Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Po nitce do interakcji – włókienniczy wehikuł czasu w Łodzi

Pierwsze w Europie Środkowej interaktywne muzeum włókiennictwa zostało otwarte dla zwiedzających 9 kwietnia w Łodzi.
O autorze
2 min czytania 2013-04-10

Na odkrywających niezwykłe instalacje w Centralnym Muzeum Włókiennictwa czeka m.in. spotkanie z Ludwikiem Geyerem, czy multimedialna podróż po świecie mody. W sumie przygotowano niemal 100 angażujących aplikacji, w tym kilkanaście filmów oraz animacji

Wyjątkową realizację przygotowało konsorcjum firm Prolight i Aduma S.A., specjalizującej się w systemach Human-Computer Interaction. – Nie bez powodu zdecydowaliśmy się na realizację muzeum interaktywnego w zrewitalizowanym budynku Kotłowni – mówi Marcin Oko, zastępca dyrektora Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. – Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych multimediów chcieliśmy zaprezentować unikatowe, często w skali Europy, eksponaty i materiały, które będą mogły jeszcze bardziej zainteresować zwiedzających tematyką naszych wystaw. Umiejętne łączenie technologii i wiedzy muzealnej pozwoliło nam stworzyć unikatowy projekt, który jednocześnie przyciąga nie tylko miłośników przeszłości ale także osoby, dla których wizyta w naszej instytucji będzie często pierwszą okazją do odkrywania tajników włókiennictwa. Wbrew pozorom to dziedzina życia, która towarzyszyła nam niemal od początku rozwoju człowieka. Odwiedzając interaktywną Kotłownię będzie można nie tylko w ciekawy sposób odkryć rodzaje splotów czy tkanin, ale także zmierzyć się w edukacyjnych grach. Wszystko w myśl zasady, że muzeum ma być jak najbliższe zwiedzającemu.

Interaktywna wystawa przygotowana przez konsorcjum Aduma-ProLight, pracowników muzeum oraz projektantki Anitę Luniak i Teresę Mromlińską – grupa33_03 – spełnia nie tylko najnowocześniejsze kryteria związane z realizacją wystaw muzealnych. Jest także przykładem owocnej współpracy między projektantkami, muzealnikami a specjalistami od nowoczesnych multimediów. – Wszystkim przyświecał jeden cel zaangażowania zwiedzającego w niezwykłą przygodę – mówi Marcin Durak z Aduma S.A. – Nowoczesne rozwiązania multimedialne nie są dziś środkiem samym w sobie. Mają przede wszystkim w umiejętny i interesujący sposób edukować i sprawiać, że wizyta w łódzkim muzeum zapadnie w pamięć. Na potrzebę tej realizacji przygotowaliśmy niemal sto różnorodnych aplikacji. Będą to nie tylko specjalne quizy ale też gry, które pozwolą jeszcze lepiej zrozumieć tematykę ekspozycji. Nie zabraknie także możliwości angażującej rozrywki, m.in. podczas interaktywnego meczu kłębkami włóczki.

Centralne Muzeum Włókiennictwa to wyjątkowa w skali Europy placówka muzealna prezentująca nie tylko dzieje polskiego włókiennictwa. Zbiory muzeum obejmują wszystko, co pozostaje w związku z włókienniczym procesem produkcyjnym – od surowca, przez techniki i technologie włókiennicze do produktów włókienniczych o różnym stopniu i technice przetworzenia. To założenie decyduje, że obok tkanin zbierane są także inne, nie-tkackie włókniny, filce, dzianiny, ale również szyta z nich odzież, a także dzieła sztuki współczesnej wykreowane z papieru i innych materiałów. Od kwietnia w CMW, w odrestaurowanej Kotłowni, funkcjonuje pierwsze w Europie Środkowej interaktywne muzeum włókiennictwa, w którym dzięki nowoczesnym multimediom można się przenieść w wirtualną podróż związaną z licznymi materiałami ekspozycyjnymi. Od 1982 r. CMW jest organizatorem Międzynarodowego Triennale Tkaniny.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing