Piotr Bożek (Prowly): Podstawą sukcesu jest zrozumienie konsumenta

Piotr Bożek (Prowly): Podstawą sukcesu jest zrozumienie konsumenta
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Piotr Bożek, Chief Marketing Officer, Prowly.
O autorze
2 min czytania 2017-05-15

1. W marketingu najważniejsze jest…

Podstawą sukcesu jest zrozumienie konsumenta. Wszelkie działania powinniśmy rozpoczynać od poznania jego potrzeb i motywacji, jaka nim kieruje, ale także tego, z jakich mediów korzysta i w jaki sposób je konsumuje. Taka wiedza pozwala budować solidną strategię i prowadzi do wyboru właściwych narzędzi.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł… 

Każdy projekt dodaje mi skrzydeł, ciągle uczę się czegoś nowego. Szczególnie pamiętam pierwszą kampanię telewizyjną Domiporta.pl, którą realizowaliśmy wiele lat temu w Trader.com. Wiele dała mi także możliwość pracy przy całym projekcie DocPlanner.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Lubię myśleć, że najtrudniejsze zawodowe wyzwanie jest ciągle przede mną, a ja cały czas rozwijam się właśnie po to, by być na nie gotowym.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Myślę, że największą satysfakcję mam ze stworzenia nowego podejścia do marketingu w DocPlannerze. Operowaliśmy na specyficznej grupie docelowej i nasz zespół marketingu B2B wymagał wypracowania unikalnego ekosystemu marketingowo-sprzedażowego. Oczywiście nie obyło się bez błędów, ale ostatecznie udało nam się osiągnąć zamierzony efekt.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Czerpię inspirację z każdego projektu, o jakim czytam. Staram się sięgać po case studies dostarczające sporo danych dotyczących przebiegu kampanii i końcowego rezultatu: im więcej danych, tym większa nauka 🙂 Inna sprawa, że zwyczajnie nie zazdroszczę innym sukcesu – to ciężka praca i za każdy udany projekt należą się gratulacje.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Od dłuższego czasu śledzę rozwój podejścia segment-of-one i jego konsekwencje, czyli multi-channel, multi-touchpoint oraz customer experience, automatyzacja i analityka. Katalog kanałów i narzędzi poszerza się bardzo dynamicznie i myślę, że dalej będzie już tylko ciekawiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Najbardziej nie ufam kampaniom niedopasowanym i źle przygotowanym 🙂 Branża produkuje wiele buzzwordów tylko dlatego, że coś fajnie brzmi i jest chwytliwe, ale czy w ogóle działa – to już zupełnie inna sprawa.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zrozumienie i zaufanie, na każdym poziomie: kategorii, produktu, odbiorcy, strategii firmy. Model pracy agencji często nie pozwala na wystarczające rozumienie produktu.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Tego, że dużo czytam i obserwuję to, co robią inni. Dzielenie się wiedzą, jest dość powszechne, dzięki temu wszyscy mamy stały dostęp do nowych analiz i komentarzy. Poza tym marketing zmienia się bardzo dynamicznie, liczba powstających narzędzi do mierzenia aktywności onsite/offsite jest ogromna i żeby być na bieżąco, należy ciągle szukać nowości i samemu je sprawdzać.

10. Moja kampania marzeń…

Nie mam takiej. Każdy nowy projekt jest dla mnie na swój sposób ekscytujący, motywujący, wymagający. Nie patrzę przez pryzmat kampanii, słowo „kampania” ma dla mnie wiele twarzy.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Marketing jest ciągłą nauką, przyjmowaniem nowych wyzwań i tworzeniem rozwiązań, które często są unikalne i przygotowane tylko dla konkretnego projektu lub marki.