Jak promować aplikacje mobilne, aby użytkownicy je pobierali i aktywnie z nich korzystali?

Jak promować aplikacje mobilne, aby użytkownicy je pobierali i aktywnie z nich korzystali?
Użytkownicy Androida w marcu 2017 roku mieli możliwość ściągnięcia aż 2,8 miliona aplikacji, natomiast w App Store dostępnych jest ich 2,2 miliona. Aby potencjalny użytkownik odnalazł w tym gąszczu właśnie naszą aplikację, dodatkowo zainstalował ją na swoim urządzeniu i zechciał z niej regularnie...
O autorze
2 min czytania 2017-04-18

fot. unsplash.com

…korzystać, niezbędny jest efektywny marketing. Jak się do niego zabrać?

Potencjalni użytkownicy i świadomość ich potrzeb

Według Gemius/PBI w lutym b.r. aż 20,5 mln internautów korzystało z urządzeń mobilnych. To, co przede wszystkim skłania użytkowników smartfonów i tabletów do pobrania aplikacji to konkretna potrzeba i problem do rozwiązania, a następnie rekomendacja znajomych. Jednak aż ponad 20% przebadanych mobilizuje do instalacji interesująca reklama.


Więcej w: App&More Marketing Aplikacji Mobilnych – bezpłatny poradnik

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zwiększenie liczby instalacji

Co zrobić więc, aby potencjalni użytkownicy zdecydowali się na instalację naszej aplikacji? Po 1. Zadbajmy o pobrania organiczne! Zazwyczaj pochodzą one z przeglądania sklepów z aplikacjami, bądź wyszukiwania. Warto więc zadbać o ASO – czyli SEO w sklepach z aplikacjami przeprowadzając analizę słów kluczowych, dobierając tytuł oraz opis, a także na dalszym etapie dbając o wzrost pobieralności i pozytywne recenzje użytkowników.

Po 2. Nie zapominajmy też o możliwościach Google! Wykorzystując jego zasięg i dobierając odpowiednie formaty reklamowe możemy dotrzeć do potencjalnych użytkowników gdziekolwiek są: wyszukują w sieci, przeglądają strony internetowe, korzystają z aplikacji czy oglądają video. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał zadbajmy o obecność naszej aplikacji przede wszystkim w wynikach wyszukiwania Google jak i Google Play.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Po 3. YouTube to druga największa wyszukiwarka po Google, powinna więc znaleźć się wysoko na liście priorytetów podczas planowania kampanii. Warto zwrócić uwagę na reklamę In-Stream wyświetlaną przed wybranym przez użytkownika wideo w aplikacji mobilnej YouTube. Baner z przyciskiem “Zainstaluj” pojawi się pod filmem, a po jego kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio do odpowiedniego sklepu z aplikacją.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po 4. Sieć reklamowa Google. Możemy wyświetlać w niej reklamy tekstowe, graficzne, wideo i multimedialne. Pozwala nam także na wybór optymalnej metody kierowania reklamy: do wszystkich potencjalnych użytkowników, na podstawie zainteresowań i remarketingu, w konkretnych kategoriach aplikacji oraz z użyciem danych demograficznych. Dzięki tej funkcjonalności automatycznie zostaną znalezione miejsca docelowe, których aktualny koszt instalacji aplikacji (lub docelowy CPA, jeśli z niego korzystamy) mieści się w ustalonych przez nas granicach.

Po 5. Reklamy uniwersalne aplikacji! W sieci reklamowej Google mamy opcję wyboru celu marketingowego „zachęcanie do działania”, a następnie „instalacja aplikacji mobilnej”. Dzięki temu reklamy naszej aplikacji będą wyświetlane wyłącznie na zgodnych z przeznaczeniem urządzeniach, na których dany użytkownik nie zainstalował jeszcze Twojej aplikacji.

Po 6. Nie pomijajmy mediów społecznościowych. W Polsce ponad 11 milionów internautów codziennie korzysta z Facebooka. Serwis ten oferuje nam możliwość skorzystania z App Ads, czyli reklam aplikacji, które dzielą się na zachęcające do instalacji (App Install) oraz zachęcające do aktywności w aplikacji (App Engagement).

Zaangażowanie

Aplikacja może zainteresować nowych użytkowników, ale większość z nich nie utrzyma zaangażowania w długim okresie. 23% użytkowników aplikacji na całym świecie rezygnuje po pierwszym ich użyciu**. Warto więc poświęcić część budżetu marketingowego, aby utrzymać zainteresowanie dotychczasowych użytkowników aplikacji.

W przypadku kampanii nastawionej na wzrost zaangażowania, dostępne mamy dwa typy kampanii z wykorzystaniem Google – w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. W pierwszym przypadku reklamy plasujemy w innych aplikacjach, w szczególności dla użytkowników, którzy już zainstalowali naszą aplikację. W drugim, reklamy umieszczamy w wynikach wyszukiwania na telefonach komórkowych i tabletach użytkowników, którzy mają zainstalowaną naszą aplikację.

Korzystajmy z deep linking, czyli głębokiego linkowania. Dzięki niemu przekierujemy odbiorców bezpośrednio do miejsc, które ich interesują (np. do konkretnej kategorii w aplikacji). Podniesie to satysfakcję użytkowników i skróci ich czas dotarcia do celu akcji, jaką chcą wykonać (np. dokończyć rozpoczęte w aplikacji zakupy).

Na Facebooku mamy do dyspozycji Engagement Ads, to dzięki nim zachęcimy użytkowników aplikacji do np. skorzystania z programu rabatowego czy aktualnej promocji.

Dzięki takiej inwestycji możemy: zwiększyć częstotliwość korzystania z aplikacji, zachęcać do wypróbowania określonych funkcjonalności, pokazywać nowe możliwości, ułatwić dokończenie różnego rodzaju procesów, a także zwiększać lojalność i zwrot z inwestycji.

Aby poszerzyć wiedzę na temat promocji aplikacji mobilnych, a także mierzenia efektów takich kampanii zachęcamy do pobrania BEZPŁATNEGO PORADNIKA APP&MORE MARKETING APLIKACJI MOBILNYCH dostępnego na www.appmore.pl.

 

*www.statista.com/statistics/276623/number-of-apps-available-in-leading-app-stores
**Źródło: Localytics, Kwiecień 2016