Marki i agencje na Twitterze w Polsce w 2016 roku

Marki i agencje na Twitterze w Polsce w 2016 roku

Każdego miesiąca ponad 300 milionów ludzi na świecie korzysta aktywnie z Twittera, a od powstania portalu jego użytkownicy wysłali już ponad 500 miliardów tweetów. Niedawno Sotrender zaprezentował raport o Twitterze, a jak zeszłoroczny rok na tym medium...

źródło zdjęcia głównego: pexels.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

... podsumowuje 140 Media Agency, partner reklamowy Twittera w Polsce?

2016 rok na Twitterze to czas wielkich wydarzeń sportowych i politycznych, kreatywnych działań reklamowych i wyjątkowego jubileuszu. Twitter obchodził 10. urodziny (tej okazji przypominamy pierwszego tweeta wysłanego w świat)! Od ponad 2 lat lat obserwujemy dynamiczny rozwój działań komunikacyjnych i reklamowych na Twitterze, który skupia miliony użytkowników wokół licznych globalnych wydarzeń.

Jakie wydarzenia gromadziły fanów 140 znaków w 2016 roku?

Korzystając z Twittera, wiesz o czym rozmawia świat. Oto 10 głównych tematów poruszanych w 2016 roku globalnie na Twitterze:


Źródło: https://blog.twitter.com/2016/thishappened-in-2016

Wiele z tematów poruszanych na świecie było niezwykle bliskie w kraju. Emocje związane z #Rio2016 czy #Euro2016, #Brexit czy wybory w USA były bliskie Polakom i nie pozostawały bez komentarza na Twitterze.

To jest właśnie siła Twittera: skupia użytkowników na całym świecie wokół znaczących wydarzeń. Najnowszym przykładem jest lutowy finał Super Bowl w USA, podczas którego fani futbolu amerykańskiego wysłali ponad 27.6 milionów tweetów na temat #SB51. Marki i agencje w Polsce coraz odważniej wykorzystują ten potencjał Twittera w swoich działaniach – tłumaczy Rafał Janik, CEO 140 Media Agency.

Oni robili to dobrze w 2016 roku

Od 2 lat z wielką satysfakcją obserwujemy, jak marki i agencje w Polsce z coraz większą odwagą prowadzą działania reklamowe na Twitterze. W tym roku po raz pierwszy postanowiliśmy przyznać nagrody #140Awards tym, których aktywność w 2016 r. wyróżniała się pod względem kreatywności i innowacyjności – mówi Rafał Janik. 

Nagrody zostały przyznane w 7 kategoriach. Kreatywne działania wyróżnionych marek pokazują kilka istotnych trendów zauważalnych w 2016 roku:

Liczy się wideo

Twitter wydłużył w zeszłym roku długość publikowanych wideo z 30 do 140 sekund. Za to wideo w kampaniach reklamowych może trwać nawet 10 minut. Warto to wykorzystać! Według analizy Twittera prawdopodobieństwo zaangażowania treściami wideo jest 6 razy wyższe niż wpisem ze zdjęciami i 3 razy wyższe niż tweeta z GIF-em. Kampanie zgodne z trendami prowadzi @adidasPL, który otrzymał wyróżnienie w kategorii #VideoFirst za wykorzystywanie natywnych formatów wideo w kampaniach.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja Isobar Poland i dom mediowy Carat.

Przykładowe kreacje @adidasPL:

Mobile kocha Twittera

Twitter jest platformą pozwalającą wykorzystać potencjał mobile marketingu. Platforma gamingowa @G2A_com świetnie wpisuje się w ten trend. Otrzymała nagrodę w kategorii #MobileFirst za prowadzenie efektywnych kampanii w mobilu w skali globalnej.

 Przykładowe kreacje @G2A_com:

 

Warto postawić na Promowane Trendy w kampanii reklamowej

Przykładem godnych uwagi działań reklamowych jest marka @Plus_Polska, która otrzymała nagrodę w kategorii #TrendSetter za wykorzystywanie Promowanych Trendów w promocji nowych ofert i usług, dzięki czemu buduje maksymalny zasięg i zaangażowanie w kluczowych momentach swojej kampanii. Promowane Trendy są formatem premium na Twitterze, z którego coraz częściej korzystają reklamodawcy.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja Vizeum Polska.

Przykładowe kreacje @Plus_Polska:

O formatach premium pamiętają również agencje opracowujące działania dla klientów. A wśród nich laureaci #140Awards: GroupM Connect – zwycięzca w kategorii #CreativeAgency, który otrzymał statuetkę za zainteresowanie nowymi formatami i proponowanie ich klientom. Agencja ma ogromną wiedzę o platformie i formatach reklamowych i ciągle rozwija umiejętności w tym zakresie.

Nagrodę otrzymał także Isobar Poland za innowacyjne podejście do komunikacji na Twitterze i gotowość do poznawania nowych rozwiązań i trendów. Agencja także korzysta z formatów reklamowych premium, takich jak: Promowane Trendy i wideo.

Kreatywne treści mają znaczenie

@Samsung_Polska wykorzystuje formaty reklamowe, takie jak: wideo czy gify 3D. Marka tworzy także różne wersje materiałów wideo atrakcyjnych dla użytkowników. Właśnie dlatego otrzymała statuetkę w kategorii #CreativeClient.

Działania marki na Twitterze wspiera agencja mediowa Starcom. 

Przykładowe kreacje @Samsung_Polska:

Warte uwagi są także działania firmy @getresponse, która wykorzystuje reklamy na Twitterze w kampaniach sprzedażowych i korzysta z nowoczesnych narzędzi analitycznych. @getresponse zostało wyróżnione w kategorii #InnovativeClient za innowacyjne podejście oraz prowadzenie kampanii zgodnie z best practices Twittera.

Przykładowe kreacje @getresponse:

Jakie marki i agencje wpłyną na Twittera w Polsce w 2017 roku? Platforma, która od dekady łączy świat, wciąż rozwija się dla swoich użytkowników. Marki i agencje, które będą obserwować zmiany i nadchodzące trendy z pewnością wyróżnią się swoimi działaniami.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij