Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Yanina Trapachka: Kluczem w budowaniu wizerunku w sieci jest autentyczność

Yanina Trapachka: Kluczem w budowaniu wizerunku w sieci jest autentyczność
O tym, jak działać na Instagramie, jak dbać o wizerunek w sieci, co sprawdza się w przypadku budowaniu marki i o trendach w social mediach, rozmawiamy z Yaniną Trapachką, założycielką agencji 2increatives.
O autorze
2 min czytania 2017-06-26

Skąd pomysł na założenie agencji kreatywnej poświęconej tylko działalności w medium jakim jest Instagram?

Pamiętam, jak 3 lata temu pewna polska marka kosmetyczna odezwała się do mnie z propozycją prowadzenia ich konta na Instagramie. Była to ciekawa propozycja, która wymagała dużego nakładu pracy oraz sporej dawki kreatywności. Mimo że studiowałam wówczas dziennie, na Uniwersytecie Warszawskim, postanowiłam podjąć się tego wyzwania. Ku mojemu zaskoczeniu konto osiągnęło sukces — ilość obserwujących i komentarzy rosła w dynamicznym tempie. Niebawem kolejna marka skontaktowała się ze mną z identyczną propozycją. To był dla mnie sygnał, że zapotrzebowanie na takie usługi rośnie. Wkrótce potem powstała moja agencja 2increatives. Tworzymy biznesowe konta w mediach społecznościowy „skrojone” pod potrzeby Klientów. Głównym medium jest oczywiście Instagram, choć prowadzimy również profile marek na Facebooku. Razem z moją wspólniczką, a prywatnie najlepszą koleżanką, Poliną opracowujemy strategię, a nasi specjaliści od fotografii oraz copywriterzy ją realizują: organizują sesje zdjęciowe, tworzą content-plany, publikują treści, organizują konkursy i akcje specjalne, jak i wspierają Klientów przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Zajmujemy się również współpracą z liderami opinii, influencerami. Nasza praca jest pełna kreatywności, nowych pomysłów, ciekawych ludzi oraz spotkań.

Kim są klienci, którzy się do Was zgłaszają, czego od Was oczekują?

Na Instagramie może zaistnieć każdy, dlatego spektrum jest bardzo szerokie. Najczęściej jednak są to marki z branży kosmetycznej, odzieżowej oraz gastronomicznej. Klienci przychodzą do nas z prośbą o pomoc w administrowaniu ich kanałów social media i tworzeniu contentu. Prowadzenie działalności wymaga wiele czasu i energii, dlatego social media chcieliby powierzyć w ręce specjalistów, mając tym samym pewność, że żadne pytanie od swoich odbiorców nie zostanie pominięte, a ich produkty będą dobrze wyeksponowane w sieci.

Czy promowanie się na Instagramie sprawdzi się w każdej branży i dla każdego klienta?

Z naszego doświadczenia wynika, że tak. Kluczem do sukcesu jest dobrze opracowana strategia. Pomocne są również przeprowadzane przez nas audyty, dzięki którym wskażemy jakich błędów nie popełniać oraz, co z tym idzie, będziemy w stanie przewidzieć potencjalne reakcje odbiorców względem produktu i marki.

Czy zrealizowaliście już jakiś projekt, którym chcecie się pochwalić?

Realizujemy wiele ciekawych projektów. Niedawno mieliśmy okazję robić backstage kampanii Deichmann “Dziewczyny rządzą” – było to wyjątkowe doświadczenie współpracy przy dużej kampanii reklamowej. Lubimy również prowadzić profile marek od samego początku. Wyniki takich działań możecie zobaczyć między innymi na profilu jednej z najbardziej instagramowych kawiarni w Warszawie – Juice Press People.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co jest najważniejsze w budowaniu relacji użytkownik-marka na Instagramie? Czy to samo sprawdza się w przypadku budowania własnej marki? Jak zadbać o swój wizerunek w internecie?

Kluczem w budowaniu wizerunku w sieci jest autentyczność. Dlatego odpowiedź jest prosta – wystarczy mieć dobry pomysł i być sobą. W przypadku relacji użytkownik-marka warto pamiętać, że budujemy społeczność: musimy zadbać, by odbiorcy powracali na profil – czuli się zaangażowani w tworzenie marki.

Jak tworzyć angażujący content za pomocą samych zdjęć?

Warto zrobić analizę, jakiego rodzaju content przykuwa największą uwagę obserwujących (dla takiej analizy są bardzo pomocne statystyki dostępne w firmowych kontach). Następnie spędzić nieco czasu w poszukiwaniu inspiracji. Dobrze jest również wybrać dla swojego konta kilka benchmarków. Jak zrobić tak, aby zdjęcie przyciągało uwagę? Jest kilka zasad. Po pierwsze zdjęcie powinno być dobrej jakości, po drugie musi nieść przekaz emocjonalny – ma przyciągać uwagę. Należy również pamiętać o zróżnicowaniu zdjęć, jednak trzymanie się jednej estetyki jest zasadą obowiązkową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie przewidujesz trendy związane z Instagramem? Co będzie się najlepiej sprawdzać w tym roku?

Instagram zaskakuje nas z każdym miesiącem. Wprowadza nowe funkcje, co daje nowe możliwości. Za największą rewolucję uważam wprowadzenie Instagram Stories, w których od niedawna możemy również dodawać hasztagi, lokalizację czy linki. To ciekawa możliwość w promocji marki i zwiększenia zasięgów, czy zaangażowania. Zapraszam do obserwowania 2increatives na Instagramie, na naszym profilu na bieżąco informujemy o wszystkich nowościach! And let’s work 2gether!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się