Czego słucha branża marketingowa? NowyMarketing sprawdza, jaką muzykę lubicie (cz. 7)

Czego słucha branża marketingowa? NowyMarketing sprawdza, jaką muzykę lubicie (cz. 7)

Jak słuchanie muzyki wpływa na pracę? Dlaczego muzyka inspiruje i jak bardzo jest istotna? Czego słucha branża marketingowa? Przedstawiamy kolejną część cyklu "Muzyka i marketing".

fot. unsplash.com
1. Krzysztof Ginalski, Junior Digital Analyst w Bluerank
2. Dawid Dutkiewicz, Programmatic Media Specialist w Bluerank
3. Krzysztof Szarski, Head of Conversion K2
4. Olga Piech, Copywriter, Schulz brand friendly
5. Raphaël Pudlowski, Senior Art Director, Schulz brand friendly
Poprzednią część cyklu przeczytasz tu >

Krzysztof Ginalski
Junior Digital Analyst w Bluerank

Jakiego typu muzyki słuchasz podczas pracy?

Słucham różnej muzyki, dlatego potrafię spojrzeć na każdy z jej rodzajów w sposób obiektywny. Mam oczywiście swoich faworytów: Rock, Punk, Symphonic metal, Pop, Reggae.

Co daje Ci muzyka w pracy? Jak bardzo jest istotna?

Muzyka w pracy jest dla mnie bardzo ważna. Ułatwia skupienie i wyciszenie, kiedy tego potrzebuję. Wyzwala także we mnie ukryte pokłady kreatywności. Na przykład cykl Dawno, dawno temu w odległej analityce mojego autorstwa powstał zainspirowany utworem Duel of Fates z Star Wars I: Mroczne Widmo.

Dlaczego muzyka Cię inspiruje?

Muzyka może mówić o wszystkim i o niczym. Jest bardzo uniwersalnym medium, które wpływa często na samopoczucie i kreatywność. Inspiruje mnie, ponieważ mogę ją dopasować do każdej chwili i wyzwań, jakie są przede mną.

Czego ostatnio słuchasz i co poleciłbyś?

Moja lista do pracy:

  • Yazoo - Only You
  • Alien Ant Farm - Smooth Criminal
  • Grits - My life be like (Ooh-Aah)
  • Chris De Burgh - High on Emotion
  • Joan Jett - Bad Reputation
  • Starship - We built this city
  • Guns n Roses - Welcome to the jungle, Paradise City
  • Led Zeppelin - Immigrant song
  • Akon - Dangerous
  • Jay Z - Encore
  • Black Eyed Peas - Lets get retarted
  • James Brown - I feel good
  • Eurythmics - The miracle of love
  • Gorillaz - Feel Good
  • Andrea Bocelli - Vivere
  • Avril Lavigne - Complicated, Skater Boy
  • Shania Twain - Im gonna getcha good
  • White Snake - Here I go again
  • Seether - Careless Whisper
  • Nelly - Dilemma
  • Cranbarries - When you're gone
  • Journey - Seperate Ways
  • Ben Moody - Everything Burns

-----------------------------------------------------------

Dawid Dutkiewicz
Programmatic Media Specialist w Bluerank

Jakiego typu muzyki słuchasz podczas pracy?

W trakcie pracy najbardziej lubię słuchać playlisty Deep focus na Spotify. Można tam posłuchać klimatycznego rocka, przy którym nie tylko łatwiej się zrelaksować, ale też skoncentrować. Ta muzyka pomaga mi skupić się na moich zadaniach.

Co daje Ci muzyka w pracy? Jak bardzo jest istotna?

Muzyka daje mi w pracy spokój - pozwala mi odciąć się od dźwięków z zewnątrz. Zakładam słuchawki i natychmiast wpadam w wir pracy. To z kolei zwiększa moją efektywność – odcinam się, pracuję w skupieniu, w rzeczywistości robię więcej i lepiej. :)

Dlaczego muzyka Cię inspiruje?

W znacznej mierze muzyka wpływa na mój poziom energii do działania bez względu na to, jakiego typu muzyki słucham.

Czego ostatnio słuchasz i co poleciłbyś?

Spotify, tam na żywo można dowiedzieć się, czego słucham. :)

-----------------------------------------------------------

Krzysztof Szarski
Head of Conversion K2

Jakiego typu muzyki słuchasz podczas pracy?

Raczej instrumentalna – Klasyczna (np. Mozart) lub nowoczesna (nie wiem jaki to typ) – np. Thomas Bergersen, Oldfield.

Co daje Ci muzyka w pracy? Jak bardzo jest istotna?

Muzyka daje z jednej strony wyciszenie otoczenia, z drugiej ułatwia poprawić koncentrację. M.in. dlatego słucham sporo klasycznej, bo było sporo badań, które dowiodły, że pomaga w koncentracji, a nie rozprasza.

Dlaczego muzyka Cię inspiruje?

W moim przypadku muzyka nie jest źródłem inspiracji, a jedynie ułatwienia koncentracji. :)

Czego ostatnio słuchasz i co poleciłbyś?

Thomas Bergersen – Illusions :)

-----------------------------------------------------------

Olga Piech
Copywriter, Schulz brand friendly

Jakiego typu muzyki słuchasz podczas pracy?

Znalezienie muzyki odpowiedniej do pracy nie było dla mnie wcale proste. Miałam kilka prób z balladami rockowymi, dubstepem, hard rockiem i smooth jazzem. Po godzinach jestem wierną słuchaczką Toma Waitsa, Nicka Cave’a i Sixto Rodrigueza, jednak ich przesycone melancholią teksty nie nastrajają mnie do pisania zaczepnych, często humorystycznych narracji. Słucham zatem głównie electro jazzu, który daje mi „energetycznego kopa”, nie dekoncentruje i przede wszystkim nie wprowadza mnie w nostalgiczny nastrój.

Co daje Ci muzyka w pracy? Jak bardzo jest istotna?

Muzyka pozwala mi się skoncentrować, pozbierać myśli, nastroić, czasem nawet przenieść do świata marki, nad którą pracuję w danym czasie. Z resztą pisanie tekstów ma wiele wspólnego z komponowaniem. Zdania mają swój rytm i melodię. Zawsze po napisaniu tekstu czytam go na głos, by usłyszeć, czy dobrze brzmi, czy nie powinnam zmienić kolejności słów.

Dlaczego muzyka Cię inspiruje?

Poza kwestią audialną i płynącą z niej przyjemnością, czytam o życiu gwiazd, kompozytorów, o ich poszukiwaniach, o tym jak szukali swojej osobowości twórczej. To źródło wniosków i inspiracji także dla mnie. Dodatkowo uważam, że muzyka jest językiem, dokładnie językiem nastroju i emocji. Dlatego też przeboje muzyczne, zaadaptowane, przerobione, czy stworzone na potrzeby kampanii są i zawsze będą asem w rękawie marketerów oraz wyróżnikiem dla marek. Któż nie zna: „Fortuna się kołem nie toczy… fortuna się toczy owocem..” czy „Malaga, Tiki Taki i Kasztanki…”?

Czego ostatnio słuchasz i co poleciłbyś?

Przez ostatnie pół roku byłam pod dużym wrażeniem soundtracku do serialu Paolo Sorrentino, „Młody Papież”. A od kilku tygodni zachwycam się ścieżką dźwiękową do filmu „Desierto” w wykonaniu Woodkida. Co polecam posłuchać? Na pewno wszystkich wspomnianych przeze mnie wykonawców, ale też czasem w ciszy samego siebie, śpiewającego pod prysznicem. Wtedy, dopiero przychodzą pomysły!

-----------------------------------------------------------

Raphaël Pudlowski
Senior Art Director, Schulz brand friendly

Jakiego typu muzyki słuchasz podczas pracy?

Bardzo różnej, daję się często ponieść rekomendacjom Spotify, co pozwala mi odkryć nowe piosenki i nowych artystów. Nie zamykam się na jeden styl muzyki, lecz częściej szukam mniej znanych artystów.

Co daje Ci muzyka w pracy? Jak bardzo jest istotna?

Pozwala się skupić przy pracy w ołpenspejsie :), inspiruje też rytm pracy: coś bardziej spokojnego przy myśleniu i czystej kreacji; coś agresywnego, kiedy deadline chucha mi na plecy.

Dlaczego muzyka Cię inspiruje?

Muzyka często wpływa na kształt mojej pracy jako designera. Obraz tworzy się często w połączeniu z muzyką, która nadaje mu rytm - tak jak i film może mieć zupełnie inny montaż i dynamikę w zależności od muzyki.

Czego ostatnio słuchasz i co poleciłbyś?

BO Little Big Lies, Cullah, Charles Bradley, NTM, Vitalic, Anis...

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij