Biuro Podróży Reklamy nagrodzone na AME Awards w Nowym Yorku

Agencja Biuro Podróży Reklamy zdobyła Brąz na nowojorskim konkursie efektywności Advertising and Marketing Effectiveness Awards AME za kampanię dla Szlachetnej Paczki w kategorii Public Relations. To pierwsza od 10 lat i druga w historii konkursu nagroda dla agencji z Polski.
O autorze
1 min czytania 2017-05-23

„Szlachetny Projekt Filmowy” przygotowany przez Biuro Podróży Reklamy dla Stowarzyszenia Wiosna miał na celu wsparcie projektu Szlachetna Paczka. 

W ramach kampanii 5 plakatów filmowych z 11 czołowymi polskimi aktorami pojawiło się w listopadzie 2015 r. w Multikinach oraz na billboardach. Wielbiciele kina mogli śledzić na YouTube wywiady z gwiazdami a krytycy filmowi publikowali recenzje z prapremier.

W materiałach reklamowych „premier kinowych” pod tytułami: „Wyblakłe marzenia”, „Mamy czas” czy „Brzemię”, „Rachunek życia, czy „Jutro było wczoraj” wystąpili „grający” w nich znani polscy aktorzy: Jan Nowicki, Anna Seniuk, Piotr Adamczyk, Agnieszka Dygant, Barbara Kurdej-Szatan, Rafał Królikowski, Tomasz Sapryk, Julia Kamińska, Jarosław Boberek, Tomasz Schimscheiner, Magdalena Schejbal. Aktorzy pojawili się również w promocyjnych materiałach filmowych na YouTube (między innymi wywiady z Janem Nowickim, Julią Kamińską, Tomaszem Saprykiem czy Magdaleną Schejbal), a do krytyków filmowych oraz blogerów wysłano zaproszenia do opublikowania recenzji z prapremier.

Filmy nie były jednak najnowszymi produkcjami gdyż nigdy nie powstały. Prezentowały natomiast prawdziwe historie podopiecznych Szlachetnej Paczki. Ideą kampanii było pokazanie tego, że życie pisze różne scenariusze, niekiedy bardzo przejmujące i dramatyczne, natomiast w odróżnieniu od produkcji filmowej, którą każdy po prostu biernie ogląda, biorąc udział w Szlachetnej Paczce, można stać się po części jej reżyserem i pomagając, dać impuls do zmiany i zbudowania lepszego finału prezentowanych historii. Ujawnienie „spisku” przebiegło pod hasłem „Nie bądź widzem, tylko reżyserem. Weź udział w Szlachetnej Paczce.” Punktem kulminacyjnym kampanii była „fałszywa” premiera, na której zamiast filmu zaprezentowano „Raport o biedzie w Polsce Szlachetnej Paczki” (jakież było zaskoczenie zaproszonych celebrytów i fotoreporterów!).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej o kampanii: http://bit.ly/szpfilmo

Słuchaj podcastu NowyMarketing