Unikalny Zasięg w AdWords – jeszcze skuteczniej wspieramy analitykę w branży reklamowej

Gdyby w lesie upadło milion drzew, a nikt by tego nie usłyszał, to czy naprawdę wydałyby dźwięk? A co z komunikatem, który został wysłany do miliona odbiorców i zignorowany?
O autorze
2 min czytania 2017-03-21

Dla reklamodawców bardzo ważne jest, aby ich reklamy wideo nie tylko trafiały do widzów, ale i przyciągały ich uwagę – najlepiej na dużą skalę. Bardzo się cieszę, że możemy dzisiaj udostępnić nowe narzędzia analityczne oraz sprawozdawcze i tym samym pomóc reklamodawcom osiągnąć ten cel.

Dotarcie jest dla reklamodawcy krytyczną kwestią dla powodzenia prowadzonej komunikacji. Aby pomóc Ci dowiedzieć się z jak dużą liczbą osób nawiązujesz kontakt udostępniamy Unikalny Zasięg w AdWords. Ta aktualizacja umożliwi Ci poznanie dokładnej liczby unikalnych użytkowników oraz średnią liczbę odsłon przypadających na jednego użytkownika w podziale na urządzenia, ekrany i platformy, z których korzysta.

Pamiętajmy jednak, że sama ekspozycja reklamy to nie wszystko. Aby wpłynąć na odbiorcę, reklama musi przyciągać uwagę. W celu zmaksymalizowania atencji użytkownika musisz wiedzieć, że Twoja widownia widziała i słyszała Twoją reklamę, a także spędziła przy niej określoną ilość czasu.

Globalnie oglądalność YouTube sięgnęła najwyższego w branży wskaźnika – 93% w 2016 r.  z 91% w 2015 r. W tym samym czasie w internecie i aplikacjach, oglądalność wideo wzrosła z 54% w 2015 r. do 66% w 2016 r. Reklamy na YouTube są także w 95% oglądane z dźwiękiem. Podczas gdy oglądalność oraz słuchalność są istotne same w sobie, wspólnie zapewniają znacznie silniejszy  efekt. Po przeanalizowaniu danych z ponad tysiąca reklam na YouTube, wywnioskowaliśmy, że użytkownicy, którzy zarówno widzieli, jak i słyszeli przekaz reklamowy odznaczają się wyższą świadomością marki, lepszym zapamiętaniem reklamy i wyższym prawdopodobieństwem wzięcia danej marki pod uwagę w trakcie podejmowania decyzji zakupowej, niż ci którzy tylko widzieli lub słyszeli reklamę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


źródło: Badanie Google TrueView Brand Lift, sierpień – wrzesień 2016, dane globalne dla użytkowników z jedną impresją. Dane prezentują różnice pomiędzy osobami, które odtworzyły reklamę z wizją i dźwiękiem vs. grupami kontrolnymi dla każdej grupy widzów.

Jednak nawet mając pewność, że publiczność widzi i słucha Twoich reklam, nadal pozostaje pytanie, jak dużo czasu spędza na faktycznym oglądaniu prezentowanych treści. Aby dostarczyć reklamodawcom tę wyjątkowo istotną informację, zaczynamy szczegółowo raportować czas oglądania dla Twoich kampanii in-stream i reklam Bumper Ads. Obok poziomu oglądalności i słuchalności, czas wyświetlania dostarczy Ci kolejnych kluczowych danych odnośnie tego jak widzowie konsumują prezentowane przez Ciebie treści.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Teraz dzięki zapoznaniu się z czasem oglądania Twoich kampanii na YouTube będziesz mógł zrozumieć, które z nich skuteczniej utrzymują uwagę Twoich widzów i które tym samym wywierają na nich większy wpływ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Osiąganie wyników biznesowych w dzisiejszym środowisku mediowym wiąże się z priorytetyzowaniem uwagi. Na YouTube, marketerzy mogą wykorzystać połączenie siły obrazu oraz dźwięku i skutecznie dostarczyć je do widowni sięgającej ponad miliard widzów, przy jednoczesnym dokładnym zrozumieniu do jakiej liczby użytkowników dotarli, poprzez które ekrany i jak wiele czasu spędzili oni na oglądaniu reklamy. Bardzo się cieszymy, że te dane niedługo będą dostępne w AdWords. Więcej informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy oraz artykułach o Unikalnym Zasięgu i raportowaniu czasu oglądania.