Billboard, który wchłania zanieczyszczenia

Billboard, który wchłania zanieczyszczenia
Zanieczyszczenie środowiska to temat ciągle „na językach”. Stale poszukujemy źródeł energii, które będą przyjazne naszemu środowisku.
O autorze
1 min czytania 2017-03-29

fot. pexels.com

Auta hybrydowe znajdują się już w ofertach każdego producenta. Ograniczenie wydychanych z silników samochodów spalin to dla wielu najważniejsze zadanie. Z pomocą przychodzi rozwój technologii, która w połączeniu z kreatywnością może zdziałać wiele.

Japończycy jako pierwsi na rynek wprowadzili auto napędzane wodorem -Toyote Mirai. Marka do promocji nowego samochodu wykorzystała outdoor. W Kalifornii rozstawiono specjalne billboardy, które zawierają tlenek tytanu. Ten w połączeniu z powietrzem staje się katalizatorem i usuwa z niego szkodliwe tlenki azotu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łącznie powstało 37 specjalnych billboardów, a za innowacyjną technologię odpowiedzialna jest firma PURETi.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Toyota nie była pierwsza jeśli chodzi o billboardy pochłaniające zanieczyszczenia. W 2013 roku zaprezentowała nam roślinny billboard.  Powstał z roślin, zwanych Carmona retusa. Pojedyncza roślina może rocznie zaabsorbować średnio prawie 6 kg dwutlenku węgla!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

To nie pierwszy przykład niesamowitych billboardów. Niedawno Szwedzka sieć aptek „Apotek Hjärtat” stworzyła kampanię, która miała zachęcić do rzucenia palenia. W całej Szwecji stanęły interaktywne billboardy, które zaczynają kaszleć, gdy w pobliżu znajdzie się palacz.

Również w 2014 roku, w sztokholmskim metrze mogliśmy zobaczyć taką „reklamę”-wiadomość. 

PS3

Jeśli chcecie zobaczyć inne przykłady ciekawych billboardów, wejdźcie → tutaj. Przygotowaliśmy ciekawe przykłady takiej reklamy.