Reklama dnia: Prawdziwa kobieta to nie tylko ta, którą widzimy w reklamach

Reklama dnia: Prawdziwa kobieta to nie tylko ta, którą widzimy w reklamach
Krąży opinia, że wykorzystanie elementów seksualnych zwiększa zainteresowanie produktem czy usługą. Nie raz widzieliśmy przy polskich autostradach wielki billboard ze skąpo ubraną panią, która poplamiona jest olejem. Dove chce walczyć ze stereotypem kobiet w reklamie.
O autorze
1 min czytania 2017-04-20

Zobaczcie jak marka zamieszała na Shutterstocku!

Najnowsza kampania Dove, zaprojektowana wraz z duńską agencją MindShare zamierza zmienić nierealistyczne prezentacje kobiet w mediach. Choć Dove to marka, która w swoich reklamach wykorzystuje piękne modelki, odgrywa ona ważną rolę w walce o równość płci i wysoką samoocenę wśród kobiet.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarce „piękna kobieta” lub „prawdziwa kobieta”, zobaczymy piękne, o idealnych kształtach kobiety, których zdjęcia wykorzystywane są w kampaniach reklamowych. Dove znalazł sposób na zmianę tego stereotypowego postrzegania kobiet.

Pomysł był prosty, zmienić obrazy w wyszukiwarce! Zobaczcie jak to zrobili!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ponieważ Dove jako reklamodawcy są częściowo odpowiedzialni za sposób postrzegania kobiety w mediach, pchnął inicjatywę dalej. Powstały plakaty ze wcześniej wykonanymi zdjęciami, które ukazały się w mediach społecznościowych, ale i na ulicach miast!

To nie pierwszy pomysł Dove na kampanię w tej tematyce. Rok temu mogliśmy zobaczyć spot pt. “Jesteśmy piękne” :

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rok temu Badger&Winters stworzyło spot w ramach akcji społecznej „We are #WomenNotObjects”, która zwracała uwagę na problem, jakim jest uprzedmiotowienie i seksualizacja kobiet w przekazach reklamowych.

PS2

Z okazji tegorocznego dnia kobiet, przygotowaliśmy przegląd kampanii społecznych z kobietami w roli głównej. Sprawdźcie go → tutaj.