Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Teleinformatyka narzędziem analitycznym dla e-commerce

W 2016 globalne obroty sklepów internetowych wyniosły 2,7 miliardów dolarów.
O autorze
3 min czytania 2017-03-24

Zakupy coraz częściej przenosimy do Internetu. Kupujemy już tam nie tylko elektronikę, ale również zamawiamy usługi, zaopatrujemy się w produkty z sektora FMCG a nawet uzupełniamy zapasy w naszej lodówce. Na światowym rynku pojawia się coraz liczniejsza konkurencyjna, zatem by odnieść sukces, oprócz atrakcyjnej oferty i przyciągającej uwagę oraz dobrze pozycjonowanej strony przedsiębiorcy z branży e-commerce muszą inwestować w niezbędne narzędzia analityczne, które odczytują i analizują dane marketingowe. Posiadanie informacji na temat tego kto, kiedy i po co odwiedza witrynę, ilu spośród gości serwisu decyduje się na zakup, a ilu rezygnuje, jest prawdziwym być albo nie być w tym biznesie. Jak się jednak okazuje, nawet w przypadku internetowych sklepów nie wszystkie dane przedsiębiorcy znajdą wyłącznie w sieci.

Narzędzi służących do analizy i optymalizacji działań marketingowych w Internecie jest wiele. Ich celem jest przedstawienie użytkownikom jak najdokładniejszego obrazu działalności serwisu, co szczególnie ważne dla właścicieli sklepów Internetowych. Najpopularniejszym i najczęściej używanym narzędziem jest Google Analytics, które pokazuje dane dotyczące liczby odwiedzin, rejestruje ruch na stronie, a także wskazuje, jak dużo czasu spędzali na niej odwiedzający. Wykorzystać można również CrazyEgg, które pozwala śledzić aktywności użytkowników analizuje ilość kliknięć, również tych na nieaktywnych częściach strony oraz raportuje, które jej fragmenty były najczęściej widziane dzięki tzw. mapie scrollowania. Bardzo przydatnym narzędziem jest też monitoring mediów (np. Brand24), który daje dostęp do opinii klientów na temat serwisu i proponowanych na nim produktów, namierzając ich wypowiedzi w social mediach, na blogach czy forach. Właściciele sklepów internetowych do dyspozycji mają również m. in. dający możliwość zarządzania kilkoma profilami społecznościowymi Hootsuite, czy Share Tall przedstawiając dokładne statystyki udostępnień, komentarzy i polubień linka wrzuconego pod postem.

Dane prosto z telefonu

” Wciąż jeszcze wielu klientów pozyskuje informacje dotyczące produktów, warunków zakupu czy możliwości zwrotu za pośrednictwem telefonu. To kim są, skąd dzwonią i z jakiego medium dowiedzieli się o sklepie i jego asortymencie jest niezwykle istotne dla działań marketingowych, stanowiąc niezastąpione źródło wiedzy na temat preferencji konsumentów. Rozwiązania teleinformatyczne w analityce skuteczności reklam, ogłoszeń i mediów to nic innego, jak udostępnianie firmom numeracji telefonicznej jako technicznego narzędzia, by dzięki temu mogli tworzyć analizy i raporty wykonanych połączeń”– KOMENTUJE KRZYSZTOF DZIĘGIELEWSKI, DYREKTOR MARKETINGU W LOVO S.A.

Jak to działa? Dedykowane i niepowtarzające się numery telefonów przypisywane są do serwisów internetowych, a także ogłoszeń i reklam promujących sprzedawane produkty. Potencjalny klient, który natknął się na informacje zawartą w danym medium, wykonuje połączenie telefoniczne na przypisany jej wirtualny numer, który następnie przekierowuje go do odbiorcy – osoby odpowiedzialnej za dobieranie telefonów napływających w związku z konkretnym kanałem komunikacyjnym. Każde połączenie jest rejestrowane i odróżnianie, dzięki czemu użytkownik narzędzia dostaje informacje, skąd dzwoniący zdobył dane kontaktowe do sklepu. Daje to możliwość ustalenia, który kanał komunikacyjny był najskuteczniejszy i w którą formę promocji należy inwestować. Dodatkowo narzędzie to daje również możliwość weryfikacji pracy osób odbierających telefony, pokazuje ile połączeń zostało przyjętych, ile czasu trwały rozmowy. Dostęp do platformy analizującej i raportującej połączenia jest możliwy z każdego urządzenia posiadającego połączenie z Internetem. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

,,W branży e-commerce jest szczególnie ważne, by oprócz tzw. klikalności badać faktyczne zainteresowanie klientów, które przejawia się m.in. ilością połączeń wykonywanych w związku z prezentowanymi na stronie produktami. Nasza platforma ePASO pozwala swoim użytkownikom na zoptymalizowanie działań biznesowych przez wskazanie rzeczywistej grupy odbiorców oferty  ich sklepu Internetowego.”- dodaje. 

W którą stronę zmierza e-commerce?

Mówi się, że e-commerce to branża przyszłości. Sklepy internetowe rozwijają się coraz dynamiczniej, powstaje wiele nowych serwisów, a co za tym idzie, ich właściciele muszą wciąż udoskonalać swój biznes, by nie dać się pokonać konkurencji. Proponowane przez nich produkty czy usługi powinny być zatem jak najlepiej dostosowane do potrzeb klientów. Prognozy wskazują, że branża e-commerce w przyszłości będzie stawać się coraz bardziej spersonalizowana – usługi i produkty będą dedykowane konkretnym grupom klientów, zatem niezbędna będzie szczegółowa i wieloaspektowa analiza ich działań i preferencji. Stanowi to nie lada wyzwanie dla wszystkich analityków marketingowych, którzy będą musieli zdobyć jeszcze więcej danych dotyczących klientów, aby móc zaoferować im zindywidualizowane usługi. Właściciele sklepów już teraz powinni inwestować w różnorodne narzędzia analityczne i poszerzać swoją wiedzę w zakresie ich użytkowania, by nie dać się zaskoczyć w przyszłości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się