Trend Signals od Natalii Hatalskiej - comiesięczna inspiracja dla marketera, stratega i badacza

Trend Signals od Natalii Hatalskiej - comiesięczna inspiracja dla marketera, stratega i badacza

Raporty Trend Signals: Komunikacja marketingowa to comiesięczna dawka kilkudziesięciu stron inspiracji: najistotniejszych trendów, wyselekcjonowanych inspiracji, najciekawszych przykładów ze świata komunikacji marketingowej.

Bardzo ważne w codziennej pracy marketera, stratega, osób związanych z reklamą, czy zarządzających markami i produktami, jest nieustanne poszukiwanie inspiracji. Wielu z nas śledzi to, co dzieje się na rynku, jakie powstają nowe produkty, jakie kampanie są realizowane, co zmienia się w zachowaniach konsumenckich czy badaniach społecznych, ale brakuje bardziej syntetycznego ujęcia – próby poskładania oderwanych od siebie informacji w jakąś większą całość, wskazania mikrotrendów i trendów, na które warto zwracać uwagę.

Z takich obserwacji i rozmów z klientami powstał w instytucie Natalii Hatalskiej infuture pomysł na TrendSignals – raporty inspiracyjne, dostarczane na biurko zainteresowanych raz w miesiącu. Przedstawiają one najważniejsze trendy w komunikacji marketingowej. Mają być maksymalnie przydatne w codziennej pracy i być wskazówką i inspiracją do dalszych działań.

W najnowszym, czwartym już numerze TrendSignals możemy przyjrzeć się komunikacji marketingowej z grupą, która stąpa Millenialsom po piętach i coraz częściej i aktywniej pojawia się na scenie marketingowej - Generacji Z.

Generacja Z

Generacja Z to osoby urodzone po roku 2000, co symboliczne, już w nowym tysiącleciu. To pokolenie nazywane jest wciąż bardzo różnie m.in., iGeneration, Gen Tech, Gen Wii, Net Gen, Digital Natives, Generation Moth, choć najczęściej słyszy się o pokoleniu czy generacji Z. Najstarsi przedstawiciele tej grupy mają po 17 lat i wchodzą powoli w dorosłość. To grupa bardzo trudna do opisania czy zdefiniowania, ale bardzo ważna dla marketerów.

Nigdy nie było pokolenia z większym wpływem na całą rodzinę. Badania Zeno Group (2016) wskazują, że 78% procent rodziców twierdzi, że ich dzieci są bardziej zaangażowane w podejmowanie decyzji zakupowych w ich rodzinie niż oni sami, gdy byli dziećmi. Dzieciom pokolenia Z poświęca się zdecydowanie więcej uwagi, być może też dlatego, że rodziny stają się mniej liczne.

To pokolenie, które wychowuje się w czasach, w których właściwie nie ma już granic. Mają szansę podróżować z rodzicami właściwie wszędzie (rozwój tanich lotów, szybkich kolei, autostrad). Ludzie są ze sobą w stałym kontakcie dzięki telefonom czy internetowi. Internet, tablety są dla nich czymś tak oczywistym jak inne sprzęty domowe, bo funkcjonują w ich otoczeniu od zawsze. Mają właściwie nieograniczony dostęp do wiedzy czy informacji, wystarczy, że zajrzą do Google. Nie muszą czekać na programy w telewizji, bajki i filmy mogą oglądać w urządzeniach mobilnych zawsze i o każdej porze, na ich żądanie. Średnio w wieku 11 lat dostają swój pierwszy telefon komórkowy. Współczesny świat daje im wiele możliwości wyborów. Co ciekawe, w porównaniu do poprzednich pokoleń, młodzi ludzie częściej zastanawiają się co wybrać, niż w jaki sposób to zdobyć.

Oczywiście, nie jest możliwe opisanie przekonań czy wartości całego pokolenia, ale najnowszy TrendSignals spróbuje przyjrzeć się mechanizmom, które już są stosowane. Raport skupia się na przedstawieniu, w jaki sposób obecnie dociera się do grupy, która już dysponuje swoim kieszonkowym, czyli grupy młodszych i starszych nastolatków.

W tym numerze opisanych jest 9 trendów, które widać w kampaniach reklamowych skierowanych do nastolatków w ciągu ostatniego czasu m.in. #Equality/Gender, #GirlPower, #MyFriendInfluencer, #SpeakVisual, #Experience czy #BeingGood. Każdy z trendów jest opisany, zdefiniowany oraz podparty przykładami z rynku, inspirującymi case studies.

Pobierz raport

Raport dostępny jest w subskrypcji  3-, 6- i 12-miesięcznej. Można go zamówić na stronie instytutu. Znajdziemy tam również wersje bezpłatne (dema) wszystkich dotychczasowych numerów.

 

W poprzednich numerach TrendSignals infuture przyglądało się m.in. trendom w komunikacji marketingowej na przykładzie np. kampanii nagradzanych i wyróżnianych na Festiwalu Eurobest (TS 2/2017) czy festiwalu nowych technologii CES (TS 3/2017)

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij