Reklama dnia: Prawdziwa kobieta to nie tylko ta, którą widzimy w reklamach

Reklama dnia: Prawdziwa kobieta to nie tylko ta, którą widzimy w reklamach

Krąży opinia, że wykorzystanie elementów seksualnych zwiększa zainteresowanie produktem czy usługą. Nie raz widzieliśmy przy polskich autostradach wielki billboard ze skąpo ubraną panią, która poplamiona jest olejem. Dove chce walczyć ze stereotypem kobiet w reklamie.

Zobaczcie jak marka zamieszała na Shutterstocku!

Najnowsza kampania Dove, zaprojektowana wraz z duńską agencją MindShare zamierza zmienić nierealistyczne prezentacje kobiet w mediach. Choć Dove to marka, która w swoich reklamach wykorzystuje piękne modelki, odgrywa ona ważną rolę w walce o równość płci i wysoką samoocenę wśród kobiet.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce „piękna kobieta” lub „prawdziwa kobieta”, zobaczymy piękne, o idealnych kształtach kobiety, których zdjęcia wykorzystywane są w kampaniach reklamowych. Dove znalazł sposób na zmianę tego stereotypowego postrzegania kobiet.

Pomysł był prosty, zmienić obrazy w wyszukiwarce! Zobaczcie jak to zrobili!

Ponieważ Dove jako reklamodawcy są częściowo odpowiedzialni za sposób postrzegania kobiety w mediach, pchnął inicjatywę dalej. Powstały plakaty ze wcześniej wykonanymi zdjęciami, które ukazały się w mediach społecznościowych, ale i na ulicach miast!

To nie pierwszy pomysł Dove na kampanię w tej tematyce. Rok temu mogliśmy zobaczyć spot pt. “Jesteśmy piękne” :

PS

Rok temu Badger&Winters stworzyło spot w ramach akcji społecznej „We are #WomenNotObjects”, która zwracała uwagę na problem, jakim jest uprzedmiotowienie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych.

PS2

Z okazji tegorocznego dnia kobiet, przygotowaliśmy przegląd kampanii społecznych z kobietami w roli głównej. Sprawdźcie go → tutaj.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij