Muzeum Polskiej Wódki edukuje

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Muzeum Polskiej Wódki edukuje

Z roku na rok, Polacy wiedzą o swoim narodowym trunku coraz więcej. Jednak edukacja jest wciąż potrzebna. Świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych jesienią 2016 przez SW Research na zlecenie Stowarzyszenia Polska Wódka.

To patron pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje na warszawskiej Pradze. W ramach działań na rzecz wyższej kultury picia, już po raz trzeci, odbędzie się Polish Vodka Tour, czyli cykl bezpłatnych warsztatów edukacyjnych. Spotkania w 4 miastach: Lublinie, Warszawie, Katowicach i Bydgoszczy poprowadzą: ambasador polskich wódek, Maciej Starosolski oraz znany polsko-francuski kucharz, Pascal Brodnicki. Akcja rusza już 15 maja. W spotkaniach mogą uczestniczyć tylko osoby pełnoletnie, które zgłoszą się za pośrednictwem strony www.polishvodkatour.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Co sprawia, że Polska Wódka wyróżnia się na tle innych i jest uznawana za jedną z najlepszych na świecie? Jak rozpoznać, z jakiego surowca powstała? Jak wydobyć jej walory smakowe poprzez zestawienie z odpowiednimi potrawami? Tajniki produkcji oraz nieznane fakty i ciekawostki z wielowiekowej historii wytwarzania gorzałki na polskich ziemiach - to zagadnienia, z jakimi będą mieli okazję zapoznać się uczestnicy Polish Vodka Tour. Organizatorzy warsztatów chcą przybliżyć rodakom wiedzę na temat naszego narodowego trunku oraz nauczyć, jak z klasą pić i serwować Polską Wódkę.

- Za granicą Polska Wódka cieszy się wielką renomą i uchodzi za jeden z najszlachetniejszych alkoholi. Dlatego do współpracy przy tegorocznej edycji Polish Vodka Tour zaprosiłem znakomitego kucharza o polsko-francuskich korzeniach, Pascala Brodnickiego. Wspólnie zabierzemy uczestników warsztatów w podróż, podczas której, uruchamiając zmysły smaku i zapachu odkryją pozornie dobrze znany trunek zupełnie na nowo. Poprzez takie spotkania chcemy zachęcić Polaków do spojrzenia na Polską Wódkę z nieznanej dotąd perspektywy i pokazać, że można ją degustować na różne sposoby, a przy tym ciekawie o niej opowiadać. Tak, jak inne nacje robią to w odniesieniu do swoich narodowych trunków, bez kompleksów i z dumą – mówi Maciej Starosolski, znawca i ambasador Polskich Wódek.

Organizowany od kilku lat cykl warsztatów Polish Vodka Tour wpisuje się w działalność edukacyjną powstającego Muzeum Polskiej Wódki i patronującemu mu Stowarzyszenia Polska Wódka. Stawiają sobie one za cel ochronę tradycji związanych z polskim gorzelnictwem, promocję odpowiedzialnej kultury picia oraz dbałość o wizerunek Polskiej Wódki w kraju i zagranicą. Skuteczność, ale i dalszą potrzebę działań poprawiających stan wiedzy Polaków na temat narodowego trunku potwierdzają wyniki badania z listopada ubiegłego roku, przeprowadzonego z okazji 4. rocznicy nowelizacji ustawowej definicji Polskiej Wódki. O tym, że nie każdą wódkę z Polski można nazwać Polską Wódką wie wciąż mniej niż połowa badanych. Świadomość istnienia definicji deklaruje tylko 43,6 % respondentów, a wiedza na temat jej szczegółów jest dość nikła. Wprawdzie 50,7% ankietowanych potrafi wskazać, że jednym z kryteriów są odpowiednie surowce, ale już o tym, że zarówno ich uprawa, jak i cały proces produkcji alkoholu (za wyjątkiem butelkowania), muszą odbywać się na terenie Polski wiedziała tylko 1/3 badanych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij