Case study – Szlachetna Paczka

Szlachetna Paczka to projekt pomocy rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej prowadzony przez Stowarzyszenie Wiosna.
O autorze
2 min czytania 2017-04-27

Projekt łączy darczyńców z potrzebującymi. Świąteczne paczki przygotowane przez darczyńców trafiają za pośrednictwem wolontariuszy do rodzin, dla których kontakt z wolontariuszem oraz wsparcie materialne mogą się stać impulsem do zmiany. W ten sposób powstaje wspólnota oparta na otwartości, zaufaniu i wzajemnej inspiracji realizująca ideę mądrego pomagania.  

Paczka to nie tylko pomoc przygotowywana przez darczyńców, ale również projekty specjalistyczne: Akademia Przyszłości – pomaga uczniom, którzy mają problemy w szkole i często pochodzą z niezamożnych rodzin. Dzięki ufundowanym Indeksom i wsparciu wolontariuszy dzieci mają szansę przebyć drogę od porażki w szkole, do sukcesu w życiu. Paczka Seniorów – skierowana do samotnych osób powyżej 60. roku życia, polegająca na aktywizacji osób starszych, w celu wyciągnięcia ich z osamotnienia. Paczka Prawników – praca prawnika z rodziną w systemie 1 na 1. Paczka Lekarzy – łącząca rodziny, w których barierą jest choroba, z lekarzem, który udziela im darmowych konsultacji. Paczka Przygody – grupy wolontariuszy ruszają w Polskę w miejsca, w których jeszcze nie było Paczki.

Cel kampanii

Projekt taki jak Szlachetna Paczka jest tak mocny, jak silnie zintegrowana i świadoma jest skupiona wokół niego społeczność, w której ludzie muszą się po prostu dobrze czuć. To główny cel aktywności Szlachetnej Paczki na Facebooku, która trwa od 2011 roku. Celem ostatniej kampanii było zwiększenie liczby konwersji – w tym przypadku liczby wpłat i kupionych Indeksów Akademii Przyszłości.

Rozwiązania

Stowarzyszenie Wiosna wykorzystało szereg narzędzi reklamowych oferowanych przez Facebooka. Aktywne testowanie różnych kreacji i formatów, umożliwiło optymalizację kampanii i obniżenie kosztów konwersji. Najlepsze wyniki udało się osiągnąć w przypadku komunikatów kierowanych do niestandardowej grupy odbiorców tzw. „historycznych darczyńców”, czyli osób już wcześniej wspierających Szlachetną Paczkę, a także do grupy podobnych odbiorców (lookalike audiences) stworzonej na bazie posiadanych wcześniej kontaktów. Bardzo dobre rezultaty przyniosły też kampanie kierowane do niektórych grup docelowych opartych na zainteresowaniach.  Informacje o promowanej na Facebooku kampanii wpłat na Szlachetną Paczkę dotarły do ponad 3,8 miliona osób korzystających z platformy. Działania na Facebooku przyniosły bardzo wymierne efekty – tylko jedna z reklam kierowanych do osób o profilu zbliżonym do historycznych darczyńców przyniosła 692 konwersje. Łącznie, biorąc pod uwagę wszystkie grupy docelowe, Szlachetna Paczka odnotowała w okresie trwania kampanii 3347 wpłat, co przełożyło się na łączną kwotę 415 209 złotych i wskaźnik ROI (28 dni), który sięgnął 562%.  Ubiegłoroczna kampania Szlachetnej Paczki na Facebooku była pierwszą o takiej skali. Osiągnięte rezultaty pokazują potencjał Facebooka w promocji działań charytatywnych i udowadniają, że może być bardzo istotnym źródłem konwersji. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wykorzystane produkty

Wyniki

  • Łączny zasięg: 3,8 miliona

  • Kwota uzyskana dzięki kampanii wpłat na Szlachetną Paczkę: 415 209 zł, 3347 konwersji

  • ROI (28 dni): 562%

  • 491 ufundowanych Indeksów Akademii Przyszłości