Nowy porządek świata reklamy

Bilety wyprzedane na kilka tygodni przed wydarzeniem, blisko 1200 uczestników z 270 różnych firm, wypełnione po brzegi sale, blisko 90 prelegentów, 2 dni pełnych emocji prelekcji i dyskusji na temat komunikacji marketingowej i roli internetu w rozwoju firm to bilans największej w naszym kraju...
O autorze
4 min czytania 2017-06-14

…konferencji dotyczącej marketingu i reklamy online. Forum IAB 2017, które przebiegło pod hasłem „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” po raz jedenasty pokazywało trendy i promowało najlepsze praktyki rynkowe.

„Forum ma odzwierciedlać to, czym żyje branża – mówić o trendach w komunikacji marketingowej, możliwościach rozwoju branży online, problemach i rozwiązaniach. Zapełnione sale, emocjonalne komentarze w aplikacji i gorące dyskusje podczas przerw pokazały olbrzymie zaangażowanie nie tylko prelegentów, ale wszystkich tegorocznych uczestników. Daje to naprawdę imponujący obraz branży, której zależy na rozwoju i efektywnej komunikacji z klientem – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Program

Tegoroczne Forum IAB, które odbyło się w dniach 7-8 czerwca br., było efektem ewolucji samego wydarzenia od największej konferencji digital w Polsce do największej konferencji marketingowej. Od wielu lat bardzo wyraźnie widać że podział świat marketingowego na offline i online jest nieadekwatny.

– Mówienie o marketingu cyfrowym nie oddaje współczesnej rzeczywistości, mamy raczej do czynienia z digitalizacją marketingu i to właśnie założenie przyjęliśmy. To pozwoliło na znaczne poszerzenie tematyczne konferencji. Bardzo dużo prezentacji dotyczyło szerokiego spojrzenie na konsumenta, jego zachowań, motywacji, napięć kulturowych, które pozwalają rozumieć i wpływać na zachowania. Zupełnie nowa grupa wystąpień dotyczyła tego, jak we współczesnym świecie zmieniają się same firmy, organizacje, ze swoimi kulturami, modelami biznesowymi i operacyjnymi – komentował Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tradycyjnie nie zabrakło treści na temat samej komunikacji marketingowej, trendów, najlepszych praktyk i studiów przypadku. Dyskutowano o budowaniu silnych marek, konieczności precyzyjnego targetowania reklam i sposobach efektywnego dotarcia do konsumentów. Wiele miejsca zajęły tematy związane ze sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną, sterowaniu głosowym czy botami. Rozmawiano o coraz silniejszej konkurencji, korzyściach i zagrożeniach związanych z rozwojem technologii. Pojawiły się też tematy kontrowersyjne, np. wpływ pornografii na rozwój technologii.

Program Forum był ułożony w bloki: nowy konsument, nowa komunikacja, nowa organizacja oraz – po raz pierwszy w tym roku – nowe rozwiązania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Uczestnicy i prelegenci

W Forum wzięło udział 1200 osób (z czego 47 % to kobiety). Reprezentowali 270 różnych firm. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, reklamodawców i badaczy rynku. Byli to dyrektorzy kreatywni, stratedzy, dziennikarze, wykładowcy i analitycy. Prezesi i specjaliści pasjonujący się tym wszystkim, co dotyczy marketingu i branży online.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zgłoszenie do wygłoszenia prezentacji mógł złożyć każdy, a decyzję o wyborze najciekawszych propozycji prelegentów podejmowała w kilkustopniowym głosowaniu Rada Programowa Forum IAB. – Wymogiem nakładanym przez tegoroczny motyw przewodni czyli „świat pod napięciem” było wytrącenie słuchaczy ze strefy komfortu, pokazanie im sprzeczności i skomplikowania pewnych zjawisk – wyjaśniał Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media, przewodniczący Rady Programowej Forum.

Wśród 90 prelegentów, którzy podzielili się wiedzą i doświadczeniem, znalazł się m.in. Alexander Nix, założyciel i prezes Cambridge Analytica, który opowiedział o roli mikrotargetowania behawioralnego w kampaniach komercyjnych i politycznych, w tym o kulisach kampanii prezydenckiej Donalda Trumpa. Z kolei Jason Jercinovic – Global Head of Marketing Innovation agencji Havas opowiadał o korzyściach wynikających ze stosowania sztucznej inteligencji i konsekwencjach niewłaściwego jej wykorzystywania. O analizie zachowań i rozumieniu intencji konsumentów szukających informacji w sieci mówił Michael Kahn – Global CEO Performics & Performance Practice Lead Publicis Media.

– Co roku zastanawiamy się, jak program odbiorą uczestnicy i jak zrecenzuje wydarzenie dotyczące branży sama branża. Z komentarzy, jakie dostajemy wynika, że udało nam się spełnić oczekiwania, a Rada Programowa dobrze prognozowała tematy, na które marketerzy szukają odpowiedzi. Największym zainteresowaniem cieszyły się i zebrały najwięcej najlepszych ocen prezentacje stawiające w centrum zainteresowania człowieka, konsumenta i jego emocje: „Słowianin zdygitalizowany” Sebastiana Szade, „Mężczyzna w rozkroku” Czarka Kuleszy i Łukasza Zaleśnego, „Smart Brain-ding” Tadeusza Żurawskiego, „Serce i rozum” Pawła Sali, „Prymat być nad mieć” Justyny Bakalarskiej czy „Traveling CEO” Julii Izmałkowej – skomentowała Joanna Komuda, menedżer działu projektów IAB Polska.

Networking w aplikacji i burza na czacie

  • Blisko 800 osób (czyli 67% wszystkich uczestników) pobrało aplikację, która gwarantowała dostęp do wszelkich ważnych informacji na temat Forum. Umożliwiała śledzenie programu, układanie osobistej agendy, ułatwiała networking. Aplikacja jest nadal aktywna. Zostaną w niej zamieszczone dodatkowe materiały, w tym. pdf Raportu Strategicznego „Internet 2016/2017” i najlepiej ocenione prezentacje.
  • Aplikacja była też miejscem gorących debat (560 wpisów na czacie). Dyskusje rozgorzały pierwszego dnia podczas panelu na temat poszerzania zakresu usług firm konsultingowych i agencji komunikacyjnych i trwały jeszcze długo po zakończeniu Forum.
  • Osoby zalogowane wykonały w sumie 33 tysięcy działań w aplikacji.
  • Hasztag #FORUMIAB był w pierwszej piątce najpopularniejszych hasztagów, a profil @IABPOLSKA był najbardziej aktywnym profilem na polskim Twitterze w trakcie konferencji.
  • Wśród licznych atrakcji bardzo dużą popularnością cieszył się konkurs DIMAQ, w którym nagrodą był tablet, szkolenie i egzamin z kompetencji e-marketingowych.

Rada Programowa

Nad programem Forum czuwa Rada Programowa, w której zasiada 40 ekspertów marketingu internetowego w Polsce, członków grup roboczych IAB Polska. W tym roku przewodniczą jej: Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media i Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.

Partnerzy, patroni, sponsorzy Forum IAB 2017

Co roku partnerami Forum IAB są czołowe polskie i międzynarodowe firmy, które śledzą trendy i wdrażają nowoczesne rozwiązania. Patronami i partnerami Forum IAB są instytucje publiczne, media branży reklamowej i marketingowej, największe portale oraz tytuły prasowe.

  • Sponsorzy główni: Grupa Wirtualna Polska, TVN Media, Sitecore International, Grupa Onet-RAS Polska, Havas Media Group, Orange, Performics, Mexad, Inis
  • Sponsorzy wspierający: They.pl, Meetrics, ABI Media Holdings, Free Wheel, AdRetail, SAP Hybris
  • Współpraca: Newspoint, DIMAQ, Freshmail, GoldenSubmarine, Mail Planner, PwC, Questus, Socialyse, Ströer, Twin
  • Patronat honorowy: GIODO, KIG, Konfederacja Lewiatan, Ministerstwo Cyfryzacji, Pracodawcy RP, Rada Reklamy, SAR
  • Patronat medialny: Business Insider, Forbes, gazeta.pl, Grupa Onet, Harvard Business Review Polska, Interia, Marketer+, Marketing przy kawie, My Company, Netsprint Group, Newsweek, Online Marketing, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, rp.pl, Social Press, WP