Za pomocą słów jesteśmy w stanie tworzyć obrazy tak realne, że wyobraźnia nie będzie w stanie im się oprzeć. Dlatego emocje powodowane przez dobrze skonstruowane opowieści są nie do odróżnienia od tych prawdziwych.
To co, gotowi na podróż? Zapnijcie pasy.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak kupujemy różne rzeczy?
Na przykład mleko. Chodzi o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoimy przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzemy? Co dzieje się w naszych głowach moment przed tym, zanim sięgniemy po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy mamy do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed nami na półce), przestajemy myśleć o samym produkcie, a zaczynamy rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać nas, byśmy kupili mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Najnowsza książka Pawła Tkaczyka „Narratologia”, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN, zabierze Czytelnika w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowie się z niej, dlaczego historie mają taki wpływ na niego i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowie się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Odkryje kod, dzięki któremu będzie mógł sam takie opowieści tworzyć.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Konkurs!
Aby zgarnąć jedną z pięciu książek „Narratologia” wystarczy odpowiedzieć na pytanie: Która polska marka, wg Ciebie, stworzyła najlepszy storytelling w swojej reklamie i dlaczego?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Swoje zgłoszenia przesyłajcie do 20 kwietnia na adres [email protected], w tytule maila wpisując „Narratologia – konkurs”. Wygrywają 5 najbardziej oryginalne odpowiedzi.
Życzymy powodzenia!
Rozwiązanie konkursu
(Aktualizacja 26.04.2017)
Nagrody, czyli książki Pawła Tkaczyka otrzymują: Waldemar Rutkowski, Joanna Bartkowska, Michał Gosk, Michał Orzoł, Małgorzata Cichoń. Gratulacje!