzwierciedlać osobowość marki.
O autorze
3 min czytania 2017-02-21

KaiZen HR to marka osobista Kariny Popieluch. Firma wspiera budowanie przewagi konkurencyjnej w obszarze HR w formie konsultingu, szkoleń i coachingu. W wyniku współpracy właścicielki z Moniką Gardasiewicz, Art Director firmy Advertis, powstała nowoczesna, przestrzeń turkusowej organizacji. Biuro  zajmuje powierzchnię ok. 110 metrów kwadratowych i składa się z dwóch pomieszczeń w układzie typu open space oraz wydzielonej sali konferencyjnej.

Synchroniczny rozwój ludzi i organizacji, harmonijne połączenie naturalnego potencjału z merytoryką, koncentracja na człowieku i ciągły proces doskonalenia – to fundamenty, na których zbudowana jest misja KaiZen HR. Wartości te stały się inspiracją do projektu wnętrz, w których dominują naturalne materiały, stonowane kolory, nowoczesne, minimalistyczne meble oraz dobrana do aranżacji roślinność. Loftowy charakter przestrzeni został podkreślony za pomocą oryginalnych fototapet wykonanych przez Advertis.

Przestrzeń wymiany myśli

Kluczowym elementem aranżacji jest dopasowanie przestrzeni do specyfiki pracy, do potrzeb osób, które będą z niej korzystały – mówi Monika Gardasiewicz. Modelowi biznesowemu KaiZen HR zdecydowanie bliżej jest do jazz bandu niż do orkiestry symfonicznej, polega na współpracy liderki – Kariny Popieluch z grupą zaufanych konsultantów. Potrzebna była zatem przyjazna i stymulująca przestrzeń do partnerskich rozmów, wymiany myśli i doświadczeń. Na potrzeby spotkań koncepcyjnych powstał creative room z wygodną narożną kanapą i mobilnymi, modułowymi stolikami kawowymi. Klimatyczną aranżację dopełnia ściana z czerwonej cegły i industrialne detale. Pomieszczenie miało być nieformalne i komfortowe, pozbawione zbędnych ozdób rozpraszających uwagę. Użyteczność salonowej aranżacji uzupełnia rzutnik oraz minimalistyczny office corner Kariny Popieluch. Estetyczna kompozycja została zaprojektowana w zgodzie ze złota zasadą właścicielki – less is more.

Common table zamiast hot desk

Sercem siedziby KaiZen HR bez wątpienia jest PM corner oraz duży stół z drewnianym blatem usytuowany naprzeciw wejścia, na tle dużych okien, co w słoneczne dni pozwala cieszyć się pięknym widokiem parku i naturalnym światłem. Zależało mi na tym, aby zaoferować przestrzeń do pracy moim konsultantom. Miejsce, gdzie mogliby w komfortowych warunkach korzystać z infrastruktury biurowej i pracować, również nad własnymi projektami. Z tej potrzeby powstała idea domowego  common table, autorstwa i realizacji Advertis. Spędzamy tu długie godziny, służąc sobie nawzajem radą i wsparciem, ale również dyskutujemy o życiu, żartujemy i spożywamy wspólnie posiłki – mówi Karina Popieluch. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obok specyfiki pracy i budowania przestrzeni z myślą o ludziach, niezwykle ważne jest również to, aby biuro zaprojektowane zostało w zgodzie z filozofią marki, a w przypadku marki osobistej – również stylem życia i charakterem właściciela. Środowisko pracy powinno odzwierciedlać tożsamość firmy i wartości, na których budowana jest strategia biznesowa. Każdy detal, materiał, sposób wykończenia ma znaczenie. Podstawowymi wartościami KaiZen HR są: indywidualne podejście, jakość i transparentność, dlatego zaproponowaliśmy autorskie meble (stoły, dostawki, postumenty, recepcję) oraz przeszklone ściany i przezroczyste, polipropylenowe wizytówki, zamiast tradycyjnych papierowych – mówi Monika Gardasiewicz, autorka projektu, Art Director Advertis. 

KaiZen, ewolucyjna zmiana na lepsze

Skuteczny progres zapewnia ewolucyjny rozwój firmy, wykorzystanie jej potencjału, budowanie nowej jakości w oparciu o dotychczasowe osiągnięcia i wspólne wartości. Aranżacja biura może mieć ogromne znaczenie dla samych pracowników oraz efektywności ich działań.  Ważne, aby przestrzeń nie hamowała rozwoju profesjonalnego i społecznego pracowników, ale również nie „wyprzedzała” jej użytkowników zaburzając ich poczucie bezpieczeństwa i przynależności. Synchroniczny rozwój jest kluczem do sukcesu, dlatego czasem warto zatrzymać się, rozejrzeć dookoła, porzucić stereotypy, zasięgnąć rady specjalistów i wspólnie stworzyć miejsce, które otworzy jego interesariuszom nowe możliwości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

A jak w niełatwym procesie zmiany biura odnalazła się osoba na co dzień zajmująca się między innymi transformacją funkcji HR i właśnie wsparciem w zakresie zarządzaniem zmianą? Trudną, ale ważną zasadą w biznesie jest adekwatna ocena własnych kompetencji i zaufanie ekspertom. Oddałam moje nowe biuro w ręce Advertis, wiedząc, że dogłębnie poznali KaiZen HR, uważnie przestudiowali architekturę wnętrz, wnikliwie przeanalizowali nasze potrzeby i tożsamość.  Efekt idealnie wpisał się w moje oczekiwania – podsumowuje Karina Popieluch.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki precyzyjnym przygotowaniom na etapie projektu i wykonawstwa, prace w samym lokalu zajęły zaledwie półtora tygodnia. Aranżacja została zrealizowana przez Advertis w systemie design&build, z wykończeniem pod klucz.