Przegląd zwycięskich kreacji tegorocznego Festiwalu w Cannes

Przegląd zwycięskich kreacji tegorocznego Festiwalu w Cannes

Za nami kolejna edycja Cannes Lions International Festival of Creativity – międzynarodowego festiwalu dla branży komunikacji i reklamy. To najbardziej prestiżowa impreza dla świata reklamy i komunikacji. Siedmiodniowa impreza odbywa się corocznie we francuskim Cannes.

Grand Prix dla kampanii w tym roku otrzymał projekt "Fearless Girl". Na Wall Street ustawiono posąg dziewczynki cały z brązu. W Międzynarodowy Dzień Kobiet rzeźba promowała przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks firm o największym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Stworzona przez agencję McCann z Nowego Jorku kampania otrzymała w Cannes aż 18 nagród w różnych kategoriach.

Grand Prix za akcję "Boost Your Voice"

"Boost Your Voice" to akcja skierowana do mniejszości narodowych w Stanach Zjednoczonych. W kampanii chodziło o stworzenie nowych miejsc do głosowania, które miały zwiększyć frekwencję wyborczą wśród mniejszości amerykańskich.

Grand Prix w kategorii Health & Wellness „Meet Graham”

Meet Graham, czyli człowiek, który przypomina kosmitę lub istotę z horroru. Został zaprojektowany tak, by bez szwanku przeżyć wypadek samochodowy. Miało to uświadomić nam, że warto uważać na siebie na drodze.

Grand Prix w Creative Data „Care Counts”

Kampania, za którą Whirlpool zdobył Grand Prix polegała na zapewnieniu dzieciom z trudnych środowisk czystych ubrań, co poprawić miało jakość ich życia w szkole. Dzięki akcji 80% z tych dzieci chętniej uczęszczało na zajęcia. Za akcje odpowiedzialna była agencja DigitasLBi z Chicago.

Grand Prix w Creative Effectiveness „Van Gogh Bnb”

"Ten pokój sprawi, że poczujesz się tak, jak byś zamieszkał w obrazie" - w ten sposób portal AirBnB zachęca do spędzenia nocy w pokoju żywcem wyjętym ze słynnego obrazu "Pokój van Gogha w Arles".

Grand Prix w Cyber Project „Baltic Sea Project”

Projekt obejmował stworzenie biodegradowalnych kart kredytowych - kart dla Morza Bałtyckiego.

Grand Prix w Cyber Project „Did You Mean Mailchimp?”

Kampanie stworzono, by zaznajomić ludzi z MailChimp. „Czy chodziło Ci o MailChimp?” została zainspirowana faktem, że jedna z kobiet w radio źle wypowiedziała nazwę aplikacji.

Grand Prix w Design „The Unusual Football Field”

Akcja polegała na zaaranżowaniu pustej przestrzeni, w gęsto zaludnionej dzielnicy Khlong Toei w Bangkoku.

Grand Prix w Digital Craft „Notget VR”

W "Notget" Björk występuje jako awatar. W teledysku wykorzystano technologię VR, polegającą na multimedialnym kreowaniu komputerowej wizji przedmiotów, przestrzeni czy zdarzeń.

Grand Prix w Direct„Google Home of the Whopper”

Pomysł kampanii był prosty – skrócić czas spotu, zdziwić odbiorcę, a wszystko przy wykorzystaniu technologii. Marka posłużyła się w tym celu, bardzo popularnym w Stanach, asystentem Google Home. Dzięki słowom z reklamy, inteligentny asystent z automatu sprawdza hasło „Whooper” w Wikipedii, które wcześniej zostało „podrasowane” przez twórców reklamy.

Grand Prix w Entertainment „Beyond Money”

Grand Prix w Entertainment for Music „Original Is Never Finished”

Adidas zaangażował do spotu gwiazdy ze świata sportu i streetwearu. W reklamie możemy zobaczyć Snoop Dogga, Petre Collins, Brandona Ingrama i Kareema Abdul-Jabbar, a także znanych skaterów. Spot jest pochwałą dla tolerancji wobec odmienności, a jej bohaterowie, jak hymn, śpiewają „My way” Franka Sinatry. Reklama ujawnia również współczesną interpretację obrazu Botticellego „Narodziny Wenus”.

Grand Prix w Film „We’re the Superhumans”

W dziedzinie „Film” najwyższą nagrodę otrzymał Channel 4 za spot dla paraolimpiady.

Grand Prix w Innovation – The Humanium Metal Initiative

Humanium to nowy materiał wykonany z metalu, który pochodzi z recyklingu nielegalnej broni. Więcej o samym materiale → tutaj.  

Grand Prix w Media „Innovating Saving”

Grand Prix w Mobile„The Family Way”

Projekt pomaga rodzinom w planowaniu rodziny. Dzięki technologii i szybkiemu łączy, mężczyźni mogą sprawdzić jakość nasienia.

Grand Prix w Outdoor „Hashtag Billboards”

O tej kampanii Twittera wiele mówić nie trzeba. Zobaczcie zdjęcia:

Grand Prix w Print & Publishing „Burning Stores”

Która kreacja zrobiła na Was największe wrażenie?

Choć polskie kreacje nie otrzymały Grand Prix, prezentujemy te nagrodzone → tutaj

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij