Reklama dnia: Z czego zrobione są dziewczynki? Nike podpowiada, że nie tylko z marmolady

Reklama dnia: Z czego zrobione są dziewczynki? Nike podpowiada, że nie tylko z marmolady
Nowa reklama Nike to mieszanka tradycji z nowoczesnością. To twist do jednej z najbardziej rozpoznawalnych piosenek w Rosji, w której marka przełamuje stereotyp mówiący o tym, że dziewczynki są zrobione z plotek, kwiatków i marmolady.
O autorze
1 min czytania 2017-03-17

W tradycji rosyjskiej, za sprawą pewnej piosenki, przyjęło się, że dziewczynki stworzone są z pięknych dodatków, które nie pozostawiają wiele miejsca na siłę, determinację, odwagę, czy spełnianie własnych pragnień.

W reklamie widzimy, że marka chce zamieszać w tradycji kulturowej, by otworzyć kobietom nowe możliwości. Kiedy główna bohaterka zmienia wydźwięk piosenki, na sali, wśród dobrze ubranych, starszych widzów, wzrasta zdziwienie.

Nike dodaje im takie atrybuty jak męstwo, niezależności, poczucie własnej wartości, siniaki!    

Spot jest kolejnym przykładem tego, że Nike za cel postawił sobie propagowanie równości dla kobiet w sporcie i społeczeństwie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za kreację spotu odpowiada Wieden + Kennedy. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nike nie tylko w Rosji chce zmienić punkt widzenia ludzi. Niedawno mogliśmy zobaczyć reklamy z 3 innych stron świata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się



PS 2 

Niedawno, bo z okazji dnia kobiet, zrobiliśmy przegląd kampanii społecznych, w których główną rolę miały kobiety. Artykuł możecie przeczytać → tutaj.