Rebranding Symetrii – nowe usługi i identyfikacja wizualna

Symetria wprowadza nowatorskie usługi odpowiadające potrzebom klientów, które pozwolą im lepiej realizować cele biznesowe w Internecie. Rebranding Symetrii obejmuje również zmianę identyfikacji wizualnej: nowy logotyp oraz stronę WWW.
O autorze
3 min czytania 2013-04-22

Gwałtownie rosnąca popularność urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu – smartfonów i tabletów to duże wyzwanie dla marketerów, którzy muszą uwzględniać specyfikę tych kanałów, jednocześnie pamiętając o zachowaniu spójności i integralności dystrybucji cyfrowych treści. Wymusza to zmianę podejścia do projektowania na potrzeby Internetu, generując nowe wyzwania.

Mobilna rewolucja

Sposób dostępu do informacji diametralnie się zmienia, liczba połączeń z Internetem realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych od kilku lat konsekwentnie rośnie, użytkownicy w zależności od potrzeby wybierają urządzenie, które w najszybszy i najwygodniejszy sposób pozwoli uzyskać im pożądane rezultaty. Wyniki zawarte w najnowszym raporcie UKE „Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2012” potwierdzają ten trend. Systematycznie rośnie liczba dostępnych urządzeń mobilnych i ich użytkowników. Przez telefon łączą się z Internetem głównie osoby młode, poniżej 34 lat, uczniowie i studenci a także osoby z wykształceniem wyższym i mieszkańcy największych miast czyli grupa konsumentów robiąca najwięcej zakupów w Internecie. W tej grupie liczba osób korzystających z Internetu mobilnego przekracza 40%.

– Aktualnie, niezwykle istotne będzie skupianie się na projektowaniu treści, bazując na tym, jak użytkownicy będą chcieli z niej korzystać. Mając tę wiedzę można dopasowywać zbiór urządzeń, na których treść będzie obecna – mówi Szeran Millo, Operations Director w Symetrii.

W najbliższym czasie coraz większego znaczenia nabiorą również kwestie związane z omnikanałowością. Użytkownicy mogą rozpocząć korzystanie z usługi internetowej na jednym urządzeniu, kontynuować na kolejnym a zakończyć jeszcze na innym. W związku z tym perspektywy użytkowników i ich potrzeb różnice pomiędzy kanałami online, offline i mobile zacierają się. Rodzi to wyzwanie dla marek, które chcą wykorzystać potencjał związany z tym trendem. Muszą one zapewnić spójność odbioru treści oferowanych użytkownikom, którzy mają możliwość kontynuacji i zakończenia usługi w dowolnym kanale. Powoduje to wzrost zapotrzebowania na serwisy wykorzystujące m. in. responsive design, pozwalające na wygodne przeglądanie treści na dowolnym urządzeniu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wzrost znaczenia treści

W związku z rosnącą popularnością urządzeń mobilnych i dywersyfikacji kanałów z których korzystają użytkownicy, sposób tworzenia i dystrybucji treści znacznie zyskuje na znaczeniu, stając się kluczowym procesem związanym z prowadzeniem biznesu w Internecie. Bieżące trendy w projektowaniu cyfrowym: minimalizm graficzny, skupienie się na funkcjonalności oraz koncentracja przede wszystkim na potrzebach użytkownika, również przyczyniają się do wzrostu znaczenia treści w Internecie.

– Wspólnym mianownikiem dla różnych platform odbioru komunikacji marketingowej jest treść. Już dzisiaj obserwujemy coraz większą wagę, którą się do niej przykłada, a rok 2013 będzie niewątpliwie kontynuacją tej tendencji. Treść to nowy web design i jest niewątpliwie najlepszym długoterminowym narzędziem tworzenia relacji z klientem – mówi Wojciech Chojnacki, Strategy & Development Manager w Symetrii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednym z istotnych efektów obserwowanych trendów jest m. in. spadek znaczenia strony głównej, wynikający z faktu, iż coraz więcej użytkowników rozpoczyna przeglądanie stron internetowych czy zakupy w Internecie poprzez wyszukiwarkę Google, trafiając na podstrony. W związku z tym serwisy muszą dostarczać informacje adekwatne dla użytkownika oraz zawierać elementy personalizacji, bazując na potrzebach odbiorców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowe potrzeby – nowe usługi

Reagując na bieżące trendy i zmiany, Symetria wprowadza nowatorskie usługi odpowiadające potrzebom klientów, które pozwolą im lepiej realizować cele biznesowe w Internecie. Przynależność do UX Alliance, stowarzyszenia skupiającego czołowe firmy UX na świecie, umożliwiła Symetrii poznanie metodyki stosowania „Content Strategy”. Metodyka ta została już zweryfikowana w praktyce, w projekcie dla jednego z międzynarodowych banków.

Symetria wprowadza również nowe usługi, wykorzystujące posiadaną wiedzę oraz doświadczenie badawcze. Symetria User Research pozwala poznać motywację użytkowników i kontekst użycia produktów poza laboratorium, natomiast Symetria User Performance to autorska metodologia łącząca badania na dużych próbach z elementami badań jakościowych. Kolejną nowinką w ofercie są warsztaty prowadzone wspólnie z klientami, które umożliwiają sprawne generowanie i testowanie konceptów, jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych prac nad projektowaniem interfejsu.

Dynamika zmian w obszarze web design, wymaga elastycznego podejścia oraz tworzenia nowatorskich koncepcji odpowiadających stale zmieniającym się potrzebom użytkowników. Takie efekty pozwalają uzyskać warsztaty prowadzone wspólnie z klientami, umożliwiające sprawne generowanie i testowanie konceptów, jeszcze przed rozpoczęciem faktycznych prac nad projektowaniem interfejsu. Nowa strategia usług to jeden z głównych elementów rebrandingu Symetrii, który obejmuje również zmianę identyfikacji wizualnej: nowy logotyp oraz stronę WWW.