Polacy najbardziej aktywni w sieci w poniedziałki

W marcu polscy internauci najbardziej aktywni w sieci byli w poniedziałki, najmniej w soboty. Średnio trzy godziny dziennie przeglądali strony WWW na ekranach komputerów osobistych i laptopów, a prawie godzinę na urządzeniach mobilnych.
O autorze
1 min czytania 2017-04-28

W marcowe poniedziałki Polacy spędzali w internecie najwięcej czasu. W poniedziałek 13 marca wykonali najwięcej odsłon (w porównaniu z pozostałymi dniami marca), bo aż 2,3 mld, a statystyczny internauta spędził tego dnia w sieci najwięcej czasu ─ 3 godz. 3 min (źródło: badanie Gemius/PBI). Dniem, w którym Polacy najmniej surfowali po internecie, była sobota 25 marca, kiedy średnia czasu spędzonego w sieci przez internautę wyniosła 2 godz. 16 min.

 

1 marca rekordowy

W ciągu analizowanego okresu najwięcej osób połączyło się z siecią w środę 1 marca ─ 19,8 mln (73,7 proc.). Najmniej, bo 17,8 mln (66,2 proc.), skorzystało z zasobów internetu w sobotę 4 marca.

Komputery osobiste i laptopy przed urządzeniami mobilnymi

Jak wynika z danych, w marcu 2017 roku 23,9 mln użytkowników sieci (87 proc.) łączyło się z internetem za pomocą komputerów osobistych i laptopów. Urządzenia mobilne wybrało 20,6 mln osób (75 proc.) – zdecydowana większość z nich, bo prawie 20 mln, wybierała telefony komórkowe, a 4 mln tablety. Jedna czwarta surfujących po internecie (7 mln) łączyła się z nim tylko za pomocą komputerów osobistych i laptopów, a 13 proc. (3,7 mln) – tylko przez urządzenia mobilne. Polacy najchętniej przeglądali strony WWW na ekranach komputerów osobistych i laptopów w poniedziałki, a po telefony i tablety chętniej niż zwykle sięgali w niedziele.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gemius sprawdził w jakich dniach, jak długo i za pomocą jakich urządzeń Polscy internauci korzystali z sieci w marcu 2017 roku. W analizie uwzględniono dane zebrane wśród użytkowników sieci w wieku 7-75 lat. Liczba internautów w Polsce w minionym miesiącu wyniosła 27,7 mln.

Słuchaj podcastu NowyMarketing