Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Katarzyna Dworzyńska, Maja Sieńkowska: Jako konsumenci jesteśmy zmęczeni natłokiem informacji i walką reklamodawców o naszą uwagę

Katarzyna Dworzyńska, Maja Sieńkowska: Jako konsumenci jesteśmy zmęczeni natłokiem informacji i walką reklamodawców o naszą uwagę
O fenomenie influencer marketingu, o tym, kto inspiruje millenialsów, jak wygląda sytuacja marketingu wpływu w Polsce i tym, co można zyskać współpracując z liderami opinii, rozmawialiśmy z Katarzyną Dworzyńską i Mają Sieńkowską z agencji PR Calling!.
O autorze
2 min czytania 2017-04-19

Do tej pory agencja PR Calling nie miało stanowiska influencer marketing managera, skąd wynikła ta potrzeba?

[Kasia] Rzeczywiście, w agencji nie było wcześniej osobnego stanowiska związanego z influencer marketingiem, bo zwyczajnie nie było takiej potrzeby. Oczywiście, realizowaliśmy projekty z udziałem influencerów dla naszych Klientów, ale nie w takiej ilości, która wymagałaby dodatkowego etatu. Dość istotna zmiana nastąpiła pod koniec zeszłego roku, kiedy projekty z udziałem internetowych twórców zaczęły zajmować nam coraz więcej czasu. Klienci zaczęli dostrzegać nasze koncepcje, to, że do briefów nie podchodzimy szablonowo, starannie selekcjonujemy influencerów do kampanii, a przy tym działamy szybko, bo znamy blogosferę od podszewki. Taka strategia zaczęła owocować, a w skrzynce odbiorczej zaczęły pojawiać się coraz ciekawsze propozycję. Zdecydowaliśmy, że chcemy nadal rozwijać się w tym kierunku, mamy doświadczenie i kompetencje, za które chce płacić rynek, więc nie było innego wyjścia jak tylko stworzyć dodatkowe stanowisko i zająć się influencer marketingiem na pełen etat.

Na czym właściwie polega fenomen influencer marketingu?

[Kasia] Przede wszystkim na wiarygodności i autentyczności przekazu. Jako konsumenci jesteśmy zmęczeni natłokiem informacji, walką reklamodawców o naszą uwagę i zaangażowanie. Praktycznie z każdego kanału komunikacji docierają do nas różne komunikaty, marki za wszelką cenę chcą do nas dotrzeć. Staliśmy się też coraz bardziej nieufni wobec treści, z którymi się stykamy. A tymczasem influencer marketing jest jak wizyta u dobrej znajomej, która spokojnie wita nas w progu, niespiesznie zaprasza na herbatę, podczas której miło sobie gawędzimy i dzielimy przeżyciami. Konsument sam wchodzi do świata influencera, rozgląda się, zapoznaje z treściami, a gdy to, co oferuje mu internetowy twórca, jest zgodne z jego wartościami, staje się częścią jego społeczności. Influencer staje się dla niego wiarygodnym dostawcą informacji, któremu ufa. Jeśli w tle pojawia się marka, nikt nie ma z tym problemu – bo jeśli pokazuje ją czy korzysta z niej nasz ulubiony bloger, czy youtuber, to ja to nie tylko akceptuje, ale podejmuję ten sam wybór. Co więcej, influencer marketing daje nam możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej, wywołania odpowiednich reakcji czy po prostu – zbudowania relacji z marką. A przy tym cechuje się dużą dozą kreatywności i brakiem powielania schematów. Same plusy!

Którzy twórcy są największymi liderami opinii dla pokolenia millenialsów?

[Maja] Liderzy opinii dla pokolenia millenialsów to przede wszystkim youtuberzy, którzy są dla swoich odbiorców idolami. Chcą mieć podobne życie, podobnie wyglądać, podobnych wyborów zakupowych dokonywać. Twórcy wiedzą, jak komunikować się ze swoimi społecznościami, więc potrafią skutecznie zachęcić ich do konkretnych zachowań czy decyzji.

Jak obecnie prezentuje się sytuacja influencer marketingu w Polsce?

[Kasia] Sytuacja prezentuje się bardzo dobrze 🙂 Można powiedzieć, że rozwój tej branży przebiega dwutorowo. Z jednej strony agencje nauczyły się już współpracy z influencerami, wiedzą jak do niej podejść, czego oczekiwać, a czego nie proponować. Z drugiej strony dla wielu influencerów prowadzenie bloga czy kanału na Youtubie, albo nawet kanału w social mediach to główne zajęcie i całodzienna praca, dlatego dla nich ważne jest to, aby w skuteczny sposób komercjalizować swoją działalność. Starannie przygotowane zakładki “o mnie” czy “współpraca” zawierają nie tylko informacje o samym twórcy, ale i o społeczności, do której dana osoba kieruje swój przekaz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[Maja] Influencer marketing w Polsce aktualnie jest w fazie rozkwitu. Coraz więcej marek jest świadomych, że dzięki współpracy z twórcami może zaistnieć wśród konkretnych grup docelowych. Natomiast jeszcze nie wszystkie marki wiedzą, jak takie współprace powinny wyglądać. Bywa, że nie mają przekonania do oryginalnych pomysłów czy do koncepcji influencera. Wciąż mamy jeszcze dużo do zrobienia, jeśli chodzi o edukację klientów, ale wszystko jest na dobrej drodze.

Jak marki mogą skorzystać ze współpracy z influencerami? Co mogą zyskać?

[Maja] Marki poprzez współpracę z influencerami docierają do konkretnych grup docelowych, szczególnie tych, których “nie złapią” przez inne media. Budują w ten sposób świadomość brandu wśród swoich potencjalnych klientów, dodatkowo zyskują na pozytywnym skojarzeniu z danym twórcą. W dalszej perspektywie, działania te przekładają się na sprzedaż.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się